Ik kan niet meer....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Ik kan niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 00:29

Dit zal vast een lang verhaal worden. Respect als je het hebt gelezen.

Ik ben altijd anders geweest. Veel gepest in de klas op het werk enzovoorts. De oorzaak heeft echter geen reden maar goed. Tot m'n 30ste heb ik moeten vechten tot waar ik ben. Via de gewone weg. Ik weet nu dat ik een verstandelijke beperking heb maar er zijn familieleden die dit niet weten. Ik heb nu een Wajong uitkering maar voordat ik deze had heb ik ook nog een aantal keren ontslag gehad en dus een uitkering gehad.
Een aantal maanden geleden stond er op Facebook een artikel over zwangerschapsverlof. Ik had een reactie geplaatst en m'n nicht had weer op mijn reactie gereageerd. Kortom ik was een profiteur volgens haar omdat ik een uitkering had gehad en nog steeds heb. Ik moest m'n mond niet opentrekken op dat gebied en ik gunde de werkende mens niks. Ik heb haar uitgelegd over m'n beperking dat het daarom fout is gegaan. Dat accepteerde ze niet en ik was een zielig persoon. Ik heb haar dan ook direct van Facebook verwijderd.
Tijdje later heb ik haar toegevoegd op Facebook want ik wilde wel een gesprek met haar en probeerde het via die weg. Dit verzoek heeft ze geweigerd.
Vanavond had ik een reactie op de foto van haar kindje gemaakt. Gewoon een leuke reactie. Wat denk je is de reactie verwijderd.
Dit alles heeft me zoveel pijn gedaan. Waarom gebeurd dit?
Ik ben serieus bang dat ik altijd alleen zou blijven want relaties onderhouden kan ik ook al niet.
Ik heb geen rust meer in m'n hoofd, deze is vol en het vechten zat.
Ik schrijf dit omdat ik er gewoon helemaal doorheen zit. Ik ben op... Helemaal op... En kan niet meer....

Lau

Re: Ik kan niet meer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:40

Je eindigt niet alleen,
Laat het met je nicht gewoon even rusten. Dat komt wel goed over een tijdje.
Is het niet een idee om hulp te zoeken bij sociale dingen zoals relaties onderhouden?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:43

Allereerst: :(:)

Ik denk dat jij wat te graag mensen pleased, graag hun goedkeuring hebt. Als je nicht je zo naar beneden haalt, en jij zo je best doet om het uit te leggen, maar zij niet wil luisteren, dan zal ik haar gewoon links laten liggen. Zo iemand is jouw aandacht niet waard. Ik denk dat het belangrijk is dat de echte belangrijke mensen in jou leven het weten en het begrijpen en de rest die dat doet is fijn, maar dan hoef je ook niet al te teleurgesteld te zijn als iemand het niet begrijpt. Ik denk niet dat je heel bang hoeft te zijn om helemaal alleen te zijn, maar ik kan niet in jou leven kijken.

En tegenwoordig zijn veel mensen boos op mensen die volgens hen geld "afpakken" van de andere mensen. Zijn het wel niet de mensen met een Wajong-uitkering, dan zijn het wel de vluchtelingen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:53

:(:) , kop op hoor!! Laat je niets aanpraten, ik vind de reactie van je nicht heel vreemd hoor. En niet jouw reactie.
Je kunt het inderdaad nooit iedereen naar de zin maken dat hoeft ook niet. Zoek leuke dingen, kijk hoe mooi de natuur nu is en probeer daar je kracht uit te halen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 01:11

Lees je onderschrift nog eens heel goed! :)

Lieve TS, zulke mensen ben je liever kwijt dan rijk. Die zijn jou niet waard! Je moet je omringen met mensen die van jou houden, die je accepteren zoals je bent. Niets meer en niets minder! :(:)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 01:41

Via Facebook kunnen die dingen raar of anders dan jij bedoelt over komen. Kan je haar niet eens bellen of bij haar langs gaan?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 02:05

Ze is je aandacht niet waard.
Lekker links laten liggen!
Er is zoveel moois en er zijn vast een heleboel mensen die je wel zien zoals je bent en van je houden. Niet te druk om maken hoor Ts, haar reacties zeggen meer over haar dan over jou en voegen niks positiefs toe. Laat je niet gek maken!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:05

Waarom bel je je nicht niet?
Spreek af met een kop koffie en praat het uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 09:53

Thnx allemaal. Ik heb een goede nacht geslapen. Was gister zwaar over m'n toeren. Ik heb besloten om haar totaal links te laten liggen. Ik voel me nu een stuk beter dan gister. Ik ga ook geen contact meer zoeken met haar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:55

Waarom zoek je contact met haar via Facebook en niet face to face of desnoods via telefoon?
Als volwassen mensen uit praten ipv bekvechten via Facebook lost niets op.

