Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zoek op de website van de gemeente hoeveel eigen geld je mag hebben. Hier boven staat 2500 euro. In andere gemeentes is het 500 euro. Dit is naast de bijstand die je zou krijgen. Dus vraag het gewoon na bij je eigen gemeente. amoj schreef:Waarom ik het aanvraag? Alles wat ik niet hoef te betalen is meegenomen. Ik heb echt geen vetpot hoor, met mn stufi kan ik net rondkomen, daarbij heb ik nog een lening omdat ik mn rijbewijs zelf moet betalen.
Het gaat om plus minus 1500 spaargeld, waarvan ik nog lesgeld school moet betalen en rijbewijs.
Ik heb nu ong 150 op de normale rekening staan.
Ik ga maandag even bellen en vragen hoe dit zit. Proberen kan altijd.
Bedankt voor de reacties.
janderegelaa schreef:amoj schreef:Waarom ik het aanvraag? Alles wat ik niet hoef te betalen is meegenomen. Ik heb echt geen vetpot hoor, met mn stufi kan ik net rondkomen, daarbij heb ik nog een lening omdat ik mn rijbewijs zelf moet betalen.
Het gaat om plus minus 1500 spaargeld, waarvan ik nog lesgeld school moet betalen en rijbewijs.
Ik heb nu ong 150 op de normale rekening staan.
Ik ga maandag even bellen en vragen hoe dit zit. Proberen kan altijd.
Bedankt voor de reacties.
Maar je hebt het geld gespaard van je studiefinanciering zeg je...dan kun je toch prima rondkomen!? Anders kun je niet sparen...

lissisanne schreef:Een vriendin van mij heeft haar spaargeld bij haar ouders op de rekening gezet, misschien niet helemaal netjes maar omdat ze nauwelijks nog kan eten van haar stufi+kamer in Amsterdam snap ik het best.
Edit: haar spaargeld spaart ze het hele jaar voor zodat ze een weekje weg kan in de zomer. Als dat potje dat met bloed, zweet en tranen is opgebouwt ineens naar de belasting moet vind ik dat niet netjes van de gemeente.
amoj schreef:Denk dat ik er eerst maar een zooi rekeningen van betaal en dan aanvraag, daar was het geld tenslotte ook voor bedoeld. Dan staat er toch bijna niks meer op. Jammer dat het zo moet maar toe maar.
lissisanne schreef:De rest van de belastingbetalers bouwt ook een potje op met bloed, zweet en tranen, maar daarmee heb je dan weer geen moeite mee als die meer moeten gaan betalen vanwege dit soort trucjes???Als dat potje dat met bloed, zweet en tranen is opgebouwt ineens naar de belasting moet vind ik dat niet netjes van de gemeente.

amoj schreef:Die discussie heb ik eigenlijk niet zon zin in. Ik snap jullie best goed maar snap ook dat er mensen zijn die onder de regels uit proberen te komen.