Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pastis schreef:Geen geraffineerde suiker is erg moeilijk, zit quasi in alles wat je klaargemaakt koopt zoals hierboven al staat kan je best sausen, soepen etc vermijden. Ikzelf maak regelmatig zelf notenrepen en cake, hiervoor gebruik ik vaak receptjes vanop pinterest. Als leiddraad bij het koken gebruik ik het nieuwste boek van Jamie Oliver, of een uit de reeks puur koken (Pascale Naessen). Ik ben klein begonnen, honing ipv suiker in de thee, kokosolie ipv bakboter, geen cola en limonade meer maar water met een citroentje of iets anders.
Ik dacht dat er een boek was waarin alle E-nummers uitvoerig beschreven werden, maar weet zo meteen niet meer hoe die noemt.
gewoon geen pakjes en zakjes en potten en blikken. Heb me er wel over verbaasd waar overal suiker in zit!
Pastis schreef:Nuja, niet moeilijk inderdaad als je logisch nadenkt maar ik ben wel geschrokken van waar er overal geraffineerde suiker inzit en ik denk dat als je die allemaal wil verbannen dat toch niet zo simpel is. Dan zou je toch nooit een koekje kunnen halen in de reguliere supermarkt? Of ben ik echt een schlemiel?
ben alleen drastisch geminderd met suiker, met als resultaat dat ik meestal niet eens meer zin heb in suiker
melissa_b schreef:Hier nog iemand die gestopt met (geraffineerde) suikers eten is! Wat een verademing! Ben vorig jaar zomer gestopt en ben tot nu toe 18 kilo kwijt! Zonder er extra bij te bewegen.
Ik heb het voor mezelf simpel gehouden. Stel mezelf de vraag; kan ik het zo in de natuur vinden? Ja dan is het goed.
Ik eet vlees, ei, groenten, fruit, noten, roomboter en olijfolie. Oja en speltbrood. Wel 100% speltbrood wat ik bij een speciale bakker koop. En niet vaker dan 1 keer per dag.
Het is heerlijk, vullend en gezond voor mijn lichaam. Het was in het begin een beetje puzzellen en wennen aan avondeten zonder rijst/aardappelen/pasta. En het ontbijt was ook even nadenken. Maar ik ben blij dat ik het nu zo doe en kan het iedereen aanraden.
ik volg je topic even.
sinds ik moeder geworden ben en richting de 40 ga zijn er zo een kilo of 10 bij gekomen die er niet meer af willen. Ben in het begin toen ik pas begon met suikervrij eten (nu zo'n 18 jaar geleden) wel ineens heel veel afgevallen. Maar blijkbaar went je lichaam er ook aan (althans, bij mij), en komen de kilo's met de loop van de jaren ook weer terug (inclusief nog een paar extra helaas). Wat het wel heeft gedaan is ervoor zorgen dat ik geen last meer heb van mijn hypoglykemie. OsMo schreef:Interessantik volg je topic even.
Ik heb zelf wel al gekozen om geen sapjes en prik houdende dranken als cola te drinken.
Thee zonder suiker en mijn yoghurt eet ik nu met honing.
Geen chocolade meer of andere zoete tussendoortjes en zoveel mogelijk vers.
Het is nog niet zo gemakkelijk om het roer helemaal om te gooien merk ik want aangezien mijn man kookt en die heel prijs bewust is, kan ik hem nog niet overtuigen om het roer helemaal om te gooien.
Ik baal er eigenlijk best wel van dat gezond behoorlijk prijzig is en een pakje chemische troep heel goedkoop.
Maar de strekking blijft hetzelfde. Ik zoet mijn yoghurt met vanille en banaan. Dan heb je fruitsuikers natuurlijk maar toch.