Zou jij je leven willen veranderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Zou jij je leven willen veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 09:21

Nouja de titel is duidelijk.

Ik wil mijn leven niet veranderen.
Ik heb geaccepteerd wie ik ben
En mijn foute hebben mij gemaakt tot wie ik ben.
En jullie?

future_vet

Re: Zou jij je leven willen veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:24

Ik ben blij met wie ik nu ben. Misschien was de weg er naar toe niet echt makkelijk maar ik zou het niet willen veranderen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:06

Ik zou denk ik niet zozeer mijn hele leven willen veranderen, maar wel de omstandigheden.

Op dit moment ben ik heel gelukkig met mijn vriend en onze huisdieren in ons eerste koophuisje, maar omdat ik nog geen werk heb kunnen vinden hebben we het minder ruim dan we hadden verwacht. We kunnen nog steeds prima leven hoor en ik verwacht dat ik binnen een paar maanden iets heb, maar vooral mijn vriend wordt er soms nerveus van en ik zou het zo fijn vinden als hij die stress niet meer had :(:)

En als ik een toverstafje mocht zwaaien, dan zou ik m'n stoornissen laten verdwijnen, for obvious reasons :')

Oh en 10 miljoen euro O:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:09

Sommige dingen wel hoor .. dat zou andere dingen weer gemakkelijker maken. Vorig jaar is er iets gebeurd waardoor dit jaar flink op z'n kop heeft gestaan en een staartje blijft houden, zou toch makkelijk zijn als we een 'delete' knop hadden!

Ook zou ik mijn stiefpapa heel graag terug in deze wereld hebben en hem gunnen zijn droom te kunnen beleven. I.p.v overlijden als je droom eindelijk in je handen ligt ....

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:01

Ik ben constant bezig om mijn leven te ontwerpen.
Het is MIJN leven en IK bepaal wat ik ermee doe.
Ik bepaal dus ook zelf hoeveel ik verdien en dat geeft rust, ruimte en keuzes.

Dit gun ik andere mensen ook en daarom heb ik daar mijn beroep van gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Puchje op 09-11-15 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:03

ik ben ook blij met wié ik ben.
Echter zou ik moest ik het herdoen wel een andere studierichting kiezen, en wss gaan verder studeren zodat ik een job kan doen wat ik wil doen en waarmee ik verder raak. (momenteel werkloos en aan het studeren, echter kan het zijn dat ik geen uitkering krijg waardoor ik de studie moet stopzetten en ergens in een fabriek gaan werken oid ... )

ik weet ook niet of ik mijn paarden zou hebben, ze zijn mijn lust en mijn leven, maar zonder zou ik financieel veel gemakkelijker zitten en wss al een eigen huis enzo hebben.
Moest ik het herdoen zou ik zodra ik werk heb ook een huis kopen, heb dat niet gedaan en ik heb daar nu wel erg veel spijt van ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:04

Ondanks alles niet. :)
Hoewel het lang niet ideaal is en ook niet altijd even makkelijk zijn er veel te veel factoren in mijn leven die ik niet meer wil missen/kwijt wil. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:15

Ja en nee.

Ja, omdat ik dan een andere opleiding had gekozen. 1 waarmee ik wel normaal kon leven en dus niet na het behalen van diploma en 4 jaar werken tot de ontdekking komen dat je opnieuw de schoolbanken in moet om nog wat van het leven te kunnen maken. Dan had ik nu niet nog steeds thuis gewoond en het gevoel hebben dat ik de belangrijkste jaren van mn leven weggegooid heb. (en nog steeds weggooi) -O-

Aan de andere kant, ik heb in die studiejaren en 4 jaar werken heel veel geleerd over de wereld, over mezelf en over wat ik wel en niet wil en die kennis had ik dan niet gehad als ik mn leven over/anders zou willen doen.

Lastig, ... misschien denk ik er over een jaar wel anders over. Maar voor nu heb ik wel eens spijt dat ik zo nodig met dieren wilde werken en niet koos voor een nuttige opleiding.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:20

Weetje keuzes maken je tot wie je nu bent
En ookal kan ik mezelf weleens schieten
Ben ik nu zoals ik ben , en dat vind ik goed

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:22

Nope, ik mag me eigen rare zelf wel *D mensen die mij willen veranderen mogen ergens kruipen waar de zon niet schijnt. Zelfs mijn ziektes mogen blijven. Ondanks de pijn en strijd hebben die me verdomd veel inzichten gegeven. Het enige wat ik nu zou willen is verhuizen naar de omgeving Veluwe of de Duitse Eifel, maar daar wordt hard aan gewerkt.

Als ik echter iets zou mogen veranderen met behulp van een toverstokje of geest uit de lamp, zou ik kiezen dat ik in een minder gecompliceerd en gejaagd tijdperk zou leven

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:29

Nee. . Ik ben wie ik ben en het leven heeft me gemaakt tot wat ik nu ben.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:30

Ik zou niet zo zeer de jaren die ik al heb gehad willen veranderen maar ik ben op dit moment wel bezig om mijn dromen waar te maken. Vind dit wel spannend omdat het financiële onzekerheid met zich meebrengt.

