Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 19:23

Hee Bokkers :)

Ik heb even jullie hulp nodig denk ik. Van de week heb ik helaas de postbode gemist en daarom heeft hij het pakket afgeleverd bij de 'buren'. Wel 5 etages hoger :+ Ik ben al een paar keer aan de deur geweest, maar nou heb ik nog steeds geen gehoor. Wat moet ik nou doen? Ik heb mijn nummer al in de brievenbus gedaan om te hopen dat ik een berichtje krijg, want dit is wel erg vervelend :n

5 etages hoger kun je toch geen buren noemen..? :(

Captain

Re: Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:26

Hij had vast zijn stappenteller voor het eerst mee.. :+
Wel slordig dat ze niks laten horen.. ken je ze wel?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 19:28

Hahaha! Ik vind het echt vreemd. Ik woon in een flat, dus ken deze 'buur' totaal niet nee :( Baal er zo van!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:30

Vervelend.
Ik kreeg vandaag pakketjes voor 6 verschillende mensen uit m'n apartementen complex.
Tja ze willen liever afgeven want alleen dan verdienen ze geld.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:34

Ik vind het helemaal niet zo vreemd. Hier wordt het vaak afgegeven aan de eerste die ze tegenkomen of die op de bel reageert.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:35

Meh dat is vervelend, tja buren wonen bij ons in de hele straat.. 't is maar net hoe je het bekijkt zeker ;)

Ik ben er wel blij mee dat ik het pakketje zo toch nog snel krijg maar ik kan me voorstellen dat je er toch maar mooi mee zit zo..

Ik zou 3 dagen wachten op een telefoontje en anders toch even de helpdesk van PostNL bellen.
Wellicht kunnen ze ook niks maar dan weten ze er iig vanaf, misschien ergens een notitie laten maken bij het betreffende Track & trace nummer? (wel even een ticketnummer vragen anders maken ze mooi geen ticket, spreek uit ervaring :\ )

EliseXJoelle

Hier ook regelmatig soms ook op de 10e verdieping :s (wij wonen op de 1ste :+ )

hopelijk doen ze snel de deur voor je open :)

Ragdollcat

Zorg ervoor dat je thuis bent als je iets van het internet besteld of geef een afleveradres op waarvan het zeker is dat iemand thuis is en of een vast ophaalpunt zoals een Kialapunt, postkantoor ofzo, waar de postbode het er kan gaan afleveren i.p.v. zelf voor een oplossing te moeten gaan zoeken/ zorgen.

Ik kan het geen ongelijk geven.

Want je bent niet de enige en hij moet ook ergens zijn salaris/ geld vandaan halen, hij moet toch ook ergens van kunnen leven. Er liggen nog tig pakketten klaar om rond te moeten gaan bezorgen en tijd is geld en het neemt ruimte in het vervoer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:40

Ja heel irritant, deden ze hier ook,nu niet meer want heb er persoonlijk tegen de postbode wat van gezegd. Ook 1 bezorger die er schijt aan had en die heeft een officiële klacht van mij aan z'n broek gehad en die zien we gelukkig ook niet meer! Ja je kan niet meer doen dan afwachten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:40

Ragdollcat schreef:
Zorg ervoor dat je thuis bent als je iets van het internet besteld

Zal het doorgeven aan mn baas _O-

Vervelend TS, maar snap het wel van de postbode. Ik heb het ook weleens gehad dat ze ergens aan de overkant bij vreemde buren mijn pakket hadden afgeleverd en die mensen waren er vervolgens een week lang niet. Zit je dan.. Maarja, na die week opgehaald en klaar.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 19:42

Nou zeg. Ik heb gewoon verzendkosten betaald en volgens post nl zou het pakketje 's ochtends geleverd worden en daar heb ik op gewacht. Geen pakket, werd pas om 4 uur afgeleverd. Daarnaast hebben mensen wel meer te doen dan een hele dag te gaan wachten op een pakketje. Niet alle webshops bieden al de mogelijkheid om iets bij het postkantoor af te leveren.

Hoe dan ook, lijkt me niet de plek om hier over te gaan discussiëren.

