vullende gezonde tussendoortjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

vullende gezonde tussendoortjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:44

Hallo allemaal,

Voorheen at ik elke werkdag rond 10:00 2 koekjes of een grote koek. Ik wou wat minderen met suiker dus weg met de koekjes. Het probleem is echter dat ik heel veel tussendoortjes niet vind vullen. Ik kan een bak druiven eten en heb dan geen gevuld gevoel, eveneens met wortelen en appels. Terwijl deze dingen wel tijd kosten om te eten. Het enige fruit wat me vult is een banaan. Daarnaast heb ik nog snack a jacks met barbeque smaak, lu crackers met olijf en zout en daar houd mijn inspiratie op. Ontbijtkoek heb ik teveel gegeten evenals eierkoeken. Er zijn helaas ook een hoop dingen die ik niet lust zoals muesli en veel soorten broodbeleg.

Evelijn

Re: vullende gezonde tussendoortjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:46

Handje nootjes... bijv. walnoten of hazelnoten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:48

Evelijn schreef:
Handje nootjes... bijv. walnoten of hazelnoten.

Dat vult me ook echt niet :') daarbij vind ik ze ook heel duur :o het lijkt wel of ik dan toch de suikers mis of een andere voedingsstof, maar snack a jacks en lu crackers zit ook bijna geen suiker in.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:49

Handje nootjes? Wrapje met kipfilet en sla? Voeg houmous toe aan je worteltjes, dan vult het al een stuk beter..

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:51

Ik heb hetzelfde probleem. Handje nootjes? Hahaha houd ik gewoon honger van.

Ik ben nog niks tegen gekomen wat echt werkt....
Ik vind een 125 g bakje Griekse yoghurt met fruitsmaak tot nu toe nog de beste oplossing (zo'n kant en klare).

Verder mijn maaltijden wat vergroot zodat ik eigenlijk zonder tussendoortjes kan doen want tussendoortjes eten betekent honger hier.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:57

1 of 2 broodjes ipv koek. Dit helpt bij mij. Noten lust ik niet en na het eten van brood heb ik een voldaan gevoel.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:59

Ik eet voor de lunch altijd een appel, dan zit ik gelijk vol :)
Je kunt er ook een in partjes snijden en wat kaneel erover doen, is ook lekker :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:03

DxFellow schreef:
Ik eet voor de lunch altijd een appel, dan zit ik gelijk vol :)
Je kunt er ook een in partjes snijden en wat kaneel erover doen, is ook lekker :)

Wou dat dat bij mij werkte...

Brood ben ik niet dol op mede omdat ik het meeste beleg ik niet lekker vind, qua beleg is het gekookte gelderse worst,gebraden gehakt, grillworst of paturein met komkommer of zoetigheid maar dan is het weer net zo ongezond als koekjes, maar ik zou het fijn vinden als ik dat dus alleen hoef te lunchen :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:09

Enige wat bij mij echt goed werkt én makkelijk is is een hard gekookt eitje.
Weet alleen niet dat dat ideaal is voor in de VM.

Verder neem ik ook een kleine portie pasta mee, met kipblokjes en stukjes groenten/fruit.

Ik weet niet of je een microgolfoven hebt. Anders kan je ook havermoutpap maken. Dit vult goed!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:28

Een een smoothie met banaan en wat ander fruit/groente, en een hand havermout? Dat vult bij mij altijd prima :)

Of toch een lekkere, gezonde spread zoeken voor op een volkoren boterham :)
Ik maak wel eens zelf een tomaten/avocado-salsa en die is echt heerlijk op brood! Maar de zonnatura spreads zijn ook erg lekker :)

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:38

Ik neem altijd een snack a jack. Je kan ook een cup a soup nemen. Ook kan je gebraden kipfilet nemen met augurk erin gerold. Een gekookt eitje in rookvlees gewikkeld.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 03:27

eiermuffin?
Kun je in groot of in klein maken (afhankelijk vd vormpjes) en is heel simpel:
oven voorverwarmen op 175c
muffinblik licht invetten
groenten/kruiden/kaas/vlees naar smaak toevoegen (als je alles dezelfde smaak hebt doe je het in een grote schaal, anders leg je het in de vormpjes bijv geitenkaas&spinazie, paprika&champignons&kaas etc).
Kluts per vormpje 1 ei, dus voor een blik van 6 kluts je 6 eieren (heb je alles dezelfde smaak dan kluts je de groenten enzo er doorheen)
Voeg naar smaak evt wat peper en zout toe
Verdeel het eimengsel over de vormpjes en zet het 15-20 minuten in de oven.
Dit kun je ook van te voren maken en dan meenemen.

