Wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:28

Oke,nooit gedacht dat ik eens iets heel persoonlijks op Bokt zou schrijven maar voor alles is een eerste keer het word een heel verhaal...............

Het begon allemaal zo....

Vorig jaar mijn moeder verhuisd van M-Limburg naar een aanleunwoning bij ons in de buurt omdat ze dan geholpen kon worden met zo'n beetje alles.(mantelzorg dus)
Aangezien ik niet werk buitens huis (huisvrouw met eigen gezin+dieren) kon ik de "meeste" tijd ervoor opbrengen. Mijn zus woont in N-Holland en mijn broer in M-Limburg, wij zitten in het zuiden van Limburg.

Omdat het al jaren niet botert tussen mijn zus en moeder en mijn broer amper in staat is om voor zichzelf te zorgen (houseparty's en drugs is wel heel belangrijk voor hem) hebben wij besloten die stap te nemen om mijn moeder te helpen. Het is een hele moeilijke vrouw waar een boel narcisme in zit en die best veel littekens op mij heeft achter gelaten. Maar zo stom hoe het bloed kruipt, het blijft je moeder.

Toen mijn moeder hier gesetteld was kwam het contact met mijn broer ook weer op gang. Hij heeft een dochtertje en ik wou dat de kinderen contact met elkaar hadden, arme kind van hem komt al uit een kapotte gezinssituatie nml.
Het ging even leuk totdat mijn broer op een avond mij belde met de vraag of wij hem konden helpen met zijn auto waarmee hij al meer dan een half jaar ongekeurd mee rond reed!!! 8)7

Omdat hij uiteraard schulden heeft (en een strafblad) kon hij het niet betalen en vroeg dus of wij hem ermee konden helpen.
Mijn man stemde in (kan veel zelf met auto's) en zo hebben we de auto weer gekeurd (dikke 400 euro aan onderdelen).

Na een week zaten mijn broer (alweer) en moeder bij ons op de koffie en opeens begint mijn broer doodleuk te vertellen dat hij zijn oude hobby weer ging oppakken nml karate en het kostte maar 25 euro in de maand zei hij.

Dat schoot mij natuurlijk totaal in mijn verkeerde keelgat. Hij komt bij ons bedelen om hulp financieel gezien en verteld dan zoiets.(ik rund heb hem nog de koelkast gevuld zodat hij wat te eten had!)
Daarop heb ik hem natuurlijk aangesproken en gevraagd hoe het kan dat hij geen rooie rotcent heeft en dan zoiets gaat doen? Ik zei voor 25 euro per maand mag je ons ook terug betalen!

Uiteraard was meneer pikeert en hoorden we niks meer.
Vervolgens na een paar weken kwam mijn moeder mij vragen of ik voor haar wou inloggen op haar bankrekening en wat zie ik??? Meneer had haar al 2500 euro afhandig gemaakt. :wow:
Nu is mijn moeder dus ook licht dementerend en heeft diverse herseninfarcten gehad dus nu functioneert haar volle verstand echt niet meer.

Uiteraard hem er weer op aangesproken en gezegd dat als ik het nog eens zie dat ik er werk van ga maken. Straks komen er grote zorgkosten op haar af en kunnen wij ervoor kromliggen omdat meneer met zijn 38 jaar lekker naar house party's moet gaan op kosten van anderen!
Tot op heden niks meer van hem gehoord de lafaard, enkel dat hij stiekem toch bij mijn moeder komt en waarschijnlijk weer geld in zijn reet geduwd krijgt.

Zo dat was het eerste stuk van deze story, nu komt deel 2.

Omdat ik het allemaal erg moeilijk vond (en vind) dacht ik dat mijn zus (52jaar) me wel zou begrijpen en dat ik bij haar mijn verhaal wel kwijt kon. Zijzelf doet het immers ook bij mij, uuuuuren aan de telefoon met haar omdat ze haar verhaal kwijt moest over haar schoonfamilie, collega's of onze moeder enz enz.

Altijd heb ik geluisterd (ook als ik geen zin had) en haar erdoor gepraat en altijd zei ze mij dat ze het zo fijn vond als ze met mij gepraat had.Ze zei toen dat ze op de bank zat te janken omdat ze het zo fijn vond dat ik dat voor onze moeder deed. (als of een mens daar iets aan heeft maar goed.)
Helaas dacht ik dat ik dat bij haar ook kon doen,even dingen van mij af praten je kent het wel gewoon even alles eruit gooien dat lucht vaak al zo op want uiteindelijk moet je toch zelf je boontjes doppen.

