Pakketje Light in the box

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Pakketje Light in the box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 13:25

Hallo,
Een aantal weken geleden heb ik een pakketje besteld bij lightinthebox. Inmiddels (na vele mailwisseling omdat ik mijn t&t code niet kon gebruiken en mijn pakket vertraagd was) heb ik mijn pakketje binnen.
Nu moest ik NOG 17,80 betalen. Hiervan heb ik nooit bericht gehad (anders had ik gezegd cancel alles maar) dit vind ik zeer kwalijk. Ik neem niet aan dat dit de gang van zaken is, nu wil ik graag een nette, maar wel boze, mail opstellen iemand die me daar bij kan helpen? Dit was wat ik ongeveer in gedachte had:

Hallo,
Inmiddels is mijn pakket aangekomen. Maar ik ben absoluut niet blij, bij aflevering kon ik nog eens 17,80 betalen. Ik heb hier nooit bericht over gehad wat ik zeer kwalijk vind. Ik heb alleen te horen gekregen dat mijn pakket vertraagd was, niet dat ik extra bij moest betalen. Graag zou ik hiervoor een oplossing willen vinden en dit geld terug krijgen.

Ik ben heel slecht in goede mailtjes schrijven, vandaar dat ik het hier maar even vraag.

Alvast bedankt :)

Selka

Re: Pakketje Light in the box

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:26

Invoerrechten?

Dat is namelijk vrij standaard en ook online te vinden.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:27

Waren het invoerrechten?
Dat heb ik ook gehad maar had de verzekering genomen en heb het hele bedrag teruggekregen.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:28

zullen de douane kosten wel zijn gok ik

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 13:28

maximuss schreef:
Waren het invoerrechten?
Dat heb ik ook gehad maar had de verzekering genomen en heb het hele bedrag teruggekregen.

Ik heb ook de verzekering voor douane kosten genomen. Dus ergens op de site is te vinden hoe ik dit dan terug kan krijgen? Want dan ga ik even zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:29

Even contact met ze opnemen, dan krijg je 't terug als je inderdaad de verzekering erbij had :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:29

Ik ga er vanuit dat het om invoer rechten gaat. Op de website van Mini & Light in de box staat dit weldegelijk beschreven.
Het is heel vervelend, de eerste keer was ik ook verrast maar helaas kan je er niks tegen doen en heb je pech, zelfs als je nog een mail stuurt.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:30

Dat zijn waarschijnlijk invoerrechten. Bij een bepaald bedrag (geloof rond de 22,- maar dat weet ik niet zeker) moet je zoveel % van je bestelling betalen. Kijk maar bij de belastingdienst daar staat van alles over invoerrechten.

Ook als je op de site kijkt wordt het aangegeven over het betalen van invoerrechten. Om de markt binnen de EU te beschermen.
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 06-11-15 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:30

Als je een verzekering hebt genomen moet je een foto maken van de kosten die je gemaakt hebt, en dan je bankgegevens (internationaal) doorgeven dan krijg je het netjes terug.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:32

Femke schreef:
Even contact met ze opnemen, dan krijg je 't terug als je inderdaad de verzekering erbij had :)

Volgens mij staan de verzekering buiten de kosten van invoerrechten. Alles bij bepaalde producten en bij de hoogte van de bestellingkosten moet je invoerrechten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:33

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 13:33

Ludique96 schreef:
Femke schreef:

Volgens mij staan de verzekering buiten de kosten van invoerrechten. Alles bij bepaalde producten en bij de hoogte van de bestellingkosten moet je invoerrechten betalen.

Maar het zijn geen invoerrechten, maar douane kosten. Volgens mij is dat wat anders?

Maar goed, ik ga wel even contact met de opnemen hoe dat nu precies zit.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:33

Mini in the box werkt met verzekeringen tegen invoerrechten, dan krijg je het terug .

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 13:36

Heb inmiddels gevonden waar ik dit kan aangeven. Bedankt allemaal!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:36

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:41

Als je de zoekfunctie had gebruikt op Bokt had dit via oudere topic's te weten kunnen komen. :)

PLUS iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen, dus helaas kun je alleen maar 'niet blij' met jezelf zijn. Op de website van Light en haar kleine zus Mini staat het trouwens gewoon aangegeven in de 'kleine' letters.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:20

hier ook al in eens een werkende link in de op :?