Verder is een smoothie denk ik wel een idee:
ik gebruik altijd banaan en halfvolle milde yoghurt als basis (zonder banaan heb ik een half uur later weer honger), verder voeg ik vaak sinaasappel/kiwi/appel/peer/bosvruchten oid toe.
Fruit schillen en in stukken in de blender, scheut yoghurt erbij, de boel fijn blenderen en klaar!
Evt kun je er iets van havermout oid aan toevoegen.

Zelf mueslirepen maken kan natuurlijk ook, diverse recepten zijn wel te vinden op pinterest of welke.nl :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 07:52

Smoothies vind ik wel lekker, maar laat de Blender stuk zijn gegaan.ik hoop met sinterklaas misschien een nieuwe te krijgen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:04

Snoeptomaatjes of worteltjes?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:12

Gekookt ei en ongezouten cashews werken bij mij erg goed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:18

moonsparkle schreef:
Smoothies vind ik wel lekker, maar laat de Blender stuk zijn gegaan.ik hoop met sinterklaas misschien een nieuwe te krijgen.

Tipje, bij Action heb je een kleine blender (0,5l inhoud) voor nog geen €10,-
Is geen topkwaliteit maar als je het hardere spul wat kleiner snijdt voordat je het erin doet kan 'ie best wat hebben. :)
Mss een mooie tijdelijke oplossing?

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:21

potje kwark met beetje suiker/gedroog fruit/muesli, 250gr

En veel water drinken. Heel vaak denkt men honger te hebben terwijl we eigenlijk dorst hebben.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:27

Ik zit met het zelfde probleem :') Wat ik ook eet, ik zit echt nooit vol en blijf daarin tegen ook heerlijk dun :') 's Avonds eet ik niet veel avondeten, omdat ik daar niet echt dol op ben.
Rond 11.00 uur, als ik mijn eerste pauze heb, eet ik een Snelle Jelle als tussendoortje.
Probeer als tussendoortje om 15.00 uur (als ik thuis ben in het weekend) bijvoorbeeld een grote schoteleierkoek te nemen met hagelslag. Op school of op het werk heb ik die mogelijkheid niet om die schoteleierkoek mee te nemen, dus neem ik rond 15.00 uur vaak een banaan. En dan is het hongerlijden tussen 15.30 uur en 19.00 uur -O- (zoals nu dus :'))

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:33

Op google zoeken naar Banenbrood, dat vult gigantisch en is lekker zoet.

Zelf gebruik ik het recept van I Love Health maar je hebt heel veel recepten.
Als ik het maak dan snij ik het banenbrood na afkoelen direct in plakjes en vries ik het in zodat het niet oud wordt.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:35

ik doe altijd griekse yoghurt met een beetje honing voor de smaak. Of meerdere soorten fruit in een bakje. Eeuhm je hebt ook van die kant en klare salades voor 1 persoon (kan je ook zelf maken). Of anders Pakje Gezoute crackers, heb ik overigens zelf niet genoeg aan dus doe er zelf iets van eiersalade of tonijnsalade op.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:36

Wat ik zelf wel lekker en meestal goed vullend vind is blokjes kaas met komkommer
Een paprika in reepjes snijden
Een gekookt eitje met een plakje ham.
En wel een stuk minder gezond maar koude pannenkoeken of een koud gebakken eitje

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:05

www.voedzo.nl staan lekkere suikervrije tussendoortjes op.

Ik maak zelf havermout "koeken". Gezonde koeken bestaan trouwens niet, overal zit suiker in.
Ik doe in een bak havermout, scheut melk en wat zaden en pitten. Dat even laten staan tot de melk lekker in opgenomen in de havermout. Je krijgt dan een dik papje. Dit op een bakplaat uitsmeren en dan in de oven.
De oven op 180 graden verwarmen en dan 30 min in de oven.
http://voedzo.nl/recepten/basisrecept-v ... moutrepen/

Havermout vult en geeft lang energie waardoor je niet snel meer honger hebt.
Ook kwark met vruchten en havermout kun je als tussendoortje doen, dat geeft ook lange energie en daardoor heb je minder honger.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:24

Hoe lang kun je die havermoutrepen bewaren? Kun je er dan op zondag een aantal maken die je in de loop van de week meeneemt naar het werk? Ik heb er ook last van dat iets niet snel vult.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:27

Twee dagen in een afgesloten doos.
Maar ik vind ze wel het lekkerste als je ze zelf elke dag maakt.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:46

Laatst een stukje gelezen over dat dikke vloeistoffen beter vullen dan dunne of vaste voedingstoffen. Dit komt door de vorm van onze maag. Dus als je langer verzadigd wil zijn misschien idd smooties , yoghurt en gevulde soepen oid een idee?
Het klonk iig heel logisch. Haha

En kleine hapjes en veel kouwen zit je sneller vol en kan je maag door bijkomend speeksel het beter verteren.