Maar helaas werd dat een grote teleurstelling voor mij. Ik kreeg rare opmerkingen en steeds begon ze hatelijk dat liedje te zingen van die reclame over ouderen 'Het houd niet op,niet vanzelf' alsof ik mijn moeder van 72 jaar mishandel?!? Ik vond dat zo beledigend en ergens ook wel schokkend want van haar had ik dat niet verwacht.

Omdat ze steeds vreemder ging doen en ik me gigantisch daarover deed ergeren besloot ik haar een mail te sturen (telefoon nam ze ook niet meer op) met de vraag waarom ze zo raar deed.
Ik kreeg een antwoord terug die wal nog kant raakte, serieus het sloeg nergens op!
Vervolgens heeft ze haar eigen kinderen (mijn nichten) waarschijnlijk allerhande onzin zitten verkopen waardoor hun ook niets meer lieten horen.
Ik moest via Facebook erachter komen dat de een was verhuisd en de ander in verwachting was.
Nooit geen adres gekregen of überhaubt een reactie naar mij.

Nu is mijn nicht bevallen van een gezond kindje en via mijn zus is er een heel koel w-apje gestuurd met de woorden: Hoi vannacht bevallen alles is goed gegaan. That's it!
Geen kraamkaartje geen adres helemaal niks.

Vandaag ben ik even naar mijn moeder gegaan om de sleutels op te halen die ze 2 dagen geleden bij mij had opgehaald omdat ze weer de deur had dichtgetrokken en haar sleutels binnen had laten liggen.
Maar niemand was thuis,telefoon nam ze ook niet op dus ik had wel wat schrik want er toch zou niks gebeurd zijn?

Na tig keren bellen belde ze eindelijk terug..............wat denk je? Ze zat fijn bij mijn broer en waren gisteren samen naar mijn nicht gegaan op kraamvisite! Zonder ook maar 1 woord te zeggen, en ik zit me hier druk te maken of er iets gebeurd is.

Ik heb dus nooit iemand iets misdaan, heb alleen maar geholpen en klaargestaan voor anderen en dan krijg ik dit.
Ik vind dit heel moeilijk en heb ook al veel gehuild uit frustratie-onmacht en boosheid. Heb geprobeerd te praten en heb om uitleg gevraagd maar ik word dus afgedankt als een oude schoen.

Het is een heel verhaal geworden ondanks dat ik het kort wou houden.
Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Wat kan ik nog doen? ;(

MarliesV

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:37

Wat je kan doen? Helemaal niets!
Alleen maar voor jezelf kiezen, alles wat je ongelukkig maakt (contact met broer/zus enz) afkappen en voor jezelf gaan leven en niet om een ander te pleasen.

Je moeder natuurlijk wel zoveel waar mogelijk ondersteunen.

Alleen begrijp ik uit je verhaal dat je haar het niet kan aanrekenen dat ze haar financiën niet op orde kan houden.

Je zou nog kunnen kijken of het mogelijk is dat er iemand dit voor haar en namens haar gaat beheren (curator) zodat ze iig geen geld meer kan uitgeven aan de bodemloze put die je broer heet.
Niet om je broer dwars te zitten maar om haar in bescherming te nemen.

Vreselijk moeilijk verhaal en begrijp dat ik heel hard over kom door te zeggen afkappen. Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:38

Heel simpel, zo te horen gaan deze mensen niet veranderen, ook al is het je familie. Of je hebt daar vrede mee, of je neemt afstand of allebei.

Betreft je moeder is het een stuk moeilijker. Maar zoals ik het zie, gaat 'maar het blijft mijn moeder' hier niet op. Want wie zegt dat jij voor je moeder moet zorgen? Je kan helemaal niet goed met je moeder, wat is dan de reden dat je alsnog dit hebt gedaan?
Ben je misschien te veel van het geven, ipv het nemen? Dat kan namelijk verstranden in dit gedrag. Je eeft heel veel, maar ondertussen krijg je niks terug. Je gaat meer geven, maar nog krijg je niks terug. Je gaat slecht in je vel zitten, gaat nog meer compenseren maar er komt maar niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:39

Lastig.. Jou moeder kan er niet veel aan doen dat je broer en zus zo doen natuurlijk, kan je voor je moeder zorgen zonder contact met hen?
Misschien kan je vragen of ze een gesprek aan willen gaan, zo nee dan zou ik het contact verbreken. Blijkbaar is er iets gebeurd en willen zij jou niet vertellen wat, dat ze zelfs met een bevalling bijna niets laten horen vind ik wel ver gaan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:40

Ik zou kijken of je een curator in kan zetten voor je moeder: als zij daadwerkelijk niet meer handelsbekwaam is kun je een curator erop zetten. In jullie geval zou ik niet zelf de financiën gaan beheren maar een onafhankelijke erop zetten om nog meer ruzie te voorkomen.