Puchje schreef:

Mag ik vragen wat voor beroep je dan hebt?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:32

Het klikt heel stom, maar als ik iets wil veranderen, dan doe ik dat meteen. Dus momenteel niets, anders was ik er al mee bezig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:33

Een hele tijd geleden zou ik mijn leven willen veranderen... Dus dat heb ik gedaan. Nu heb ik daar ook mijn beroep van gemaakt en blijf constant bewust bezig met wat past bij mij, wat wil ik en wat heb ik nodig waardoor zowel ik als mijn omgeving veel gelukkiger zijn geworden :-)
Dus nee, voor nu wil ik niets veranderen, ik ben een heel tevreden mens!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:33

Ja, ik had een ander leven gewild.

Ik had door moeten leren en meer dingen moeten proberen. Dan had ik een goeie baan gehad en misschien ook wel een relatie en een groter huis.

Er zijn wel leuke dingen in mijn leven maar ik ben niet gelukkig. Natuurlijk probeer ik er wat aan te doen maar dat is niet makkelijk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:35

saga schreef:
Ik zou niet zo zeer de jaren die ik al heb gehad willen veranderen maar ik ben op dit moment wel bezig om mijn dromen waar te maken. Vind dit wel spannend omdat het financiële onzekerheid met zich meebrengt.

Puchje schreef:

Mag ik vragen wat voor beroep je dan hebt?

In haar profiel staat een filmpje van die dure forever-zooi. Dat bericht is dus een soort verkapte reclame. :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:36

Nooit. Ik houdt van mijn leven met alles erop en eraan. En als iets me niet bevalt doe ik er wat aan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:39

Anoli schreef:
Ja en nee.

Ja, omdat ik dan een andere opleiding had gekozen. 1 waarmee ik wel normaal kon leven en dus niet na het behalen van diploma en 4 jaar werken tot de ontdekking komen dat je opnieuw de schoolbanken in moet om nog wat van het leven te kunnen maken. Dan had ik nu niet nog steeds thuis gewoond en het gevoel hebben dat ik de belangrijkste jaren van mn leven weggegooid heb. (en nog steeds weggooi) -O-

Aan de andere kant, ik heb in die studiejaren en 4 jaar werken heel veel geleerd over de wereld, over mezelf en over wat ik wel en niet wil en die kennis had ik dan niet gehad als ik mn leven over/anders zou willen doen.

Lastig, ... misschien denk ik er over een jaar wel anders over. Maar voor nu heb ik wel eens spijt dat ik zo nodig met dieren wilde werken en niet koos voor een nuttige opleiding.

het is net zoals ik dit geschreven had.hier ook een dierenzorgopleiding gevolgd, 9 jaar in dierenspeciaalzaken gewerkt. Tot de conclusie gekomen dat ik meer wilde, en nu zit ik in de knoei :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:44

Als ik mijn leven zou willen veranderen dan zou dat vooral op werkgebied zijn.
Nu is het te laat en ik kan mijn huidige baan niet opgeven om te studeren, want dan kan ik mijn vaste kosten niet meer betalen + dat ik nooit een ijverige student ben geweest en de richtingen die ik zou willen doen te zwaar zijn voor mijn kunnen. Ach nog 40 jaar zo en ik ben er vanaf ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:44

Duhelo schreef:
Anoli schreef:
Ja en nee.

het is net zoals ik dit geschreven had.hier ook een dierenzorgopleiding gevolgd, 9 jaar in dierenspeciaalzaken gewerkt. Tot de conclusie gekomen dat ik meer wilde, en nu zit ik in de knoei :D

Heerlijk he -O- Ik heb er voor gekozen om een HBO studie te gaan doen omdat ik mn leven om wilde gooien. Nou ja dat is gelukt... alleen nu hik ik tegen mn diploma aan. Stomme scriptie gedoe soms ook -O- Daarom voelt het ook alsof ik nog steeds stilsta en dus mn leven weggooi.

Maar goed, we zijn er bijna. Scriptie en verdediging en dan heb ik hopelijk mijn diploma en kan ik een nieuw leven gaan starten. :j Helaas wel wat dromen op moeten geven daarvoor, maar goed er komen wel weer andere dromen voor in de plaats :j

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:46

Fehu schreef:
Nope, ik mag me eigen rare zelf wel *D mensen die mij willen veranderen mogen ergens kruipen waar de zon niet schijnt. Zelfs mijn ziektes mogen blijven. Ondanks de pijn en strijd hebben die me verdomd veel inzichten gegeven. Het enige wat ik nu zou willen is verhuizen naar de omgeving Veluwe of de Duitse Eifel, maar daar wordt hard aan gewerkt.

