Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

mensen die mij willen veranderen mogen ergens kruipen waar de zon niet schijnt. Zelfs mijn ziektes mogen blijven. Ondanks de pijn en strijd hebben die me verdomd veel inzichten gegeven. Het enige wat ik nu zou willen is verhuizen naar de omgeving Veluwe of de Duitse Eifel, maar daar wordt hard aan gewerkt.Puchje schreef:Ik ben constant bezig om mijn leven te ontwerpen.
Het is MIJN leven en IK bepaal wat ik ermee doe.
Ik bepaal dus ook zelf hoeveel ik verdien en dat geeft rust, ruimte en keuzes.
Dit gun ik andere mensen ook en daarom heb ik daar mijn beroep van gemaakt.
saga schreef:Ik zou niet zo zeer de jaren die ik al heb gehad willen veranderen maar ik ben op dit moment wel bezig om mijn dromen waar te maken. Vind dit wel spannend omdat het financiële onzekerheid met zich meebrengt.Puchje schreef:Ik ben constant bezig om mijn leven te ontwerpen.
Het is MIJN leven en IK bepaal wat ik ermee doe.
Ik bepaal dus ook zelf hoeveel ik verdien en dat geeft rust, ruimte en keuzes.
Dit gun ik andere mensen ook en daarom heb ik daar mijn beroep van gemaakt.
Mag ik vragen wat voor beroep je dan hebt?
Anoli schreef:Ja en nee.
Ja, omdat ik dan een andere opleiding had gekozen. 1 waarmee ik wel normaal kon leven en dus niet na het behalen van diploma en 4 jaar werken tot de ontdekking komen dat je opnieuw de schoolbanken in moet om nog wat van het leven te kunnen maken. Dan had ik nu niet nog steeds thuis gewoond en het gevoel hebben dat ik de belangrijkste jaren van mn leven weggegooid heb. (en nog steeds weggooi)
Aan de andere kant, ik heb in die studiejaren en 4 jaar werken heel veel geleerd over de wereld, over mezelf en over wat ik wel en niet wil en die kennis had ik dan niet gehad als ik mn leven over/anders zou willen doen.
Lastig, ... misschien denk ik er over een jaar wel anders over. Maar voor nu heb ik wel eens spijt dat ik zo nodig met dieren wilde werken en niet koos voor een nuttige opleiding.
Duhelo schreef:Anoli schreef:Ja en nee.
Ja, omdat ik dan een andere opleiding had gekozen. 1 waarmee ik wel normaal kon leven en dus niet na het behalen van diploma en 4 jaar werken tot de ontdekking komen dat je opnieuw de schoolbanken in moet om nog wat van het leven te kunnen maken. Dan had ik nu niet nog steeds thuis gewoond en het gevoel hebben dat ik de belangrijkste jaren van mn leven weggegooid heb. (en nog steeds weggooi)
Aan de andere kant, ik heb in die studiejaren en 4 jaar werken heel veel geleerd over de wereld, over mezelf en over wat ik wel en niet wil en die kennis had ik dan niet gehad als ik mn leven over/anders zou willen doen.
Lastig, ... misschien denk ik er over een jaar wel anders over. Maar voor nu heb ik wel eens spijt dat ik zo nodig met dieren wilde werken en niet koos voor een nuttige opleiding.
het is net zoals ik dit geschreven had.hier ook een dierenzorgopleiding gevolgd, 9 jaar in dierenspeciaalzaken gewerkt. Tot de conclusie gekomen dat ik meer wilde, en nu zit ik in de knoei
Ik heb er voor gekozen om een HBO studie te gaan doen omdat ik mn leven om wilde gooien. Nou ja dat is gelukt... alleen nu hik ik tegen mn diploma aan. Stomme scriptie gedoe soms ook
Daarom voelt het ook alsof ik nog steeds stilsta en dus mn leven weggooi.
Helaas wel wat dromen op moeten geven daarvoor, maar goed er komen wel weer andere dromen voor in de plaats
Fehu schreef:Nope, ik mag me eigen rare zelf welmensen die mij willen veranderen mogen ergens kruipen waar de zon niet schijnt. Zelfs mijn ziektes mogen blijven. Ondanks de pijn en strijd hebben die me verdomd veel inzichten gegeven. Het enige wat ik nu zou willen is verhuizen naar de omgeving Veluwe of de Duitse Eifel, maar daar wordt hard aan gewerkt.
Als ik echter iets zou mogen veranderen met behulp van een toverstokje of geest uit de lamp, zou ik kiezen dat ik in een minder gecompliceerd en gejaagd tijdperk zou leven
JolisaJ schreef:Ja en nee.
Ik lees hier meerdere reacties van 'als ik iets wil veranderen, dan verander ik het'. Zo simpel ligt het voor mij niet door mijn chronische ziekte (CVS/ME). Dus ja, ik zou dat willen veranderen, ik zou dolgraag gezond willen zijn. Dan had mijn leven er op dit moment 360 graden anders uitgezien. Maar het heeft geen zin om daarover na te denken.
Aan de andere kant, het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben. Ook dit jaar was (weer) vol met tegenslagen, en toch heb ik me er weer doorheen geworsteld. Daar ben ik dan wel weer trots op. Hoe de toekomst eruit zal zien weet ik niet, en dat maakt me weleens bang en onzeker. Ik probeer zoveel mogelijk in het hier en nu te leven, en probeer wat van mijn leven te maken. Stapje voor stapje kom ik er wel, al gaat dat tergend langzaam.