Daar zou ik al mijn energie in steken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:42

MarliesV schreef:
Wat je kan doen? Helemaal niets!
Alleen maar voor jezelf kiezen, alles wat je ongelukkig maakt (contact met broer/zus enz) afkappen en voor jezelf gaan leven en niet om een ander te pleasen.

Je moeder natuurlijk wel zoveel waar mogelijk ondersteunen.

Alleen begrijp ik uit je verhaal dat je haar het niet kan aanrekenen dat ze haar financiën niet op orde kan houden.

Je zou nog kunnen kijken of het mogelijk is dat er iemand dit voor haar en namens haar gaat beheren (curator) zodat ze iig geen geld meer kan uitgeven aan de bodemloze put die je broer heet.
Niet om je broer dwars te zitten maar om haar in bescherming te nemen.

Vreselijk moeilijk verhaal en begrijp dat ik heel hard over kom door te zeggen afkappen. Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.....

Dankjewel voor je eerlijke mening!!!
Wat jij zegt zei mijn huisarts en de praktijkondersteuner van de h.a. van moeder ook.

Ik kreeg nog een raar verwijt van mijn zus nml dat ik te eerlijk was.
Hoe kan men nou te eerlijk zijn? Ik bedoel ik beledig niemand, ik help als het gaat iedereen en iedereen weet ook wat hij/zij aan mij heeft.
Ik vind het zo moeilijk |(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:45

Joolien schreef:
Heel simpel, zo te horen gaan deze mensen niet veranderen, ook al is het je familie. Of je hebt daar vrede mee, of je neemt afstand of allebei.

Betreft je moeder is het een stuk moeilijker. Maar zoals ik het zie, gaat 'maar het blijft mijn moeder' hier niet op. Want wie zegt dat jij voor je moeder moet zorgen? Je kan helemaal niet goed met je moeder, wat is dan de reden dat je alsnog dit hebt gedaan?
Ben je misschien te veel van het geven, ipv het nemen? Dat kan namelijk verstranden in dit gedrag. Je eeft heel veel, maar ondertussen krijg je niks terug. Je gaat meer geven, maar nog krijg je niks terug. Je gaat slecht in je vel zitten, gaat nog meer compenseren maar er komt maar niks...

Dat heb ik idd al eens eerder gehoord van anderen. :j
Maar ik ben wie ik ben, ik ben geen slecht mens ik doe wat ik kan en als ze dan over je heen lopen doet dat wel pijn.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:46

Eerste waar ik aan denk, is kijken naar de mogelijkheden om je moeder onder curatele of bewindvoering te laten plaatsen (denk zelf eereder aan het laatste). Zodat iemand, haar geldzaken op een verantwoorde manier kan beheren.
Met zo'n broer is het risico groot dat jullie moeder het dadelijk financeel moeilijk krijgt en daar problemen uit voortvloeien.
Zullen de andere misschien raar vinden, maar van de andere kant is het dan voor later ook goed geregeld.
Ik weet niet of jullie moeder een testament heeft, maar dat lijkt me ook handig om naar te kijken. Ook om later problemen te voorkomen.

Zover het praktische.
Het emotioenele stuk is natuurlijk een stuk lastiger.
Ik persoonlijk zou datgene doen wat voor jullie moeder nodig is en wat voor jou haalbaar is.
Broerlief....tsja....makkelijk gezegd maar ik zou mijn handen er niet meer aan vuil maken. Betalingsregeling opstellen dat hij bijvoorbeeld in in 10 termijnen van €....jullie die €400 afbetaald.
Dan zou ik het wat op zijn beloop laten.
En zuslief....ik zou haar een zo'n objectief mailtje/brief sturen met hoe jij je voelt. Dan ook denken dat het probleem bij haar ligt en niet bij jou.

Ik zou moeders er niet in betrekken, die wordt al te veel heen en weer getrokken door haar andere kinderen.

