Verven in nieuwbouw woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Verven in nieuwbouw woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 00:07

Iemand de gouden tip? Heb een nieuwbouw woning en de muren moeten geverfd gaan worden. Echter is het nieuwbouw en zijn de muren nog helemaal grijs. Wat is de beste voorstrijk om mee te beginnen? Hoor mensen over Flevopol maar is dit echt zoveel beter?

kraakte

Re: Verven in nieuwbouw woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 03:48

Je kunt gewoon latex pakken. Neem dan n wat goedkopere bijv van Action dn gebruik dit als voorstrijk. Eventueel verdunnen met water.
Werkte bij mijn vriend zn huurhuisje meer dan prima!!

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 04:34

Mijn zus heeft het laten doen. Het is gestuucd met een soort glasvezel zodat de muren niet kunnen scheuren. Daarna zijn de muren met verf gespoten.
Ziet er echt super mooi uit.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:04

Echt nog grijs als in behangklaar? Dan zou ik het nog wel laten stucen, vriendin van mij heeft er overheen geverfd en je bleef allemaal lelijke putjes zien..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:08

Renovlies plakken en dan sauzen als je strakke muren wilt zonder stucwerk.

Je kan ook glasvezel plakken en dan sauzen, die heb je in verschillende werkjes. Wel opletten dat het niet te 'kantoor' achtig wordt qua structuur.

Alleen voorstrijk en dan sauzen zou ik niet doen. Je muur is dan wel heel kwetsbaar.

In dit topic: [HTT] Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning
Zijn we met een heleboel 'nieuwbouwmensen' samen. Je zou hier ook kunnen inlezen of vragen.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:12

Grijze muur van nieuwbouw kan het best eerst gestuukd worden ivm alle onregelmatigheden in de muur. Of je kan eerst vliesbehang/glasvezel er op doen en dan er overheen schilderen.
Vliesbehang/glasvezel heb je trouwens in veel verschillende motieven waaronder ook bijna helemaal glad. Vliesbehang/glasvezel werkt echter niet tegen het scheuren van je muren hoor. Het zorgt er wel voor dat als je muren scheuren, je het (bijna) niet ziet omdat vliesbehang/glasvezel soepel genoeg is om mee te bewegen.