Crea-Bea zonder idee:)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

romy_paard

Crea-Bea zonder idee:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 17:26

(Geen idee of dit hier goed staat, sorry)

Hallo bokkertjes,

Ik zit in mn laatste jaar en ik moet voor school een opdracht doen voor beeldende vorming. Het onderwerp is 'onderweg'.
Ik heb me suf lopen piekeren en gezocht op internet, maar kan eigenlijk niks leuks vinden waar ik zelf mijn eigen tintje aan kan geven.
Misschien denk ik te moeilijk, geen idee.
Hebben jullie wat inspiratie over? Plant het hier neer, als je wilt, dan kan ik er misschien wat mee. ;-)

Dankjulliewel alvast!!

xx

renskesanne

Re: Crea-Bea zonder idee:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:28

Die opdracht hadden wij ook maar dan met water je moet gewoon heel erg creatief zijn.
Zoals onderweg iets met vliegtuigen of verschillende landen/culturen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:33

Maak eens een woordweb. Zonder dat je nog bezig bent met het hele project schrijf je het woord 'onderweg' op. Schrijf hieromheen alles wat in je opkomt wat daarmee te maken heeft, zoals vervoersmiddelen: auto, fiets, paard, maar denk ook verder. Wat zit er onder de weg? Onder de grond? Misschien kun je daar iets mee? Eventueel zelfs fossielen of de kern van de aarde. Of juist een hele andere kant op: Waar ben jij naar onderweg in het leven? Wat zijn jouw doelen?

Als je het hele project los laat, krijg je veel sneller ideeën. Ik ken het probleem heel goed namelijk. Je legt er te veel druk op ("het moet geweldig worden!"), en daardoor keur je (on)bewust allerlei dingen al af voor je jezelf de kans geeft om erover na te denken. Mocht je nog meer hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:33

Weet je al wat je wil doen hierna? Daar ben je ook naar onderweg!

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:53

Super bedankt voor de ideeën! Onder de weg is inderdaad niet waar ik direct aan zou denken, maar wel heel goed! Bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:43

Omdat huiswerktopics niet zijn toegestaan, plaats ik hier een slotje.