Sterkte met de situatie en denk aan jezelf!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:47

dees_daan schreef:
Lastig.. Jou moeder kan er niet veel aan doen dat je broer en zus zo doen natuurlijk, kan je voor je moeder zorgen zonder contact met hen?
Misschien kan je vragen of ze een gesprek aan willen gaan, zo nee dan zou ik het contact verbreken. Blijkbaar is er iets gebeurd en willen zij jou niet vertellen wat, dat ze zelfs met een bevalling bijna niets laten horen vind ik wel ver gaan..

Dat doet mij ook heel erg pijn, ik heb niemand iets misdaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:48

Te eerlijk hoor ik zelf ook wel eens, van mensen die liever over een ander praten dan met een ander.. Ik zie dat niet als een slechte eigenschap maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Hier is het ook lastig in de familie en ik heb er jaren terug voor gekozen om het contact met een deel van hen te verbreken.
Liedjes zingen en zo denigrerend naar jou toe doen is gewoon respectloos, als ze je iets duidelijk had willen maken dan had ze dat op een normale manier kunnen bespreken, dat wil ze blijkbaar niet. Daar kan jij niks aan veranderen. Dat je zelfs geen geboortekaartje krijgt vind ik best heftig en ik zou dan ook voor mezelf kiezen als ze het niet uit willen praten.
Natuurlijk is het moeilijk maar als jij hier mee blijft zitten en er gebeuren meer van dit soort dingen dan heb je grote kans dat je er zelf aan onder door gaat, imo is een ander dat niet waard, zelfs familie niet.

Je moeder onder curatele laten stellen vind ik wel een hele goede tip.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:51

vuurneon schreef:
Ik zou kijken of je een curator in kan zetten voor je moeder: als zij daadwerkelijk niet meer handelsbekwaam is kun je een curator erop zetten. In jullie geval zou ik niet zelf de financiën gaan beheren maar een onafhankelijke erop zetten om nog meer ruzie te voorkomen.

Daar zou ik al mijn energie in steken.

Dat ga ik ook doen want dit is geen doen.
Maar het erge is dat mn moeder hem ook bewust geld geeft en hij weet als hij een pruilmondje trekt moeders de beurs wel trekt.

Vroeger was dat al zo, hij vrat iets uit en ik kreeg de klappen.
Hij stond dan achter haar te lachen en ookal zei ik de waarheid ik had het toch gevreten!
Heb behoorlijke vernederingen meegemaakt in mn leven door hem maar ik ben zo'n sul die snel iemand doet vergeven.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:55

Bmamavan2 schreef:
Eerste waar ik aan denk, is kijken naar de mogelijkheden om je moeder onder curatele of bewindvoering te laten plaatsen (denk zelf eereder aan het laatste). Zodat iemand, haar geldzaken op een verantwoorde manier kan beheren.
Met zo'n broer is het risico groot dat jullie moeder het dadelijk financeel moeilijk krijgt en daar problemen uit voortvloeien.
Zullen de andere misschien raar vinden, maar van de andere kant is het dan voor later ook goed geregeld.
Ik weet niet of jullie moeder een testament heeft, maar dat lijkt me ook handig om naar te kijken. Ook om later problemen te voorkomen.

Zover het praktische.
Het emotioenele stuk is natuurlijk een stuk lastiger.
Ik persoonlijk zou datgene doen wat voor jullie moeder nodig is en wat voor jou haalbaar is.
Broerlief....tsja....makkelijk gezegd maar ik zou mijn handen er niet meer aan vuil maken. Betalingsregeling opstellen dat hij bijvoorbeeld in in 10 termijnen van €....jullie die €400 afbetaald.
Dan zou ik het wat op zijn beloop laten.
En zuslief....ik zou haar een zo'n objectief mailtje/brief sturen met hoe jij je voelt. Dan ook denken dat het probleem bij haar ligt en niet bij jou.

Ik zou moeders er niet in betrekken, die wordt al te veel heen en weer getrokken door haar andere kinderen.

Sterkte met de situatie en denk aan jezelf!

