help update heeft ipad 2 onwerkbaar gemaakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

help update heeft ipad 2 onwerkbaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 19:07

Ook dat nog. I pad per vergissing geupdate en nu zit er voor mij een onwerkbare ios versie op. onleesbaar, traag, onduidelijk en voo rmij nu dus waardeloos geworden. |(

Heb me met moeite achter de vaste pc weten te worstelen om dit topic aan te maken. hoe krijg ik de vorige versie van ios weer terug op mijn ipad? anders heb ik een heel groot probleem. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:12

Heb je hem al op je PC/laptop aan ITunes gehad?
Mocht dat niet werken dan kan je altijd Apple support bellen.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:26

Oh haleluja, ik ben niet de enige +:)+

Bij mij loopt hij na de update constant vast, krijg ik pagina's niet geopend en is hij enooorm traag.
Ik heb 'm al een keer op de grond gesmeten, zo zat was ik 'm.

Maar, wat nu???

karuna
Drukke kabouter

Re: help update heeft ipad 2 onwerkbaar gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 19:35

applesupport nu aan de lijn heb ik geen drol aan

ze ondersteunrn downgrade niet

wel hangt ding nu aan de vaste pc maar hoe dan verder

o ja deze beroerde werking zou niet bekend zijn bij apple

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:39

Ik ben ook niet zo'n helder licht met dit soort dingen. Heb al verschillende mensen gevraagd, maar niemand weet een oplossing.
Ik ben nu al "blij" dat er iemand is met hetzelfde probleem. Mijne is trouwens ook een Ipad2.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 19:40

waardeloos dit krijg hopelijk zo een masnager aan de lijn gvd ben erg afhankelijk van die ipad staan veel belangrijke dingen op. kan niet eens mailen. zie niet eens de aanzet schuif moet over hele vlak aaien in de hoop goed te zitten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:41

Weinig aan te doen volgens mij, als je niet zelf upgrade dan drukt het systeem de upgrade er op een gegeven moment automatisch door, heel irritant!
Misschien jailbreaken? Al heb ik daar weinig verstand van

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 20:06

help alles wordt nu gewist softwareprobleem wordt nu erkend

anders illegaal downgraden door illegale software

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:09

Mijne is ook vreselijk traag, om te janken die update..

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:11

Kan je de iPad niet aan de pc koppelen om alles eraf te halen ( na een Back-up ) en dan de vorige iOS erop installeren? Misschien kan dat? Ik hoop voor je dat het snel opgelost is

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 20:42

grrrrr helpt geen barst ben bang einde ipad gvd

ben al aan het neuzen voor een dubbele downgrade

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:48

Heb je al een hard reset geprobeerd?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:49

Ianrowan2009 schreef:
Kan je de iPad niet aan de pc koppelen om alles eraf te halen ( na een Back-up ) en dan de vorige iOS erop installeren? Misschien kan dat? Ik hoop voor je dat het snel opgelost is

Nee dat kan niet, als de meest recente ios geinstalleerd is blijft die er op staan. Ook al is je reservekopie van een oudere ios

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:52

Slim van Apple, iedereen met een ipad2 moet na de update aan een nieuwe ipad. Ik heb ook behoorlijk ruzie met mijn ipad2 na de laatste update.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:53

Homiafortuna schreef:
Slim van Apple, iedereen met een ipad2 moet na de update aan een nieuwe ipad. Ik heb ook behoorlijk ruzie met mijn ipad2 na de laatste update.

Mwhoa, die van mijn ouders is wel trager geworden met ios 9.1 maar hij werkt buiten dat nog prima hoor

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:55

Liselot schreef:
Homiafortuna schreef:

Mwhoa, die van mijn ouders is wel trager geworden met ios 9.1 maar hij werkt buiten dat nog prima hoor

Het is toch niet de bedoeling dat een update er voor zorgt dat iets trager gaat werken. Bedoeling van een update is toch een verbetering?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:55

Ik heb nog niet geupdated naar de nieuwe ios, maar als ik het niet handmatig doe doet die het dan automatisch?

En wat ik begrepen heb, net zoals bij de iphone, dat alleen de nieuwere ipads de nieuwe update doen ondersteunen. Zodra je update en je hebt een oudere ipad dan ondersteund de ipad geen apps meer enzo.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:00

Homiafortuna schreef:
Liselot schreef:

Het is toch niet de bedoeling dat een update er voor zorgt dat iets trager gaat werken. Bedoeling van een update is toch een verbetering?

Software updates zijn inderdaad een verbetering, mits de hardware niet verouderd is ;) een ipad2 is gewoon oud.
Het is ook absoluut geen onbekend gegeven dat oude apple producten er niet beter van worden als je de nieuwste software erop zet, je kan er ook gewoon voor kiezen om dan niet te updaten :)*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:06

Bij mij niet bekend hoor. en update was de bedoeling ook niet. een verkeerd knopje en hij update zonder enige verificatie of wat ook

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:13

Hier ook een iPad die na de upgrade naar iOS 7 (meen ik) meer op sterven na dood dan levend is :\ Downgraden is niet gelukt, terug naar fabrieksinstellingen ook niet. Hij is enorm traag, internetpagina's moeten regelmatig vernieuwd worden en hangt om de haverklap vast. Nooit slechte ervaringen gehad met Apple, maar als ik dit van te voren wist had ik 'm niet geüpdatet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:15

Liselot schreef:
Homiafortuna schreef:

Software updates zijn inderdaad een verbetering, mits de hardware niet verouderd is ;) een ipad2 is gewoon oud.
Het is ook absoluut geen onbekend gegeven dat oude apple producten er niet beter van worden als je de nieuwste software erop zet, je kan er ook gewoon voor kiezen om dan niet te updaten :)*

Helaas na een tijdje drukt hij hem er gewoon door of je wilt of niet..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:19

Ik heb een iPad voor mijn werk en ik mag geen updates installeren voordat de company een akkoord geeft.
Je moets iets kunnen instellen dat je handmatig iets aanvinkt voordat je een update draait. Ik moet er bijv. een wachtwoord voor intypen, anders gaat er geen enkele update door.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:21

Hier ook een ipad 2 (en een air) die beide draaien op ios 9.1 (geloof ik) Gaat gelukkig prima, de 2 is wat sneller leeg, maar das alles. Hiervoor hadden we een 1, die kon je niet meer updaten en daar werkten nog nauwelijks apps op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:28

ik ook voor alles een wachtwoord maar nu vreemd genoeg niet. hij duwde hem er meteen door.

maar ellende is back up is fout gegaan door een crash van kreng tijdens back up maken. alles is weg. fotos, mail, sites die ik moest bewaren. spoorloos verdwenen, en onlees baar waardoor ermee werken niet mogelijk is.

de nieuwe layout is grijs op grijzw tekst en de tabbladen staan niet meer gelijkmatig en duidelijk naast elkaar maar worden smaller met grijs op grijs ook. is voor mij totaal niet leesbaar.

zelfs de aan schuifknop is gokken waar ik moet zijn. ik zie iets vaags bewegen. daarnaast valt hij steeds uit reageert niet op aanraken soms.
door gipspoot kom ik maar moeizaam bij de gewone pc, en de laptop die hier staat is ook niet bepaald fijn werken zonder muis en moelijker scherm

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:32

Zoals ik eerder al vroeg: heb je al een hard reset gedaan?