Goede waterdichte wandellaarzen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Goede waterdichte wandellaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 16:11

Help!

Ik ben op zoek naar waterdichte outdoorlaarzen, en ik kan nergens fijne vinden. Ik gebruik ze voor wandelingen met de hond, dus ik zoek laarzen die goed waterdicht blijven en geen zweetvoeten opleveren.

Twee jaar geleden kocht ik de Mondoni Lifestyle laars bij Divoza, die zat perfect en bleef ook 100% waterdicht. Helaas is het model veranderd en de nieuwe versie zit erg oncomfortabel. Ik heb twee paar uitgeprobeerd, dus het was geen toeval. Inmiddels heb ik ook de HKM Belmond Laarzen en de Ariat Windermere's geprobeerd, en allemaal zit het niet goed.

De problemen zijn wisselend: de Windermere's zitten te ruim bij m'n enkels en voelen erg zwaar/lomp, de Mondoni deukt in aan de bovenkant van de laarsvoet en dat doet zeer, en de Belmond's zitten gewoon stug en vervelend.

Over ANWB-laarzen heb ik veel verhalen gezien dat de waterdichtheid na een paar maanden minder wordt, die gok wil ik eigenlijk niet nemen. Ik gebruik de laarzen juist om door het natte gras en modderpaadjes te kunnen lopen. Dubarry's vind ik erg duur, en ik las dat de kwaliteit en hun service ook niet altijd denderend is.

Heeft iemand de gouden tip?

x_Irisje_x

Re: Goede waterdichte wandellaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:15

Ik heb de Harry Horse Toronto! Heerlijke laars :)

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:15

Ik heb Dubarry's en vind ze geweldig! Mijn eerste paar heb ik na 6 jaar laten repareren omdat de zool los liet. Helaas raakten ze kwijt in de fabriek in Engeland en mocht ik kostenloos nieuwe uitzoeken. Mij zal je dus over de service niet horen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 16:18

Barb12 schreef:
Ik heb Dubarry's en vind ze geweldig! Mijn eerste paar heb ik na 6 jaar laten repareren omdat de zool los liet. Helaas raakten ze kwijt in de fabriek in Engeland en mocht ik kostenloos nieuwe uitzoeken. Mij zal je dus over de service niet horen.

Oh, ik las juist allerlei verhalen over slechte garantie-afhandeling en een schoenmaker die regelmatig de zolen verving van Dubarry's die nog geen jaar oud waren, en zo. Jouw ervaring is gelukkig een stuk positiever :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:20

Mijn moeder heeft die van de ANWB nu voor het 3e jaar, heb ze laatst nog eens aangehad in de regen in t natte gras en door de modder. Ik kreeg geen natte voeten!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:23

Ik heb laarzen van Zoo Adventure. Hele fijne laarzen en goed waterdicht.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:25

Ik zou toch inderdaad nog eens kijken naar die van de ANWB. Ik heb ze ook, al even, en ze bevallen mij super!
Nog steeds waterdicht, banjer er mee door de modder, door de vieze stallen etc. en ze blijven echt goed. :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:25

Mijn Dubarry's zijn ruim 4 jaar meegegaan en nu ben ik al weer een jaar bijna dagelijks op pad op mijn tweede paar. De zolen van het eerste paar zijn nog helemaal goed, alleen kreeg ik na 4 jaar een scheur in het leer op mijn voet. Ik loop er bijna het hele jaar rond op en maak echt dagelijks flinke wandelingen door de bossen, in weer en wind.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:28

Horka ! Vergelijkbaar met die van durbarry behalve dan met de prijs , de horkas zijn goedkoper :P .
Alweer het 2 e jaar en lopen nog steeds super ! Leer gaat ook mooi leven ( daar hou ik persoonlijk van ) .
Goed voetbed lekker steunend en mooie laars

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:30

Ik loop alweer 4 winters op mijn Ariat Grasmere laarzen.
Wil geen andere meer.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:39

Mijn dubarry's waren ook lek na een jaar. Toen terug gebracht naar de winkel en deze heeft ze opgestuurd naar dubarry, toen nieuwe mogen uitzoeken in de winkel. Moet zeggen dat in ook goede ervaringen heb met die winkel hoor, dus ik weet niet of deze service in alle winkels hetzelfde is.

