Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zoe_97 schreef:ik <il weten of er mensen zijn met soortgelijke problemen. het probleem is dat al die tips gebaseerd zijn op het te moeilijk vinden van die leerstof en ze begrijpen. Maar dat is allemaal mijn probleem niet, ik begrijp alles en vind de leerstof niet te moeilijk... Ik kan me gewoon niet concentreren en heb ongeloofelijk uitstelgedrag.
krimpenaar schreef:Je kan ook aantekeningen en samenvattingen maken van je boek.
Zo leer ik altijd het beste, alles heel vaak ergens opschrijven
En zo ben je zelf ook nog bezig in plaats van alleen maar naar het boek staren.
Lonneke2001 schreef:Zoe_97 schreef:ik <il weten of er mensen zijn met soortgelijke problemen. het probleem is dat al die tips gebaseerd zijn op het te moeilijk vinden van die leerstof en ze begrijpen. Maar dat is allemaal mijn probleem niet, ik begrijp alles en vind de leerstof niet te moeilijk... Ik kan me gewoon niet concentreren en heb ongeloofelijk uitstelgedrag.
Dat probleem heb ik dus ook, als het echt niet lukt dan ga ik naar google en zoek ik motiverende quotes voor huiswerk op, als ik die 10 gehad heb heb ik er vaak zelfs zin in
.
.
?
. Lalidan schreef:Je weet dat zowel je computer als je telefoon een uitknop hebben? Dat kan al een heel stuk schelen in je motivatie, want zolang ze aanstaan is het vaak 'even kijken'. Als hij echt uit staat, zit dat 'even' er niet meer in. En voor bokt hebben we de boktban. Al ken ik ook mensen die dan naar de seconden gaan zitten kijken.
ik kijk namelijk uit op het sportveld waar de leuke jongens van de sportopleidingen dagelijks meerdere uren doorbrengen
Gucci_ schreef:Ik nam altijd per week even twee uurtjes ofzo om de hoofdstukken per les door te nemen en dan vlak voor het tentamen alle hoofdstukken goed doorlezen, kijken of je het begrijpt. Had laatst goede cijfers gehaald door op deze manier te leren en bijna geen les gevolgd op school, misschien helpt dat? Dan maar even een weekend niet werken of met hobby's bezig zijn.
een hoofdstuk is ca. 50 pagina's. en dat van 6 vakken. Daarbj heb ik 2 vakken 2 keer in de week en doen we een hoofdstuk per les ongeveel. Dat gaan toch een hoop meer uurtjes worden. En nu moet ik natuurlijk alles weer bijwerken