Als ik echter iets zou mogen veranderen met behulp van een toverstokje of geest uit de lamp, zou ik kiezen dat ik in een minder gecompliceerd en gejaagd tijdperk zou leven

Dat vind ik ook.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:54

Ja en nee.

Ik lees hier meerdere reacties van 'als ik iets wil veranderen, dan verander ik het'. Zo simpel ligt het voor mij niet door mijn chronische ziekte (CVS/ME). Dus ja, ik zou dat willen veranderen, ik zou dolgraag gezond willen zijn. Dan had mijn leven er op dit moment 360 graden anders uitgezien. Maar het heeft geen zin om daarover na te denken.

Aan de andere kant, het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben. Ook dit jaar was (weer) vol met tegenslagen, en toch heb ik me er weer doorheen geworsteld. Daar ben ik dan wel weer trots op. Hoe de toekomst eruit zal zien weet ik niet, en dat maakt me weleens bang en onzeker. Ik probeer zoveel mogelijk in het hier en nu te leven, en probeer wat van mijn leven te maken. Stapje voor stapje kom ik er wel, al gaat dat tergend langzaam. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:08

JolisaJ schreef:
Ja en nee.

Ik lees hier meerdere reacties van 'als ik iets wil veranderen, dan verander ik het'. Zo simpel ligt het voor mij niet door mijn chronische ziekte (CVS/ME). Dus ja, ik zou dat willen veranderen, ik zou dolgraag gezond willen zijn. Dan had mijn leven er op dit moment 360 graden anders uitgezien. Maar het heeft geen zin om daarover na te denken.

Aan de andere kant, het heeft me wel gemaakt tot wie ik ben. Ook dit jaar was (weer) vol met tegenslagen, en toch heb ik me er weer doorheen geworsteld. Daar ben ik dan wel weer trots op. Hoe de toekomst eruit zal zien weet ik niet, en dat maakt me weleens bang en onzeker. Ik probeer zoveel mogelijk in het hier en nu te leven, en probeer wat van mijn leven te maken. Stapje voor stapje kom ik er wel, al gaat dat tergend langzaam. :)

Je kan wél veranderen hoe je er mee om gaat, hoe je er tegen aan kijkt en in hoeverre je het je leven laat bepalen.
Je focussen op wat je wél kan ipv op wat je niet meer kan.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:12

Ja en nee.

Op dit moment zit ik zo vreselijk in een dip, dat van mij alles wel anders had mogen zijn.
Ik ben niet heel blij met de baan die ik nu heb, maar ik begin vanmiddag ook aan een nieuwe baan. Dat wat ik graag wil. Wel als inval/oproepkracht. Het is een begin :D
Zodra ik voldoende uren kan maken om rond van te komen, ben ik weg bij mijn huidige baan.

En dan het samenwonen.. Ik woon nu zo'n 5 maand samen. Elke keer als mensen vragen: 'Hoe bevalt het?' Dan is het altijd leuk en heb ik het naar mijn zin.. Maar ondertussen voel ik mij meer Miep Poetsdoek en 'de-troep-achter-meneers-kont-opruimen' muts. Als ik thuis ben, moet er altijd nog wel wat gedaan worden en zijn er inmiddels bijna dagelijks meningsverschillen over de taakverdeling in huis. Ik ben er zo flauw van, dat ik wegvlucht als ik vrij ben. Ik weet niet meer zo goed hoe ik het aan moet pakken en subtiel aan kan geven dat ik het zat ben altijd maar alles te 'moeten' doen. (als ik het niet doe, gebeurt het niet.)

Ik ben wat mijn gevoelens betreft nogal gesloten.. Altijd maar het leuke en vrolijke masker op. Ik wou heel graag dat dat anders was. Ik doe mijn best om mijn gevoel te uiten en voor mezelf op te komen, maar het is niet makkelijk. Ik wil graag een assertiviteitstraining gaan volgen, maar heb de moed er nog niet voor verzamelt.

Normaal post ik niet in dit soort topics, maar ik moet het echt even kwijt nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:33

Ik had ook heel graag mijn leven anders gezien ja;

Dat ik door mijn ziekte niet echt alles en iedereen was kwijtgeraakt (goede baan, lekkere vent, veel vrienden en druk sociaal leven), om vervolgens nog veroordeeld te worden, omdat je zelf als een malle blijft knokken voor je paarden, omdat die jou tenslotte op de been doen houden.

Om dan na een aantal jaar moeten leren leven dat je er binnenkort niet meer zult zijn, ineens te horen krijgen dat het "maar" een virus was. Dus na die grote schok en woede en frustratie, want je hebt tenslotte alles afgesloten voor jezelf, durf je een half jaar te denken dat je zowaar weer een toekomst zou kunnen hebben, doet de volgende ziekte zich weer aan, waar je nooit van je levensdagen meer van af gaat komen...