Stereo-installatie doet rare dingen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Stereo-installatie doet rare dingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 01:06

Wou vanavond War Horse kijken op TV, echter mijn plezier in TV en muziek wordt de laatste tijd enorm vergald door "iets" in mijn stereo-installatie. Geluid dat uit de boxjes komt, ruist namelijk enorm... Alsof er altijd regen of wind meedoet... Dit valt vooral op als je de hele boel aan zet, of als je even stilte hebt (tussen 2 liedjes van cd of cassettebandje door bijvoorbeeld). Ook valt af en toe het geluid spontaan weg en komt net zo spontaan weer terug... :?

Ik geef toe, deze stereoset is niet meer zo nieuw (zeg maar gerust intussen bejaard), gaat al heel wat jaartjes mee... Kan er een cd mee afspelen, cassettebandjes (ja, ik heb er nog 1 die ik af en toe speel) en ook de TV en de radio lopen via dit ding. Alleen de DVD speler zit er niet op aangesloten. Deze loopt linea recta via de TV en geluid komt dan ook uit de tv en is loepzuiver... Als ik TV kijk, loopt dit via de stereo en ruist dit als een gek... Dat geluid gebruik ik dus ook ff niet nu en laat de tv ook maar even zijn eigen geluid doen. Stuk fijner voor de trommelvliezen...

Is de stereo dan toch bezig te overlijden? Of zijn de boxjes ernstig ziek? Of zit het hem waarschijnlijk in een kabel? En hoe ga ik daar dan achter komen? Want een cd of cassette speel ik al even niet meer, en de radio evenmin, puur om deze reden. Maar vind het wel verdomd stil in huis zo.

Is hier iemand die mij een gouden tip kan geven?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Stereo-installatie doet rare dingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:50

Niemand hier met verstand van stereo's? :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:02

Wat voor stereo heb je?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:11

Van binnen schoon blazen of zuigen en dan de contactjes in sprayen met contactspray

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:20

Geen idee Kiwiwitje, eentje van Philips dat weet ik wel, uit de steentijd, reeds een tiental jaren oud...

Pillow: dat had ik nog niet geprobeerd inderdaad! Dan toch eerst maar eens uitpoetsen, zal wel stoffig zijn in dat ding, gezien ik daar nog nooit gepoetst had...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:22

Als de dingen van pillow niet werken, kan het ook zomaar zijn dat het ding zijn beste tijd gehad heeft zegmaar.. Of dat de bekabeling slecht is.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:58

Vrees wel idd dat er een grote kans is dat hij dood is... Hoop t niet, maar toch... Mede gezien zijn leeftijd...