Nu doe ik al zo'n 4 jaar met deze laarzen en nog steeds waterdicht.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:41

Ik heb ook Horka outdoor laarzen van de Epplejeck! Niet al te duur en lopen heerlijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 16:46

De Horka Outdoor laarzen heb ik gepast, dat is hetzelfde model als de (vernieuwde) Mondoni's en zit ook niet goed. Helaas, want het zijn op zich wel fijne laarzen. Ligt dus echt aan mijn voeten.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:50

Ik heb alweer mijn tweede paar laarzen van de ANWB, het eerste paar is gewoon versleten en daardoor niet meer waterdicht, maar mijn tweede paar blijft prima waterdicht (heb ik alweer een jaar) en kan er gewoon mee door water en nat gras en mijn voeten blijven gewoon droog :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:52

Ik heb ook Dubarrys en wil nóóit meer iets anders..... Hier worden ze veel gedragen, ook bijv. buiten op de farm etc en heb nog nooit gehoord dat ze niet meer waterdicht zouden zijn.
Service voor zover ik weet is ook prima.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:59

Ik heb ongeveer 5 jaar Anwb laarzen. Nog steeds waterdicht. Laatst nog mee door onze niet waterdichte kelder gelopen terwijl er 5 cm water stond... Mijn moeder heeft ze ook, de voering liet los ( ook na 5 jaar, )ze mocht nieuwe uitzoeken. Ik heb een hele tijd tweedehands dubarrys gehad, tot de zool helemaal verrot was moest ik ze met pijn in mijn hart weggooien...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:06

Ik heb ook ANWB en zeer tevreden! Loop hier alleen maar door gras dus dauw, regen etc, meestal nat. Goed waterdicht, geen enkel probleem mee. Enige dat ik doe is ze 2x per jaar insprayen, meer niet

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:12

Waterdichte lederen laarzen bestaan niet. Dan weet je dat vast. Ik ben bekend met de bekende merken dubarry, Magellan and Mulloy, en op den duur gaat het leder door de nattigheid poreus worden. Zelfs als je ze heel goed onderhoudt. Vooral ook omdat modder schuurt en de waxlaag aantast.

Als jij goede wandellaarzen wilt, moet je naar een jachtzaak gaan, en thermolaarzen van Aigle hebben. Dan heb je een goede voetbedding. Ben je ook nog goedkoper uit.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 18:24

Nou, die ik eerder had waren ook leer en die zijn toch écht waterdicht gebleven. ;) Tenminste, wel in het natte gras. En ik wil echt geen thermolaarzen hoor, veel te zweterig en warm voor lange wandelingen.

Stom dat er zulke wisselende verhalen over de ANWB- en Dubarrylaarzen zijn, dat maakt het er niet makkelijker op. :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:34

Ik gebruik laarzen voor exact hetzelfde doeleinde als jij en ik ben juist zeer tevreden over de laarzen die ik bij ANWB heb gekocht. Ik vind ze erg comfortabel en ze blijven zeer goed.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:07

Ik heb ook laarzen van de anwb. De voering laat niet los, ze zitten lekker warm en na 2 jaar nog goed waterdicht :)

Je moet trouwens wel opletten of er waterdicht bij staat of water afstonden
Laatst bijgewerkt door maaaikkee op 06-11-15 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:46

Muckboots, absoluut de beste buitenlaars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:11

Ik sjok al een paar jaar op Gaastra laarzen, beetje zelfde type als Dubarry's

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:13

Ik ben zeer tevreden over mijn ANWB laarzen. Mijn eerste paar heb ik bijna 2 jaar gehad en ontzettend veel gedragen. Enige is dat de voering op een gegeven moment stukgegaan is, daarom heb ik besloten nieuwe te kopen. Tweede paar heb ik na 4 weken omgeruild, de zool kwam los. Nieuwe gekregen en deze draag ik inmiddels alweer 9 maanden bijna dagelijks. Blijven tot nu toe perfect en ik krijg er geen koude voeten in (wel prettig als je boven de Poolcirkel woont).

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:28

Ik heb zowel dubarry als anwb laarzen en beide zijn niet waterdicht na een flinke wandeling door gras en drek.

Nu heb ik de dunlop blizzard gekocht. Het zijn gevoerde regenlaarzen. Geen koude natte voeten meer voor mij! *\o/*