Originele bruiloft activiteiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Originele bruiloft activiteiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 21:37

Hallo allemaal,

bij een bruiloft vind ik de receptie vaak zo'n moment van nou oke hier zit je dan :Y) de bruid en bruidegom nemen cadeautjes aan, maar verder? Ik zou graag een activiteit hebben voor de mensen. Zoiets als bowlen leek me super, maar 't valt niet mee om iedereen naar een andere locatie te slepen. Overigens ben ik nog niet eens gevraagd hoor :P Ik las bijvoorbeeld ook dat iemand een pannenkoekenrestaurant had afgehuurd waar een roeivijver bij zat, dat lijkt me ook geweldig kunnen mensen roeien en het levert leuke plaatjes op.

Hebben jullie nog leuke ideeën of ervaringen?

Suuszels

Re: Originele bruiloft activiteiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:58

Mij lijkt een spelletjes avond geweldig, met bordspellen en wat kaartspellen. We zijn allebei niet echt dansers, maar vinden spelletjes se heel leuk :) met wat gezellige hoekjes en tafeltjes. Fijn achtergrond muziekje...
Maarja duurt nog wel even denk ik zo :')

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:06

In de zomer: een festivalbruiloft met live muziek, een bar, een ijscokar, evt. springkussen voor de kinderen...
Je kunt ook een dansworkshop doen, zijn je gasten meteen een beetje geoefend voor de avond :P
Op http://www.arnhemsmeisje.nl/weblog/ worden ook wel regelmatig leuke 'anders dan anders' bruioften geblogd!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:10

Wij hebben op onze bruiloft de gasten een schilderij laten maken. De opzet was gemaakt door een kunstenaar en hij begeleidde het geheel ook (inclusief plastic schortjes ter bescherming van de nette kleding). Aan het einde heeft hij het schilderij ook 'vervolmaakt' en het hangt nu bij ons thuis. Super veel reacties op gehad en voor ons een hele leuke herinnering aan de dag!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:25

Vroeger waren spelletjes op zo'n avond heel normaal. :j

Zo hebben wij ooit eens een rondje rond de stoelen gedaan. Dan vertel je een verhaal en kies je een persoon uit die een rondje moet doen bij het woord vader, iemand bij het woord moeder, iemand bij het woord kind (en nog wat anderen). Het leuke zit 'm in het feit dat het woord 'kind' steeds vaker genoemd wordt naarmate het verhaal vordert dus die rent zich letterlijk rot :)) Stukjes opvoeren werd vroeger ook veel meer dan nu gedaan. Door vrienden en familie iets leuks vertellen over het bruidspaar. Maar het lijkt wel of steeds minder mensen dat aandurven. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 00:41

Gewoon geen receptie houden en een bruiloft vieren met echte vrienden in plaats van vage bekenden die doorgaans uitgenodigd worden op de receptie. :D

Het moge duidelijk zijn dat wij geen receptie gehouden hebben. :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 01:19

Inderdaad vooral doen wat je leuk vind en wat bij je past. Als bruidsfotograaf heb ik niet heel vaak recepties meer op bruiloften, maar dit jaar had ik er eentje waarbij een karikatuurtekenaar alle gasten tekende: meteen erg leuk als gastenboek en iedereen heeft dan iets te kijken!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 07:54

Neonlight schreef:
Gewoon geen receptie houden en een bruiloft vieren met echte vrienden in plaats van vage bekenden die doorgaans uitgenodigd worden op de receptie. :D

Het moge duidelijk zijn dat wij geen receptie gehouden hebben. :D

Ik wil geen avond feest, en wil eigenlijk alle gasten dan bij de ceremonie en receptie als t lukt :D