Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 12:32

Na 4,5 jaar vrijgezel te zijn geweest ben ik sinds 6 weken bezig met een leuke kerel.
Hij is sinds augustus vrijgezel maar woonde noodgedwongen samen met zijn ex ivm hun koophuis/zoeken naar wat nieuws. Sinds 6 weken is hij daar uit huis. Het was niet helemaal de bedoeling maar van het een kwam het ander en het is eigenlijk heel erg leuk samen. Nu heeft hij al een paar keer zo'n opmerking gemaakt hoe gek hij is op me en dat hij het fijn zou vindeen als hij kan zeggen dat ik bij hem hoor. Super raar, we hebben het zelfs over kerst en sinterklaas familie verplichtingen gehad :Y)

Op een of andere manier voelt het wel helemaal zo maar ik vind het toch ergens ook wel een beetje eng omdat het vaak de laatste jaren of vanuit mij of vanuit de ander niet leuk genoeg was. Ben hier dus niet heel diep op ingegaan maar wel gezegd dat ik het heel leuk vind samen. (Hoezo ik ben niet gewend dat iemand zo gek op me is :+). Misschien ook omdat het vanuit hem nog niet zo lang geleden is allemaal dat zijn relatie klaar was. Eigenlijk meer iets waar hij zich druk over zou moeten maken ipv ik haha.

Heel gek, ik kan me ook niet herinneren dat het in de laatste jaren zo goed met iemand heeft gevoeld en voor hem heb ik het idee ook wederzijds terwijl ik hem eigenlijk nog maar relatief kort ken.
Nu krijg ik van vriendinnen en familie al een paar keer de vraag of het inmiddels al wat is.
Hoe is dat bij jullie gegaan? Op zich de naam is voor mij niet eens heel belangrijk, ik weet hoe het voelt vanuit beide kanten. Vroeger vroeg je 'verkering' en had je meteen een datum. Maar wat als je volwassen bent.

Sowieso vind ik het leuk om verliefdheidsverhalen te horen haha. Hebben jullie leuke manieren om het definitief te maken en het uit te kunnen gaan spreken naar anderen en na hoe lang daten hebben jullie dit gedaan?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:37

Ik ga gewoon meelezen omdat ik min of meer in dezelfde situatie zit, al is het andersom en ben ik degene die net uit een relatie komt en hij degene die vrijgezel was/is. Wij kennen elkaar pas een week of 4, maar het voelt alsof we al jaren samen zijn, en hebben het ook al over de feestdagen enz. Stapelgek op elkaar, geen idee wanneer we het nou een naam kunnen gaan geven :o

In ieder geval super leuk voor je, ik ken het gevoel helemaal *\o/*

Sammie

Re: Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:39

Hij heeft gewoon gevraagd of ik z’n meisje wilde zijn :+ En nee.. Hij was geen 17 jaar ofzo :')

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:43

Ooh, hier ben ik ook zeer nieuwsgierig naar hoe het gaat bij andere mensen.

Ik dacht vroeger altijd 'Het kan nooit 'zomaar' verkering zijn, het moet altijd gevraagd worden'.

Op mijn 19e heb ik mijn huidige vriend (toen 33) ontmoet, in Juni. Vanaf de week voor kerst was ik dag en nacht bij hem en ben ik hier niet meer weggegaan. Tijd daartussen was ik nog af en toe een nacht bij mijn ouders, het is dus best snel gegaan.
Ik weet niet meer wanneer we het gesprek hadden, maar we hadden het er een middag over. Of we nou wel of niet officieel samen waren. We hebben het erover gehad en kwamen tot de conclusie dat we toch echt een relatie hadden. Hoe het gesprek precies ging weet ik niet meer helaas, het was ook een apart gesprek haha. We hebben ook geen datum oid. Wel heb ik de datum dat we elkaar hebben ontmoet, en ik heb de kerst maar als samenwoon-datum genomen, dat was wel het makkelijkst haha. Ik ben ingetrokken en niet meer weggegaan :D Dit word onze derde kerst samen. :o

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:45

Hier een heel pril begin na de vakantie, Nadeel we wonen ook nog even ander half uur bij elkaar uit de buurt 8-) Wij zijn nu dus aan het uitzoeken hoe dit zou kunnen gaan werken :Y)

Met vorige relaties liep het gewoon zo en vaak was het op den duur van heel droog zijn we nu vriendje/vriendinnetje/partner/hoe je het wil noemen. Ben wat dat betreft niet zo romantisch het voelt goed of niet

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:46

Tussen mij en mijn vriend is het ook heel snel gegaan. Voelde alsof we elkaar al jaren kende, spraken veel af. Ik heb echt echt 'de vraag' gehad. Op een dag gewoon uit het niets: "Wil je verkering met me?". Toch wel een beetje gek om van een jongen van 21 te horen :')

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:49

Sammie schreef:
Hij heeft gewoon gevraagd of ik z’n meisje wilde zijn :+ En nee.. Hij was geen 17 jaar ofzo :')

Hier ook! En ik ben dan weer zo iemand die dat ook wel een beetje verwacht van een jongen en dat nog romantisch vindt ook. :o

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:51

Wij hebben elkaar leren kennen toen hij 21 was en ik 16. Hij was heel erg gek op mij maar ik vond het allemaal maar "zo zo"..

