Wat hebben mensen in dezelfde situatie gedaan???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Wat hebben mensen in dezelfde situatie gedaan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 18:58

Lang verhaal, vorige week kwam de zoon van een zeer goede vriend bij me. Hij moest zijn verhaal kwijt maar wilde niet dat het in de familie rond ging.
Drie maanden geleden is hij iemand tegengekomen, het was blijkbaar verschrikkelijk pats boem van twee kanten.
Hij heeft sinds twee jaar een relatie met een hele leuke meid en eerlijk als hij is, heeft hij dit verteld.
Dat hij gevoelens heeft voor iemand anders en niet weet wat hij er mee moet. Zijn vriendin heeft hem (waarschijnlijk uit angst hem te verliezen) verboden om contact met haar te hebben. Dat heeft hij geaccepteerd maar daarnaast is hij ook na gaan denken hoe het kan dat je gevoelens voor iemand krijgt terwijl je in een relatie zit. En tot de conclusie gekomen dat er wel dingen zijn waar hij in het begin van zijn relatie gemakkelijk over heen stapte maar die toch zwaarder beginnen te tellen.
Bvb zijn vriendengroep, hij ziet een vast clubje vrienden één avond in de week en dan word er nog wel eens een drankje gedronken en hebben ze veel lol. Zijn vriendin wil daar totaal niets over horen en weigert ook categorisch om mee te gaan naar feestjes van die club of verjaardagen. Vorig jaar vierden ze oud en nieuw bij haar ouders en de rest van de familie, dit jaar wil hij bij zijn vriendenclub zijn, dit doen ze al jaren maar hij is altijd vriendelijk en is de laatste twee jaar netjes met haar mee gegaan, nu heeft hij geweigerd en gezegd dat hij naar zijn vriendenclub gaat. Dit valt niet goed bij haar.
Jongen zit gigantisch in een tweestrijd maar wil niemand kwetsen en heeft met zijn vriendin afgesproken om na te gaan waar het mis is gegaan in hun relatie en wat ze nog kunnen doen om het weer goed te krijgen. Tegen beter weten in zoals hij zei.
Hij vind het ook heel erg want hij is echt een half jaar bezig geweest om haar voor zich te winnen, het is ook een ontzettend leuke meid, knap, slim en aardig. Hij vertelde nog dat hij haar een half jaar gelden had gevraagd om samen te gaan wonen, dat wilde ze niet maar nu in één keer wel, logisch, ze doet nu alles om hem te houden
Ik heb hem maar één advies gegeven, volg je hart, hoe pijnlijk het ook zal zijn, voor haar of voor dat andere meisje. Het is zijn leven en mijn vader heeft me altijd verteld, bij twijfel niet doen.

Wie heeft er ooit wel eens in dezelfde situatie gezeten en wat is er vervolgens gebeurt. En hoe kan ik hem eventueel het beste helpen mocht hij nog eens aan de deur staan, wat ik wel verwacht want dit gaat denk ik niet goed komen.

Anoniem

Re: Wat hebben mensen in dezelfde situatie gedaan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:01

Ik denk dat je hem het beste advies hebt gegeven wat je kon geven. :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:04

Idd goed advies ts: gewoon zijn hart volgen en zichzelf niet wegcijferen voor een relatie (wat hij nu imo wel doet). Ergens denk ik dat hij eigenlijk al weet wat hij wil maar dit nog niet zo goed weet/ durft te vertellen aan zijn huidige vriendin. Maak hem duidelijk dat hij altijd welkom is en dat hij op jou kan rekenen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 19:27

maximuss schreef:
Idd goed advies ts: gewoon zijn hart volgen en zichzelf niet wegcijferen voor een relatie (wat hij nu imo wel doet). Ergens denk ik dat hij eigenlijk al weet wat hij wil maar dit nog niet zo goed weet/ durft te vertellen aan zijn huidige vriendin. Maak hem duidelijk dat hij altijd welkom is en dat hij op jou kan rekenen.

