Glazen ingegooid...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Glazen ingegooid...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:24

...In het volkstuinhuisje van mijn moeder.

Mijn moeder kwam gisteren bij haar volkstuin aan, waarna bleek dat de ruiten van het huisje ingegooid waren. Het eerste gat zat in een ruit aan de achterkant van het huisje, het tweede gat aan de voorkant. De steen lag aan de voorkant dus er is waarschijnlijk dwars door het huisje heengegooid. Ook zijn er nog wat kluiten aarde naar binnen gegooid. Niet leuk, mijn moeder is ontzettend gehecht aan haar tuintje en huisje.

Maar toen vandaag fietsten mijn vader en moeder erheen om de gaten te dichten. Mijn moeder liet nog even de plek zien waarvan we denken dat er daar vanaf gegooid is, en toen ze weer wegfietsten kwamen er vijf jongetjes uit de struiken en bekogelden mijn ouders met takken! Mijn moeder is afgestapt en heeft ze aangesproken, waaronder met de vraag: "Hebben jullie nog meer gedaan?" Waarop geantwoord werd: "Vandaag niet." Wij zijn er dus wel ongeveer zeker van dat dat de jongetjes zijn die onze ruiten ingegooid hebben.

Wat zijn onze rechten? Er is verder geen enkel bewijs dat die jongetjes dit gedaan hebben (ze waren trouwens iets van 11), maar waarschijnlijk blijft het hier niet bij. Hoe lossen we dit op?

Tellie

Re: Glazen ingegooid...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:27

Is er geen opzichter die op het terrein moet letten oid?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:28

Oh bah, wat een klieren van kinderen zeg!

Ze weten natuurlijk heel goed dat men ze niets maken kan, want er is geen bewijs.
Sterker nog ze lachen jouw ouders uit.

Echt verschrikkelijk! Mag wat mij betreft keihard aangepakt worden.
Ik zou de politie erbij gaan halen en de kinderen naar de ouders gaan informeren..........

Niet het erbij laten zitten, ze mogen er niet te makkelijk mee wegkomen, dat verdienen zulke misbaksels niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:31

Zou ze aan hun oren naar hun ouders slepen :=

Denk gezien hun leeftijd dat dit als onschuldig kattenkwaad gezien wordt en je pas echt wat kunt als de politie een dossier opgebouwd heeft. Maar dat gaat niet lukken, want je kunt niet bewijzen dat zij het waren.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:34

Waterpistool meenemen volgende keer... Zijn ze nou helemaal betoeterd?!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:34

Hebben de jongens jou gezien? Anders zou je ze een keertje kunnen volgen en het adres van hun ouders achterhalen en langs gaan met je moeder. Ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten :n wat een akelige kinderen zeg, zomaar spullen van mensen kapot maken en mensen bekogelen kan écht niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:36

Maar ik denk niet dat dat zomaar gaat, erachter komen wie de ouders zijn. Mijn vader probeerde nog een foto van ze te maken, maar toen renden ze hard weg.

Ook mag je ze niet zomaar vastpakken, gezien de maatschappij waarin we tegenwoordig leven dat ten strengste verbied, en daarbij ligt het volkstuincomplex in een poepchique buurt. Het zou dus heel goed kunnen dat de ouders van die jongetjes advocaat ofzo zijn, en daar wil je echt niets mee te maken hebben.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:39

Die waren bij mij nog niet jarig geweest! Wat een achterlijke misbaksels, zouden mijn kinderen niet moeten zijn. Zou je niet iets bij de politie aan kunnen geven? Het is tenslotte vernielen van eigendom. Volgende keer gewoon zo'n jongen bij z'n lurven grijpen en de politie bellen. Enig idee hoe oud ze waren?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:42

Nouja, beter advocaten in een chique buurt dan mensen die zelf enorm aso zijn hoor!
Bij ons is een keer de auto bekrast door jochies, toen we die ouders er op aanspraken moesten we "oprotten" en onze "*****r bek houden"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:43

Maar als je zo'n jongetje bij zn lurven grijpt heb je zelf een enorm probleem...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:45

Ja, tegenwoordig wel, gaat nergens meer over. Vroeger kregen ze thuis nog een trap na als iemand (of politie) ze thuisbracht. Toch zou ik het er niet bij laten zitten. Bekladden kan je wel weer schoonmaken, maar kapotmaken en vervolgens zelf uitgelachen worden en bekogeld worden? Ze konden van mij nog een trap na krijgen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:55

Je kunt helemaal niks helaas. Bij mij hebben een paar jaar geleden 2 jongens van een jaar of 20 (!) mijn auto banden lek gestoken en de ruiten in geslagen van de auto.En niet alleen bij mij. De hele wijk was de klos. Zeker een stuk of 20 auto's.
Niemand die iets had gezien. 2 weken later werd ik s'nachts wakker, stond op en liep naar het raam.... En ja hoor, na enkele minuten kwamen die 2 heren uit de bosjes en sloegen (alweer) auto ruit in met een bak steen. En dat terwijl ik de politie al aan de telefoon had !
Politie gekomen, vogels gevlogen. Maar ik had ze gezien ! Dacht ik.....
Helaas... je moet het vast kunnen leggen anders is het jouw woord tegen dat van hun.
Jij zegt ja en hun zeggen nee. Zonder zichtbaar bewijs, dus foto's maar liever filmpje ben je nergens.
Ik vroeg nog: en als ik ze nou kan herkennen als ik ze zie..... dat maakt dus niks uit.
Komt dus voor eigen rekening helaas.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:58

Overleggen met de wijkagent (of als ze die daar niet hebben: de politie). Vragen wat je wel en niet mag doen als je ze weer tegenkomt en ze weer gaan gooien met dingen.
Misschien heeft de wijkagent / politie al meerdere meldingen gekregen over vandalisme en kan er een soort buurtpreventie groepje worden opgericht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:02

Niet. Je hebt alleen een vaag vermoeden en geen bewijs dat zij het hebben gedaan. Camera neerhangen en beheerder aanspreken op betere afscherming van terrein?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:42

Yv_ schreef:
Zou ze aan hun oren naar hun ouders slepen :=

Dat inderdaad en dan aan de ouders het verhaal doen en zeggen dat je ze verdenkt van het steen gooien.
Hopelijk krijgen de ouders er wat uit, als je pech hebt zijn het van die 'mijn kind doet dat niet' ouders, maar je hebt nu ook niets dus slechter wordt je er niet van.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:50

Heb je stroom in het huisje? Hang rondom of aan de zijde waar ze het vaakst te vinden zijn camera's op. Hoef je zelf niet op de loer te gaan liggen en is er meteen bewijsmateriaal! Ik gok dat een goedkope camera al genoeg is. Oja let wel op dat het stroomdraad niet in t zicht hangt, anders knippen ze die nog eens door...