postcode fout overgenomen bij verzenden pakketje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nnniekje

postcode fout overgenomen bij verzenden pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 20:58

Pff heb ik weer, gisteren een pakketje verzonden bij de primera via postnl. Nu wil ik net de code verzenden naar de koper en zie ik op het bonnetje met de tracktrace code een ander adres staan.. Nu blijkt dat de postcode foutief is overgenomen.

Zou het pakketje dan alsnog goed aankomen omdat het adres op het pakketje staat of plakken ze daar een sticker overheen?

Lastig zie het nu net pas, en klantenservice postnl is natuurlijk weer niet bereikbaar

zonnebloem18

Re: postcode fout overgenomen bij verzenden pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:58

Als het adres wat jij hebt opgeschreven wel goed is komt hij wel goed aan.

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 21:00

Ok fijn laten we het hopen ☺ slaap ik iig weer iets beter vannacht

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:02

Als de rest wel klopt dan komt hij gewoon aan, het kan alleen iets langer duren :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:06

Hmm, ik weet het niet zo zeker...
Er wordt namelijk een plakker over het geschreven adres geplakt door het postbedrijf.
Deze wordt gescand door de bezorger.
Het lijkt me dat hij geleverd wordt op het adres die de ts te zien krijgt bij de track and trace.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:11

De plakker wordt bij pakketten gewoon op de plek van de postzegel geplakt en niet over het adres heen. Enige vraag is of de scanners bij de sorteercentra de sticker lees of niet, maar kan komen ze er vanzelf achter dat de postcode adres combinatie niet klopt van de sticker.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:18

Ah zo!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:27

De sticker wordt gebruikt bij het sorteren. Het adres wat erop staat, wordt gebruikt door de bezorger.
Het pakket zal dus verkeerd gesorteerd worden. Er kunnen dan verschillende dingen gebeuren. Als er een oplettende medewerker is, zal het alsnog goed bezorgt worden. waarschijnlijk wel met vertraging. Het kan ook zijn dat het pakket ergens in het traject blijft hangen of bij jou terug komt.

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 21:39

Ik ga morgenochtend gelijk bellen, wellicht kunnen hem nog onderscheppen en het adres op de code corrigeren.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:52

Ik heb dit ook een keer gehad. De vrouw van het postkantoor had een verkeerde postcode ingevoerd. Pakketje is wel aangekomen maar duurde iets langer.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:58

En als ze het helemaal niet meer weten komt het pakketje weer terug richting jou. Mits je er een afzender op heb gezet.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:29

zonnebloem18 schreef:
De plakker wordt bij pakketten gewoon op de plek van de postzegel geplakt en niet over het adres heen. Enige vraag is of de scanners bij de sorteercentra de sticker lees of niet, maar kan komen ze er vanzelf achter dat de postcode adres combinatie niet klopt van de sticker.

De sticker zal wel gelezen worden. Als een adres niet klopt dan geeft het systeem een foutmelding aan namelijk. Dan kan je ook geen sticker uitdraaien namelijk. (Als het zo'n PostNL frankeermachine is tenminste)

Ik hoop dat je pakketje alsnog aan gaat komen, al zal hij wel vertraagd aankomen denk ik.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 01:10

Als jij een T&T code hebt dan heeft de primera al een 3S barcode uitgedraaid en op het pakket geplakt. De barcode wordt niet over het adres geplakt dus het adres zal zichtbaar blijven.

De chauffeurs bij het depot waar ik werk kennen allemaal hun wijk en kijken 's ochtends tijdens het inladen of de postcode overeenkomt met het adres. Als dat niet overeenkomt dan wordt gekeken wat het meest logisch is: klopt het adres of de postcode? Als de postcode overeenkomt met de plaats maar het adres niet zal een nieuwe straat op het pakket worden geplakt/geschreven en als het adres en de plaats overeenkomen maar de postcode niet dan zal de postcode handmatig in de computer worden gewijzigd en op het pakket worden geschreven/geplakt.

De kans dat het pakket gewoon aankomt op het juiste adres is heel groot en anders zal het woensdag (maandag 1e levering, dinsdag 2e levering, woensdag retour) weer bij jou worden afgeleverd (als jou postcode en huisnummer op het pakket staan).

Hopelijk komt het pakket aan en mocht je echt zeker willen zijn kan je natuurlijk altijd even bellen! :)

Edit: ik zie net dat je in Bergen op Zoom woont, dan wordt je pakket gesorteerd in depot Goes waar ik werk. Wat een toeval! :P

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:21

VAnochtend postnl gebeld en zij geven aan dat er naar het adres op het pakket wordt gekeken en het waarschijnlijk wel vertraging op gaat leveren dat de barcode het verkeerde adres aangeeft, maar dat het uiteindelijk wel goed komt. Gelukkig maar!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:41

Wat raar eigenlijk... Ik wilde laatst namelijk een pakje verzenden en de ontvanger had schijnbaar een typfout gemaakt in de postcode. Toen de dame bij het postkantoor het adres invoerde kon het niet verzonden worden omdat het apparaat aan gaf dat de postcode en straatnaam niet overeen kwamen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:26

volgens mij checken ze alleen postcode en huisnummer. Misschien is bij jou alleen het huisnummer niet bestaand geweest. Naar straatnamen kijken ze in principe niet, omdat een postcode en huisnummer genoeg is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:26

Sammie schreef:
volgens mij checken ze alleen postcode en huisnummer. Misschien is bij jou alleen het huisnummer niet bestaand geweest. Naar straatnamen kijken ze in principe niet, omdat een postcode en huisnummer genoeg is.

Dat zou ook nog kunnen idd :j

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:33

Het postcode en huisnummer is inderdaad het enige wat handmatig wordt ingevoerd in de computer.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:43

SunNDLM schreef:
Het postcode en huisnummer is inderdaad het enige wat handmatig wordt ingevoerd in de computer.

En tegenwoordig staat op het scherm daarna ook de straatnaam erbij