Bedankt voor het meedenken iedereen! :*

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:43

Yv_ schreef:
Ragdollcat schreef:

Vervelend TS, maar snap het wel van de postbode. Ik heb het ook weleens gehad dat ze ergens aan de overkant bij vreemde buren mijn pakket hadden afgeleverd en die mensen waren er vervolgens een week lang niet. Zit je dan.. Maarja, na die week opgehaald en klaar.

Dan ook niet gaan miepen, gewoon gaan werken is geen punt, geef dan gewoon een ander afleverpunt op. Gaat hier altijd prima.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:44

Yv_ schreef:
Ragdollcat schreef:

Dit is vaak nog niet eens het probleem.. ik krijg ook wel eens een briefje in de bus dat het pakket bij de buren is afgeleverd omdat ik niet thuis zou zijn, terwijl ik de hele middag beneden op de bank heb gezeten. Andere keren krijg ik een stapel pakketten in mijn handen gedrukt terwijl hij net voor de deur is gestopt en nog niet eens langs mijn buren is geweest.. snap dat hij geld moet verdienen, maar dit is heel vervelend.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:46

Waar loop ik dan te miepen Ragdollkat? Volgens mij nergens :=

Oh echt Barbara? Dat is wel vervelend! Ik heb een hele fijne pakketjesmeneer, heb ook tegen hem gezegd dat als ik er niet ben, hij het ook bij mijn ouders (straat verder waar hij ook rijdt) mag afgooien of dat hij het in mijn schuur zet. Heel fijn!

Lastige met internetbestellingen is ook dat het niet altijd duidelijk is wanneer het nou komt. Vaak is het zo dat als je voor een bepaalde tijd besteld, je het de dag erna in huis hebt, maar heb het ook vaak pas dagen later gehad/ Ach ja, druktes kunnen zij verder ook niks aan doen. Vind het nooit erg om het bij buren op te halen, liever dat dan een kapot verfrommeld pakketje wat door de brievenbus geperst is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:48

xMercury schreef:
Nou zeg. Ik heb gewoon verzendkosten betaald en volgens post nl zou het pakketje 's ochtends geleverd worden en daar heb ik op gewacht. Geen pakket, werd pas om 4 uur afgeleverd. Daarnaast hebben mensen wel meer te doen dan een hele dag te gaan wachten op een pakketje. Niet alle webshops bieden al de mogelijkheid om iets bij het postkantoor af te leveren.

Nou zeg, dat je gewoon de verzendkosten betaald had wil nog niet zeggen dat ze op jou moet wachten tot je thuis komt, webshops bieden tegenwoordig een ander adresmogelijkheid op als afleveradres.

Hier gaat dat prima.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 12-11-15 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:49

Vervelend! Hoop dat de 'buur' snel een beetje mee werkt....
Het is wel de reden waarom ik pakketjes of naar mijn ouders stuur, of naar een ophaalpunt hier in de buurt of bij stage in de buurt. Of, als t echt niet anders kan, op stage laten bezorgen :=

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:54

Ragdollcat schreef:
xMercury schreef:

Nou zeg, dat je gewoon de verzendkosten betaald had wil nog niet zeggen dat ze op jou moet wachten tot je thuis komt, webshops bieden tegenwoordig een ander adresmogelijkheid op als afleveradres.

Hier gaat dat prima.

Helaas hebben niet alle webshops deze mogelijkheid!! Ik woon zelf in een dorp in een niet zo grote straat dus bij mij is het meestal niet zo groot probleem. Maar als je in een flat woont kan ik mij voorstellen dat het behoorlijk vervelend is. En heel vaak klopt er niets van de bezorgtijd die op de website staat denk dat hier eerst aan gewerkt moet worden hun zijn een dienstverlenend bedrijf en ik betaal voor hun "service" vervelend voor de bezorger dat zijn arbeidsvoorwaarden slecht zijn maar heel cru niet mijn probleem.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:56

Yv_ schreef:
Waar loop ik dan te miepen Ragdollkat? Volgens mij nergens :=

Oh echt Barbara? Dat is wel vervelend! Ik heb een hele fijne pakketjesmeneer, heb ook tegen hem gezegd dat als ik er niet ben, hij het ook bij mijn ouders (straat verder waar hij ook rijdt) mag afgooien of dat hij het in mijn schuur zet. Heel fijn!