Dat gevoel heb ik dus ook, dat het met zijn huidige vriendin een aflopende zaak is. Maar dat zal ik natuurlijk nooit zeggen, moet hij zelf achterkomen. Hij weet dat hij op mij kan rekenen, ik vertel zoiets nooit door en ook daarom wilde hij het bij mij neer leggen, als hij zijn ouders of zussen om advies had gevraagd dan was hij heel bang, mocht het toch nog goed komen , dat ze dan haar anders zouden bekijken. Het is echt een vent die altijd eerst aan anderen denkt, geen slappe hap maar gewoon ontzettend lief en sympathiek figuur.
Maar toch is het wel iets wat toch aankomt, ook bij mij vandaar dat ik het ook op bokt vraag, kan ik toch mijn verhaal even kwijt,. Zitten ook nadelen aan wanneer mensen je regelmatig weten te vinden voor allerlei zaken waar niemand iets van mag weten :7

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:32

Ik denk dat je het goede advies hebt gegeven. En inderdaad; jij kan hem niet zeggen waar hij voor moet gaan, hij moet zelf ontdekken of deze relatie wel of niet wat voor hem is :) je kan hem alleen steunen in de beslissingen die hij maakt.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:42

En ik denk dat een relatie altijd geven en nemen blijft en dat niemand perfect is. Dus om altijd weg te gaan nadat de roze gloed eraf is en elke keer weer opnieuw te beginnen tot je elkaar zat raakt vind ik ook weer zo wat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:42

KoudbloedKim schreef:
Ik denk dat je hem het beste advies hebt gegeven wat je kon geven. :j

Denk ik ook. Hij moet zijn eigen keuzes maken hierin zonder meningen van anderen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:45

Hij is nog niet getrouwd en woont nog niet samen gelukkig. Dus hij is nog vrij om zich te orienteren op wat hij echt wil.Daar is de verkeringsperiode toch voor, een soort proeftijd. Voor je gaat trouwen en kinderen krijgt, moet je echt heel goed nadenken, en ik vind het geen schande om een verkering te verbreken. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, of zoiets?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:47

Ik begrijp dat het stel nog niet samenwoont dus dat het nog een jonge relatie is met (zeer) jonge mensen.

Eerlijk gezegd , als het nu al minder wordt en er gevoelens komen voor een ander, denk ik niet dat de relatie stand houdt.
Als hij zijn vriendenclub belangrijker vindt op oud en nieuw als zijn vriendin, tja, dat zegt dan toch genoeg?!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:50

Goed advies gegeven! Je hebt hem niks opgedrongen of zelf een mening naar hem toe gezegd. Hij kon zijn verhaal goed kwijt en ik denk dat hij dat nodig had. Goed gedaan! :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 19:51

xManon_ schreef:
En ik denk dat een relatie altijd geven en nemen blijft en dat niemand perfect is. Dus om altijd weg te gaan nadat de roze gloed eraf is en elke keer weer opnieuw te beginnen tot je elkaar zat raakt vind ik ook weer zo wat.

Tja, zo zou je het kunnen bekijken maar dat gaat niet altijd op. Als je vlinders krijgt van iemand hoef je er niets mee te doen, heeft hij ook niet gedaan. Maar dan ga je wel nadenken hoe het mogelijk was dat je vlinders krijgt. En juist als de roze gloed weg is en je heel realistisch naar je bestaande relatie kunt kijken, pas dan kun je inzien of je als mens te veel hebt moeten inleveren om nog jezelf te kunnen zijn. En dat vind ik het allerbelangrijkste in een relatie, jezelf zijn. En zeker is het geven en nemen en soms donders hard werken, vertel mij wat.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:52

spatter schreef:
Ik begrijp dat het stel nog niet samenwoont dus dat het nog een jonge relatie is met (zeer) jonge mensen.

Eerlijk gezegd , als het nu al minder wordt en er gevoelens komen voor een ander, denk ik niet dat de relatie stand houdt.
Als hij zijn vriendenclub belangrijker vindt op oud en nieuw als zijn vriendin, tja, dat zegt dan toch genoeg?!

Ze kan ook gewoon mee gaan, dan heeft hij beide en leert zij nog eens wat mensen kennen. En buiten dat, niet samenwonen kan ook als je ouder bent en nog maar twee jaar samen toch?

