Ik heb heel lang een baantje in de horeca gehad, maar doordeweeks 's avonds werken in combinatie met VWO is toch niet haalbaar.
Ik wil daarom graag bijles gaan geven, het liefst in de vakken biologie en Engels en mogelijk ook wiskunde, Nederlands en natuurkunde.
Ik zit nu in 5 VWO. Vorig jaar heb ik met succes de havo afgerond, met onder andere een 8.9 voor biologie en een 9.1 voor Engels. Het VWO gaat mij nu ook erg goed af!
Ik zou denk ik alleen bijles kunnen geven aan havisten en leerlingen tot 3 VWO. Dit omdat ik mijzelf nog niet genoeg op niveau vindt om leerlingen vanaf 4 VWO bijles te geven; in dat jaar heb ik toch wat dingetjes gemist omdat ik van havo kom, die ik nu moet inhalen. Tot en met de derde heb ik wel op het VWO gezeten, maar door omstandigheden ben ik toen naar havo gegaan.
Wat zou ik voor de bijlessen kunnen vragen? Ik kom op marktplaats veel studenten tegen die ongeveer 15 euro vragen, maar die studeren al en hebben dus al meer kennis van de vakken waar zij bijles in geven.

Ook al weet ik bijvoorbeeld de volledige biologiemethode van de havo uit mijn hoofd en spreek en schrijf ik door tweetalig onderwijs vloeiend en vrijwel foutloos Engels, ik heb minder kennis en ervaring dan studenten. Het leek me inderdaad niet redelijk om evenveel als zij te vragen.
Maar het is natuurlijk een leuk extratje. Ik zou iets over minimuunloon gaan zitten zodat het leuk blijft om tijd in te steken, maar je ook minder hoge verwachtigen creëert. Dat laatste is zeker een gevaar als je veel gaat vragen.15,- per uur vind ik veel te veel.
) is studente en vraagt 12,50 voor een uur. Bij ons kon je via school bijles geven als bovenbouwer, dan kreeg je +- 6 euro per uur.
Wat ik wil is de kennis die ik zelf heb, gebruiken om anderen die moeite met een bepaald vak hebben wat bij te brengen. Het is niet dat ik geen inlevingsvermogen heb hoor.