hoe doen jullie het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ninietje_x

hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:44

Hoi!

Aangezien ik bijna ga verder studeren begin ik steeds meer over mijn toekomst na te denken. Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk een eigen paard wanneer ik over een aantal jaar een vast inkomen en een eigen appartement/huisje heb. Enkel heb ik echt geen idee hoe ik dat ga aanpakken! Ik wil sowieso naast mijn 'vaste job' nog een bij-job zoeken, zoals bv. in de bakker staan tijdens de weekenden.

Nu vraag ik me af wanneer jullie je eigen paard kochten? En of het te doen was met het inkomen dat jullie hadden/hebben?
Ook vraag ik me af wanneer je echt zeker kan zijn dat je het financieel aankan om een eigen paard te kopen & onderhouden. Hebben jullie eerst de lening van jullie huis/appartement, auto etc. afbetaald (lijkt me logisch maar je weet maar nooit ;) ) en dan een paard gekocht?

Ik ben benieuwd, ik heb zo het gevoel dat ikzelf 50 ga zijn tegen dat ik mijn eigen paard heb, haha. :+

Marieke_K

Re: hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:14

Stef heb ik gekregen toen ik een vast inkomen had en wist wat mijn vaste lasten waren.

Een paard kunnen betalen is 1, maar als jij twee banen wil werken (wat overigens in NL belastingtechnisch niet altijd extra geld oplevert) moet je ook wel tijd hebben voor je paard.

Qua tijd kost het mij 2 uur per dag, plus reistijd. Per maand kost ie tussen de 350 - 600 euro, afhankelijk van of de smid komt, DA etc. Voor mijn regio sta ik goedkoop, stalprijzen van 300-450 euro per maand zijn hier niet raar.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:39

Ik heb het paard dat ik al jaren had officieel van m'n ouders gekregen als afstudeercadeautje. Vanaf dat moment dus ook zelf alles gaan betalen en dat betekende vooral in het begin dat een hoop andere dingen niet konden. Maar met een beetje leuke baan vind ik het persoonlijk goed te doen qua kosten. Kortom, wachten tot je een baan hebt ja, maar wachten tot je je hypotheek hebt afbetaald nee, als je naast je hypotheek geen paard kan houden kan je ook geen auto kopen of 2x per jaar op vakantie en zou ik zelf eerder voor en goedkoper huis gaan ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:45

Zorgen dat je zo snel mogelijk je studie zonder studieschuld afrond, baan zoeken en dan heb je een veel beter overzicht wat er kan of niet. Niet allerlei vragen proberen te beantwoorden waar je nu absoluut nog geen antwoord op kunt geven. Twee banen naast een studie is al heel veel dus kijk gewoon wat er op je af komt en eventueel een paard leasen of bijrijden. Dan weet je meteen hoeveel tijd er in gaat zitten.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:55

Je hypotheek heeft meestal een looptijd van 30 jaar. Je geeft aan dat het je logisch lijkt om die eerst af te betalen voordat je een huis koopt. Maar dan ben je dus al snel een flink aantal jaren verder.