Lastige met internetbestellingen is ook dat het niet altijd duidelijk is wanneer het nou komt. Vaak is het zo dat als je voor een bepaalde tijd besteld, je het de dag erna in huis hebt, maar heb het ook vaak pas dagen later gehad/ Ach ja, druktes kunnen zij verder ook niks aan doen. Vind het nooit erg om het bij buren op te halen, liever dat dan een kapot verfrommeld pakketje wat door de brievenbus geperst is.

Is niet aan jou gericht :D .

Maar aan de mensen die van alles bestellen maar dan niet thuis zijn en of geen ander afleveradres opgaven. En dan gaan de mensen erover miepen, als het bij de buren zijn afgegeven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:58

genja@ Daar heb je wel gelijk in.

En begrijp het wel allemaal.

Zowel voor de ontvangers als voor de pakketten bezorger.

Maar in het geval van bokker Barbara hier, wow van hoe die bezorger te werk gaat, dat vind ik dan weer niet kunnen, onbehoorlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:04

Wees blij dat je nog bericht kreeg, hier doen ze geen moeite en leveren het af bij de eerste beste huis en bellen niet eens aan bij mij en ook geen briefje in de bus :+

Kan net zo goed gelijk het adres van de buren erop zetten :+

Via track en trace stond keurig: afgeleverd. Ja maar niet bij mij. Dit is nu 3 keer voorgekomen en ik heb uiteraard melding ervan gemaakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:14

Ragdollcat schreef:
Dan ook niet gaan miepen, gewoon gaan werken is geen punt, geef dan gewoon een ander afleverpunt op. Gaat hier altijd prima.

Want het idee dat de postaflevering gewoon redelijk functioneel zou kunnen zijn is miepen? Bij de buren is toch niet hetzelfde als 'ergens willekeurig in de flat' en er gaat toch ook wel echt heel vaak wat mis.

Het idee dat dat de fout van de klant is, is echt absurd. We mogen best wel wat meer verwachten van onze bezorgdiensten.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 20:18

Ragdollcat schreef:
xMercury schreef:

Hier gaat dat prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:29

Vervelend zoiets! Zeker als die 'buur' er dan vervolgens nooit is. Hier thuis hebben we gelukkig een hele fijne pakjesmeneer. Die netjes belt en evt dan pas naar buren gaat met een briefje. Zelfs als hij bij ons staat en wat voor de buren heeft, als ik zeg ze zijn er niet, gaat hij toch even voor de zekerheid aanbellen. Of hij begint als een gek te toeteren aan de andere kant van het dorp als hij mij ziet fietsen: ik heb een pakje voor je, is er nu iemand thuis of wil je het hier hebben? En nee ik woon niet in een gehucht, maar misschien bestellen we net iets te vaak wat via i-net :')

In Antwerpen hadden ze er ook een handje van om het bij de 'buren' te bezorgen. En nee niet die 23 andere studio's in mijn gebouw en die ernaast, waar altijd wel ergens iemand thuis is. Maar aan begin van de straat, waar hij toevallig ook moest zijn. En dat ging dan altijd om pakketten van +30 kg. Naar de sportschool hoefde ik dan iig niet meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:32

Politie bellen? Je pakket is ontvoerd :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:40

Shadow0 schreef:
Ragdollcat schreef:

Want het idee dat de postaflevering gewoon redelijk functioneel zou kunnen zijn is miepen? Bij de buren is toch niet hetzelfde als 'ergens willekeurig in de flat' en er gaat toch ook wel echt heel vaak wat mis.

Het idee dat dat de fout van de klant is, is echt absurd. We mogen best wel wat meer verwachten van onze bezorgdiensten.

Klopt, men/ wij mogen best wel wat meer verwachten van de kwaliteit van de bezorgdiensten, punt is alleen dat het in de praktijk anders gaat en de klanten die dan niet thuis is. Dat is niet zo slim he om dan toch wat te gaan bestellen wanneer een ander afleveradres niet mogelijk is.

Dus ja............ik kan ze geen ongelijk geven.......als het tig keren per week gebeurd dan zijn ze het zat en zoeken ze zelf een andere oplossing. En sommigen maken het dan inderdaad te bont.....Maar de klanten kunnen er ook wat van hoor, door er niet te zijn.....
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 12-11-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt