Maar ik weet dus niet hoe ik met kinderen/baby's moet omgaan of op moet reageren.
Vraag mij af of er meer mensen zijn die dit hebben?
Heb nooit met kinderen of baby's wat te doen of te maken gehad, ben enig kind en kom uit een kleine familie, en mijn neven en nichten zijn of ouder dan mij, of enkele jaren jonger.
Maar nu hebben bijna alle vrienden van ons kleine kinderen/ baby's.
En mijn schoonzusje heeft nu ook sinds 3 maanden een baby. Allemaal vroegen ze regelmatig of ik de baby wou vasthouden. Nee dankje, hoeft niet. En dan krijg je weer het waarom niet?
Ik vind het eng/vreemd om een baby vast te houden, moet er niet aan denken. Dan heb je die baby vast, en dan? Wat moet ik ermee doen? (ja klinkt misschien stom) en kat of hondje til ik zo op, leuk ff aaien/knuffelen. Maar een baby is toch heel wat anders. Heb niet echt knuffel neigingen ofzo, toch vind ik het wel leuk/schattig om ernaar te kijken.
En als een kind iets onverstaanbaars zegt tegen mij weet ik ook al niet wat ik moet zeggen of doen, praat vaak maar grappig mee, maar het voelt gewoon zo.. vreemd.
Mijn beste vriendin haar dochter is pas 1 jaar geworden, gezellig daar op de verjaardag geweest, leuk meisje is het. Vind het ook heel leuk om haar te zien spelen enzo. En laatst even opgepast voor 15 min, (kind zat in de hoek op de bank en ik ernaast, beetje met rammeltjes spelen enzo) zou ze nooit zo even oppakken en bij mij op schoot zetten. Is te dichtbij.
Zo ook op die verjaardag, mijn vriend is heel handig met kinderen en er ook zijn hele leven mee opgegroeid. (moeder had dagopvang) En hij pakt haar zo op en zet haar tussen hem en mij in. En dan gelijk iedereen reageren ooh staat je goed hoor zon kindje naast je, en wordt voor jullie ook niet eens een keer tijd?? En dan kruipt ze half bij mij op schoot, maar ik wist niet wat ik ermee aan moest, zegt mijn vriend ook nog doe toch eens normaal, (ik zat in de hoek van de bank gedrukt) echt het zweet brak mij uit en ik werd echt helemaal rood. Ik schaamde mij kapot en wou daar weg.
Toch vind ik kinderen/baby's best leuk, lief en schattig (zolang ze niet gillen, huilen of wild worden) en op afstand.
En had juist dat het bij mij ook een beetje begon te kriebelen als je zo om je heen overal baby's/kinderen ziet bij vrienden.. Maar nu sinds dat daarop die verjaardag zit mij het best dwars dat ik niet net zoals iedereen gewoon leuk met een baby/kindje om kan gaan, Maar dat aaaaaahhhhh koetiekoeitie enzo, ziet dr grappig uit als iemand dat doet. Maar zelf zo doen, nee dankje.
En dat het zo benauwend aanvoelt voor mij om een baby of kindje vast te houden.
Hopelijk zijn er meer mensen die dit herkennen? Of ben ik nou echt zo raar?

Ik hou niets vast. Ja, mijn nichtjes heb ik vastgehouden toen ze net waren gebeuren, maar that's it. Ik krijg dan zo ongeveer gelijk kramp zo ongemakkelijk in een houding zit,en verzitten is al helemaal geen doen, want dat kan ik dan echt niet. Nee, kinders.... ik vind het lastig. Mijn neefje wordt nu 4, dat gaat nu een beetje goedkomen. Maar anders keek ik hem met een schuin oog aan van 'wat moet ik daar nu mee'. Ik ben niet zo'n leuke tante denk ik 
.
Ik kom al vanaf dat ik een jaartje of 11/12 ben bij mensen thuis om paarden bij te rijden. Inmiddels gestopt met rijden daar maar ze zijn als familie voor mij.
Ik loop gerust een blokje om, om zo een baby in mijn armen te ontwijken. Dus maak je geen zorgen, je bent niet alleen.
haha. Gelukkig nog niet iemand zo geweest om er 1 om mijn handen te drukken, die kans geef ik ze niet
zelfs mijn vriend irriteert zich eraan als we daar zijn. haha en hij is ook nog benoemd tot peetoom door hun
Volgens mij komt het wel goed als het je eigen kind is. Althans, dat wordt tegen mij gezegd.