Uiteindelijk na een heel gezellige dagje Alkmaar, zei hij aan het einde van de dag, zeg, zullen we anders gewoon even aan elkaar blijven plakken? :D

Nu zeven jaar later plakken we nog steeds haha :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:53

Na twee en een half jaar seksrelatie kreeg ik ook eens een keertje kriebels. Ben nogal traag.... :')

Hij is al die tijd stapelgek op me geweest en deed altijd veel voor me. Ik dacht dat dat bij zijn manier van seksrelatie hebben hoorde :+

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:53

Ik lees even mee.... Zit niet in deze fase maar wie weet ooit.

Mijn laatste vriend heeft het mij gewoon gevraagd. Heel droog zo even tussen door; zeg hebben wij nu wat of ... Maar gezegd dat wij iets hadden :-)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:56

Leuk, verliefdheidsverhalen! Ik had jouw probleem gelukkig niet, ik wist wel dat mijn vriend veel waarde hechte aan een datum en het dus wel een keer zou gaan vragen. Wij hebben elkaar op 7 juni voor het eerst gezien en op de 23ste fluisterde hij na een dagje weg (en het eerste bezoek aan mijn ouders :+), heel lief in mijn oor of ik zijn vriendinnetje wilde zijn. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:56

M_ariskaa schreef:
Sammie schreef:

Hier ook! En ik ben dan weer zo iemand die dat ook wel een beetje verwacht van een jongen en dat nog romantisch vindt ook. :o

Idem! Hij vroeg of ik zijn vriendin wou zijn :) En dat ben ik dan ook al mooi 3 jaar nu <3

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 13:02

Leuk al jullie v er halen :)!

Bij sommige is het dus ook vrij snel gegaan allemaal. Gek Hoe het soms loopt hè?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:03

Wat mijn ouders altijd zeggen, hoe ouder je wordt hoe sneller het gaat. Je weet beter wat je wil en voelt en zal dus ook sneller stappen zetten als het goed voelt.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:05

Ik heb "het"gesprek nooit gehad maar we wonen inmiddels samen dus ik denk dat het wel goed zit...... :Y)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:09

Na 2 weken "daten" (lees: elkaar iedere dag zien op een uitzondering na) vroeg hij me "verkering", eind okt hadden we een jaar, en eind van de maand krijgen we de sleutel van ons huis :=

(Ik ben 28, hij 26)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 05-11-15 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:09

Wij hadden al meerdere malen afgesproken etc. Toen was ik jarig en tja... daar zit iedereen. Dus ik vroeg "Hoe moet ik jou straks voorstellen aan iedereen? Als date, een vriend of mijn vriend?" Haha....
Toen was het dus echt "verkering" haha.

Edit: 2,5 jaar nu later zijn we getrouwd en hebben we een prachtige zoon! Het kan inderdaad snel gaan.
Laatst bijgewerkt door Masi1 op 05-11-15 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:10

Wij hebben het nooit een naam gegeven.
Mijn vriend ging na de 2e date mee naar huis en is nooit meer weg gegaan, wij woonden dus eigenlijk meteen samen. Na anderhalve maand heeft hij al zijn spullen maar verhuisd :D

Geen naam gegeven dus, het ging gewoon zo.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:13

Ik kreeg na ongeveer 2 maanden de vraag of ik haar vriendin wilde zijn. Op 5 maart ontmoet en op 1 mei nadat ik haar een dagje mee naar amsterdam had genomen vroeg ze mij. Ze moest ontzettend lachen toen ik vertelde dat ik haar op 5 mei wou vragen :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:16

Hij heeft mij gevraagd of ik zijn vriendin wilde zijn.

Meneer is 2,10 maar hij vroeg het zooo schattig <3 Wel na 4 maanden daten
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 05-11-15 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:19

Bij ons ging iedereen er gewoon vanuit, en toen heb ik zelf maar gevraagd of we het Facebook official gingen maken :7

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:19

Ik heb het op facebook gegooit '... heeft een relatie met ...' en zijn reactie afgewacht _O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:22

Hij vroeg me mijn vriendin te zijn na 6x elkaar gezien te hebben.

Is inmiddels over maar was schattig haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:23

Hij vroeg mij ook of ik zijn meisje wilde zijn <3
en exact 2 jaar later vroeg hij me op dezelfde plek ten huwelijk *\o/*

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:24

Bij ons is het meer zo gelopen, is eerst daten, hem steeds vaker zien, toen z'n ouders gezien. Voor ons allebei was het duidelijk dat het een relatie was, zonder dat we dat expliciet hebben afgesproken. Pas later vroegen we ons af wanneer de relatie nou precies begonnen was. Volgens mij was dat 7 november en volgens mijn vriend was dat twee weken later, de 14e. En toen hebben we, heel erg droog, steen, papier, schaar gedaan over wie gelijk had :+ M'n vriend won overigens :p dus is het de 14e november, dan zijn we 2 jaar samen.