Vorig jaar voor een voorstelling en dit jaar tijdens de les theater kregen we de opdracht om 10 tips te bedenken die aan jezelf gericht zijn. Tips over gebeurtenissen waar je anders op had moeten reageren, tips over je aanpak van sommige problemen, tips over je leefstijl, bijvoorbeeld
Omdat ik het zelf altijd wel een leuke opdracht vind (en best moeilijk soms!), dacht ik: welke tips zouden Bokkers zichzelf nou geven? Wat had jij nou echt heel anders willen doen?Het kunnen ook gewoon hele kleine dingen zijn, natuurlijk. Het hoeft helemaal niet per se groots en meeslepend.
Nou, dan trap ik maar vast af
Ik heb overigens achter specifieke gebeurtenissen een leeftijd vermeld, dat is verder geen vereiste natuurlijk.1) Maak je tekeningen eens af in plaats van ze halverwege weg te gooien
2) Fiets over het fietspad. Dat deel gras gaat je een stuk van je voortand kosten (9)
3) Word eens boos. Die voetbal komt heus niet per ongeluk elke keer in je gezicht. (11)
4) Stop met banketstaaf en sarcastische antwoorden geven aan je fysiotherapeut. Hij bedoelt het goed.
(15)5) Stop met denken. Je wordt niet gelukkiger, echt niet.
6) Stop eerder met paardrijden, je beschadigt je achillespezen op deze manier volledig. (15)
7) Drink meer! Minder dan een halve liter per dag is echt heel ongezond.
8) Twijfel niet zo veel. Je hebt heus wel eens gelijk.
Nou goed, ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden en er wellicht nog iets aan hebben ook