Aan ts, ik denk dat hij het ook wel weet vanbinnen. Laat het hem zelf maar uitzoeken, geen kant op duwen of je eigen mening gaan geven. Gewoon neutraal advies is het beste. Zoals je dus al doet. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 19:55

spatter schreef:

Ze zijn 23 en 25, geen pubers meer. Hij vind zijn vriendenclub niet belangrijker, maar zij erkend zijn vriendenclub niet, wil er ook totaal niets van weten. En ik ken zijn clubje wel, leuke kerels, al heel lang bevriend en met hele leuke vriendinnen. Zijn vriendin vind oud en nieuw een familiefeest en daar ben je bij, basta. Geen discussie mogelijk. De eerste twee jaar heeft hij daar aan toe gegeven en nu wil hij graag bij zijn vrienden zijn en zij is ook van harte welkom. Ze wonen dan wel niet officieel samen maar zijn wel bijna zes van de zeven dagen en nachten bij elkaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:56

xManon_ schreef:

Dat ben ik met je eens als het een getrouwde/samenwonende relatie met kinderen betreft. Zo niet lijkt het me heel gezond goed af te vragen of dit je hele leven wil :) het is gelukkig niet zo dat je met de eerste de beste moet trouwen :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:13

Jong stel dus :j

Als ik het goed begrijp bepaald de vriendin dus bij veel dingen wat er gebeurd en hij heeft steeds toegegeven.
Dan is het geen gelijkwaardige relatie en of ze praten daar heel goed over of zie kiezen hun eigen leven.

Ik verwijt de jongen ook helemaal niks, hij is jong en merkt dat zijn leven erg bepaald wordt en wil gedeeltelijk zijn leven terug.
Er moet in een relatie ook ruimte zijn voor eigen hobby's en de ander moet ook intresse hebben in die hobby's.
Als zij totaal niks met zijn vriendenkring wil is het de vraag of ze wel bij elkaar passen.

Het lijkt er een beetje op dat hij steeds heeft toegeven om haar te behouden en zij nu pas wakker wordt en beseft dat dat niet eeuwig duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:40

We vellen hier een oordeel over een meid die we niet kennen. Niemand hier weet waarom zij geen contact met de vriendenclub wil. De vrienden van mijn partner zouden ook zo'n beeld van mij kunnen schetsen, waarbij ze natuurlijk hun aandeel zouden verzwijgen.
Zo heeft hij een vriend die vindt dat ik niet goed genoeg ben voor mijn partner omdat ik littekens heb.
Dus sorry hoor, ik wil niet over dat meisje oordelen.
TS, jou vriend moet goed zijn eigen gevoelens op een rij zetten en vervolgens een knoop door hakken. Het kan best zijn dat zijn huidige vriendin niet bij hem past, of ze past wel bij hem ook al voldoet ze niet aan wat jullie verwachtingen. Zijn leven, zijn keuze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 21:45

SandraVerl schreef:
We vellen hier een oordeel over een meid die we niet kennen. Niemand hier weet waarom zij geen contact met de vriendenclub wil. De vrienden van mijn partner zouden ook zo'n beeld van mij kunnen schetsen, waarbij ze natuurlijk hun aandeel zouden verzwijgen.
Zo heeft hij een vriend die vindt dat ik niet goed genoeg ben voor mijn partner omdat ik littekens heb.
Dus sorry hoor, ik wil niet over dat meisje oordelen.
TS, jou vriend moet goed zijn eigen gevoelens op een rij zetten en vervolgens een knoop door hakken. Het kan best zijn dat zijn huidige vriendin niet bij hem past, of ze past wel bij hem ook al voldoet ze niet aan wat jullie verwachtingen. Zijn leven, zijn keuze.