Dankjewel voor je lieve reactie.
Jullie allemaal bedankt voor het reageren ik vind dit zo moeilijk ook om het zomaar open en bloot te gooien op internet. Maar ik weet echt niet meer hoe ik zo verder moet.
Ik ga zeker met de tips iets doen dank jullie hiervoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:58

Voor het onder bewind en/of curatele zetten heb je toestemming nodig van alle kinderen.
Denk als ik het zo lees dat het dan 2 tegen 1 wordt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:01

dees_daan schreef:
Te eerlijk hoor ik zelf ook wel eens, van mensen die liever over een ander praten dan met een ander.. Ik zie dat niet als een slechte eigenschap maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Hier is het ook lastig in de familie en ik heb er jaren terug voor gekozen om het contact met een deel van hen te verbreken.
Liedjes zingen en zo denigrerend naar jou toe doen is gewoon respectloos, als ze je iets duidelijk had willen maken dan had ze dat op een normale manier kunnen bespreken, dat wil ze blijkbaar niet. Daar kan jij niks aan veranderen. Dat je zelfs geen geboortekaartje krijgt vind ik best heftig en ik zou dan ook voor mezelf kiezen als ze het niet uit willen praten.
Natuurlijk is het moeilijk maar als jij hier mee blijft zitten en er gebeuren meer van dit soort dingen dan heb je grote kans dat je er zelf aan onder door gaat, imo is een ander dat niet waard, zelfs familie niet.

Je moeder onder curatele laten stellen vind ik wel een hele goede tip.

Je hebt helemaal gelijk.
Mijn fout is dat ik me heel snel schuldig en verantwoordelijk voel over dingen en naar anderen toe.
Dat had ik als kind al, gebeurde er iets dan voelde ik mij schuldig ookal had ik er 0.0% mee te doen.
Maar dat is wat er is ingeramd was er iets fout gegaan dan had ik het gevreten en iets zeggen wou dan mocht ik het niet of het werd toch niet geloofd.
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 12-11-15 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:05

Brainless schreef:
Voor het onder bewind en/of curatele zetten heb je toestemming nodig van alle kinderen.

Geen idee maar ik ga het uitzoeken.
Ik wil enkel dat ze zo lang mogelijk financieël zelfstandig blijft en niet dat die etterl er met haar centen vandoor gaat.
Als ze ooit niet meer is mogen ze van mij erin "stikken" ik hoef niks van erfenis daar krijgen ze met mij echt geen ruzie over. :n

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:07

Familieproblemen zijn altijd lastig.. Als het gewoon kennissen waren had je het contact al lang verbroken, maar dit blijft natuurlijk wel je familie. Geen enkel contact met je familie lijkt mij ook niet fijn. Ik zou dus als ik jou was niets doen, ook geen contact verbreken oid. Kijk het gewoon even aan, probeer toch met ze te praten. Misschien kun je achterhalen wat er precies aan de hand is? Waarom ze zo tegen je doen? En het dan oplossen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:15

isabel_94 schreef:
Familieproblemen zijn altijd lastig.. Als het gewoon kennissen waren had je het contact al lang verbroken, maar dit blijft natuurlijk wel je familie. Geen enkel contact met je familie lijkt mij ook niet fijn. Ik zou dus als ik jou was niets doen, ook geen contact verbreken oid. Kijk het gewoon even aan, probeer toch met ze te praten. Misschien kun je achterhalen wat er precies aan de hand is? Waarom ze zo tegen je doen? En het dan oplossen.

Dan doe ik al mijn hele leven dat vragen wat er is en nooit krijg/kreeg ik een eerlijk antwoord.
Ik heb nu ook al zo vaak eerlijk aangegeven dat ik het niet leuk vind hoe ze doen.
Ze hoeven geen vinger krom te maken wat betreft ons moeder,heb de hele verhuizing met mijn man gedaan,alle zaken netjes geregeld voor onze moeder.
En ze was nog maar net gesetteld en het hele theater begon de pan uit te reizen.

Maar nu dit gaande is komen er een boel dingen van het verleden naar boven voor mij. Hoe ik vroeger werd behandeld en ja soms als het laatste stuk vuil.
Ik weet het klinkt dramatisch maar ik heb een heleboel weg gestopt in de loop der jaren en die komen nu weer boven wat ik eigenlijk niet wil want ik zoek de schuld weer bij mezelf.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:22

Je familie kies je niet, zit zelf met een soortgelijk geval. Het liefste zou ik alle communicatie afkappen, ware het niet dat we nog een huis delen. Al dat egoïstische rotgedoe. Wellicht dat je er nu nog niet klaar voor bent, maar er komt een moment dat je alles af kan sluiten en alle communicatie kan verbreken. En dát zal je een hoop rust brengen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:27

Jezus wat een rottige situatie.. Ik zou gewoon je handen er van af trekken en ze allemaal lekker in hun sop laten gaarkoken. Of eerst je moeder een brief sturen waarin je haar waarschuwt voor je broer en daarna alle contact verbreken. Geen tijd meer aan vuil maken, daar word je zelf alleen maar ongelukkig van. Je hebt je best gedaan maar als zij hun problemen niet willen oplossen is dat hun probleem :(:)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:28

Leffroi schreef:
Je familie kies je niet, zit zelf met een soortgelijk geval. Het liefste zou ik alle communicatie afkappen, ware het niet dat we nog een huis delen. Al dat egoïstische rotgedoe. Wellicht dat je er nu nog niet klaar voor bent, maar er komt een moment dat je alles af kan sluiten en alle communicatie kan verbreken. En dát zal je een hoop rust brengen.

