Nu november is begonnen, mogen we eindelijk het woord 'kerst' weer in de mond nemen
Vriendlief en ik zijn al een tijdje aan het nadenken om dit jaar toch eens een weekendje weg te plannen, dat doen we namelijk nooit. Het plan was om naar Londen te gaan met kerst, maar door een tegenvaller zal dit financiëel niet haalbaar zijn. Daarom zijn we op zoek naar leuke alternatieven binnen België, onder andere omdat ik in het binnenland gratis reis met de trein en we dat gewoon makkelijker vinden. Dus liefst géen suggesties in Nederland/Duitsland oid (tenzij omgeving Eindhoven/Breda, dat is nog haalbaar).
Dus: wat zijn nou écht leuke kerstmarkten in België?
Antwerpen valt al af. Daar wonen we namelijk niet ver vandaan, gaan we elke maand wel een dag naartoe dus is niet echt interessant om een weekend op hotel te verblijven

(ik zag net een gelijkaardig topic, maar die TS zocht binnen NL. Mocht dit topic toch 'overbodig' zijn, hoor ik het graag!)
Dat is gewoon een openluchtmuseum, kerstmarkt is ook echt niet zo speciaal daar vond ik vorig jaar...
Vorig jaar een stukje van gedaan en die wil ik dit jaar nog wel een keer doen. Zeker nu alles rondom het Beursplein autovrij is gemaakt. Vanaf Centraal-station zit je zo in het centrum. Vanaf Brussel-Noord is het 5 à 10 minuutjes stappen, dan kan je gelijk winkelen in de Nieuwstraat als je overdag komt. Kom je oa Primark tegen, maar die is vaak heel druk. Vandaag in Gent geweest, die is lekker rustig en veel ruimer...