Tja, jouw reactie zou ik dus ook plaatsten in een topic met deze vraag, nu zit ik aan de andere kant. Ik ken de vrienden, het stel, zelfs wederzijdse ouders. Het is een geweldige meid en een geweldige vent.
Ook de vrienden club is niets mis mee, alle dames die er in de loop van de tijd zijn bij gekomen werden met open armen ontvangen. Het is geen kliek in die zin dat ze alles samen doen, alleen die ene avond is voor de jongens heilig. Komt ook door hun gezamenlijke studieverleden, een jaarclub zijn meestal vrienden voor het leven. De jongen waar het hier om gaat krijgt ook geen antwoord van haar waarom ze niet meewil, ze wil gewoon niets richting hun.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:09

Ik denk dat er maar 1 keuze is.
Tenminste, voor hem. En dat is stoppen met de relatie waar hij inzit. Dat zal hij nu a la minute niet kunnen en het helemaal beeindigen denk ik.
Want gevoelens voor een ander hebben is geen reden om een goede relatie zonder slag of stoot te beeindigen, zeker gezien hij veel moeite voor haar heeft moeten doen. Maar ik denk inderdaad dat de dingen die spelen, dat zij nooit met hem meegaat en daar verder geen interesse in toont hem op gaan breken. Hij heeft nu twee levens, of twee gebieden in zijn leven die totaal niet met elkaar in verband staan en dat is moeilijk te combineren.

Zoals je haar beschrijft, lijkt ze bezitterig en doet ze nu extra moeite om haar vriend niet kwijt te raken, ik vraag me ook af of ze er goed aan gedaan heeft om het contact met die meid te verbieden. Hij gaat onbewust toch daaraan denken en bedenken waarom hij die gevoelens heeft. De gevoelens voor die meid zullen misschien afnemen, maar ook dikke kans dat hij op andere manieren contact probeert te zoeken met die meid.
Ik denk dat zij beter had kunnen reageren dat gevoelens voor een andere meid, einde relatie voor hen betekend.
Tenminste, ik denk dat ik me zo zou voelen als mijn vriend aan zou geven gevoelens te hebben voor een ander. Ik weiger dan nog om de benen onder mijn lijf uit te lopen en een toneelstukje te gaan spelen wat na een tijdje toch weer afzwakt en je weer in je gebruikelijke sleur valt. Ik zou me een beetje tweede keus voelen denk ik.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:11

Wijze raad :))

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 22:29

[quote="Yv_"]Wijze raad :))

Afbeelding[/quote

Tja, dat is duidelijk, zal hem doorsturen ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:34

Jee Yf,dat is een eyeopener.Dat is eigenlijk helemaal waar.nooit bij stilgestaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 22:39

Er is natuurlijk wel een verschil tussen serieuze mensen zoals hij en kerels(of vrouwen) die vrolijk buiten de pot pissen. Dat had hij kunnen doen maar die gozer is zo goudeerlijk en oprecht dat hij alles netjes zegt. Heb net even contact gehad en denk dat hij het plaatje niet meer nodig heeft, volgens mij heeft hij zijn keuze al gemaakt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:55

En, wat denk je dat hij kiest?

Hoe ik er in sta... Ik denk dat het kwaad al geschied is nu. áls hij voor zijn huidige vriendin kiest, heeft dit absoluut een knauw gehad en zal het héél lang duren voordat het weer goed is. Als het uberhaupt goed komt.. Ben het ook helemaal eens met de quote van JD :j.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 22:58

Je zoon zal nooit gelukkig worden met zijn vriendin als hij met haar verder gaat, hoe jammer dat ook is. Als je gevoelens voor een ander krijgt, ontbreekt er iets in je relatie. In zijn geval mist hij misschien de acceptatie van zijn vrienden en de vrijheid die je je partner hoort te gunnen. Hij houdt vast wel van zijn vriendin en wil haar niet kwetsen, maar dat is geen goede reden om in een relatie te blijven en verder aan te modderen.

Ik heb het zelf in een vorige relatie ook meegemaakt dat ik smoorverliefd werd op een andere meid. Die verliefdheid heeft misschien een maand geduurd en ik heb er niks mee gedaan, maar het was voor mij wel een reden om er definitief een punt achter te zetten en dat bleek achteraf de juiste beslissing. Toen was ik denk ik een jaar of 24.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:06

vind het sowieso raar dat iemand helemaal niets van de vriendenclub van zijn/haar partner wil weten. Uiteraard hoef je niet altijd alles met die vriendenclub te doen, maar het klinkt hier alsof ze echt anti vriendenclub is. Is niet slim van haar.