Ik zou er wat voor over hebben voor dat moment!

Voor jou helemaal zwaar als je met ze onder 1 dak zit. Ik weet nog vroeger brrrr wat was ik blij toen ik met 18j weg was.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:30

Free2 schreef:
Jezus wat een rottige situatie.. Ik zou gewoon je handen er van af trekken en ze allemaal lekker in hun sop laten gaarkoken. Of eerst je moeder een brief sturen waarin je haar waarschuwt voor je broer en daarna alle contact verbreken. Geen tijd meer aan vuil maken, daar word je zelf alleen maar ongelukkig van. Je hebt je best gedaan maar als zij hun problemen niet willen oplossen is dat hun probleem :(:)

Ik heb alles al geprobeerd uit te leggen aan ons ma maar daar praat je echt tegen een muur.
Zelfs de oude buurvrouw van mn moeder zei al dat mijn broer mijn moeder doet manipuleren.
Maar helaas ze neemt niks aan, tel daarbij op dat moeders ook niet de makkelijkste is!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:38

Jouw verhaal komt me zo bekend voor... vreemd.

Wat heel belangrijk is in deze situatie, is dat je alles opschrijft en laat controleren. Ik ken iemand die beschuldigd werd van het plunderen van de spullen van haar moeder na de verhuizing. Ook zij zorgde voor haar moeder en had een vervelende zus die haar totaal buitenspel zette.
Houd een logboek bij en zorg bij twijfelachtige zaken voor getuigen. Het is heel lastig en vervelend, maar het kan nog erger worden.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:41

Brainless schreef:

Niet altijd toch? Je kunt toch een verzoek indienen bij de kantonrechter die vervolgens alle betrokkenen oproept voor een mondeling gesprek in het geval dat er mensen tegen zijn? Dan wordt gelijk de gehele situatie bekeken en besproken.

Sterkte TS, ik kan alleen zeggen denk aan jezelf.. Jammer dat je die familietrek (in deze situatie) niet geërfd hebt ;)

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:17

funnyhorses schreef:
Leffroi schreef:

Ik zou er wat voor over hebben voor dat moment!

Voor jou helemaal zwaar als je met ze onder 1 dak zit. Ik weet nog vroeger brrrr wat was ik blij toen ik met 18j weg was.

Waarom wachten op dat moment..? Die rust en afsluiten, dat kun je zelf creëren.. Ik begrijp heel goed dat je ondanks alles toch het beste voor je moeder wilt. Je kunt iig uitzoeken of je moeder professionele begeleiding bij haar financiën kan krijgen, zodat iig die last van je schouders af zal zijn, en er is vast ook wel iets te vinden, via huisarts bijvoorbeeld, voor de verzorging van je moeder. Zodat jij bij haar langs kunt gaan wanneer je dat zelf wilt, en niet omdat het moet.

Zou voor de rest je zus en broer en verder iedereen waar je niets goeds aan hebt, mooi het rambam laten krijgen. Hard? Nee hoor. Voor jou is dat gewoon beter. Het is tot nu toe alleen maar weggegooide energie geweest, en dat zal zo blijven, tenzij je zelf die deur dicht doet.. Het zijn volwassen mensen, die hun eigen keuzes maken en daar ben jij niet verantwoordelijk voor.

P.s ik zeg dit uit eigen ervaring, en het is het beste wat ik ooit gedaan heb.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 19:04

Het is wat makkelijker aan te nemen als meerdere mensen hetzelfde zeggen, bedankt hiervoor!
Ik vind het niet leuk om te lezen dat er meerdere mensen een soortgelijke situatie hebben of hadden en petje af voor diegenen die zich erdoor geworsteld hebben. _/-\o_

Ik ga proberen het naast me neer te leggen want al die boosheid en gejank daar word ik ook niet beter van.(mn ogen zijn al crispy van al dat gehuil).

Het leven kon zo leuk zijn als iedereen toch maar een beetje normaal zou doen denk ik wel eens maar ik kan het niet meer opbrengen om steeds te buigen voor een ander.... ;(