Misschien is het verstandig om eens met een dokter of psycholoog te gaan praten als je zo negatief over jezelf denkt en in het leven staat :(:)

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:56

Goed van je TS, je gewoon er overheen zetten. Er zijn nog zoveel andere mensen in het leven. Je zult echt niet alleen blijven (ook al is het nu moeilijk te begrijpen).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:05

Het is fb.... pak die telefoon en BEL haar op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:20

Laat het plezier in je leven niet afhangen van 1 iemand die jou niet aardig vindt op fb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:31

Ik zie het eerlijk gezegd niet echt meer zitten om contact met haar te zoeken. Waarom moet het dan van mijn kant afkomen. Ik vind dat zij me een excuus schuldig is

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:37

Waarschijnlijk denkt zij er precies hetzelfde over en aangezien er dan 1 het initiatief moet nemen, lijkt mij het wel verstandig om dan te bellen als het zelf zo dwars bij je zit..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:14

Goed zo hoor, als ze je zo op je ziel trappen kan je beter mensen zoeken waar je wel iets aan hebt. Fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Ga zo door er zijn zoveel leuke dingen om te doen, zien!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:23

Tja, familie krijg en vrienden kies je. Inderdaad, laat gaan en leid je eigen leven. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken alleen jezelf en zodra je je daar naar gaat gedragen dan straal je een bepaald iets uit waardoor je zelfverzekerder overkomt. En dan komen nieuwe contacten van zelf. Blijf nooit hangen in het negatieve, daarvoor zijn we veel te kort op deze aardkloot. Geniet van je eigen leven en kop op.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:24

Jeetje wat een vervelende situatie zeg.. Ik vraag me dan wel weer af wat voor reactie je zelf bij haar zwangerschapsverlof bericht hebt neergezet? Want ze reageerde behoorlijk heftig dan op jouw reactie bij de foto. Ik hoop dat jullie het snel uitpraten, aan ruzie hebben jullie allebei niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:25

TS als jij een WAJONG-uitkering hebt, kun je ook gebruik maken van diverse voorzieningen. Is het niet handig om eens te kijken of je geholpen kunt worden op gebied van sociale contacten?
Het ene moment zeg je bang te zijn alleen te blijven, het volgende moment gooi je keihard een deur dicht die waarschijnlijk door onbegrip en slechte communicatie dichtgetocht was... Het is MAAR internet; waar je niet ziet hoe een ander iets bedoelt, waar de grootste ruzies kunnen ontstaan om niets omdat iemand iets anders bedoelt dan de volgende het oppakt...

Ik snap dat het moeilijk is, maar misschien kun je het je voor de toekomst wat makkelijker maken. Je uitkeringsinstantie kan je vertellen of er mogelijkheden zijn. (en zo niet, dan zou je dit nog via je huisarts bespreekbaar kunnen maken en je door kunnen laten verwijzen)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:25

Mijn eerste reactie na het lezen van je openingspost was eigenlijk, ben jij misschien niet de eerste geweest die een harde reactie heeft uitgelokt? Jij gaat nu wel over hoe ze jou kwetst met haar gedrag, maar misschien komt dat wel doordat zij zich in de eerste plaats zwaar gekwetst door jou voelde?

Je zegt dat je iets schreef onder een artikel van zwangerschapsverlof, en naar wat ik uit je tekst haal was dat niet iets positief. Stel dat jij daar een keiharde mening neerschrijft, over hoe belachelijk je dat vindt...en jouw nicht zit net in of is net uit de fase waar ze de loodzware taak heeft om een al dan niet moeilijk kind te combineren met werk en huishouden, met alle stress vandien en misschien zelfs een relatie die aardig zijn best moet doen om al die druk aan te kunnen...dan kan ze misschien inderdaad ontploffen als iemand die het zelf niet meemaakt zijn ongezouten mening geeft, en heeft ze zoiets van "wat weet jij daar nu van, jij hebt makkelijk praten zo".
Je hebt misschien bij haar een hele gevoelige snaar geraakt en ze wacht misschien net zo hard als jij tot jij eerst je excuses komt aanbieden. Soms kunnen mensen ook ergens veel heftiger op reageren dan nodig omdat ze er heel anders tegen aankijken. Zo kon ik toen ik werkloos was en zowat wanhopig àlles wilde doen maar nergens werd aangenomen, ook mensen afschieten die twintig jaar geleden werk hadden moeten zoeken en nu riepen "als je wil werken dan vind je altijd werk maar je voelt je gewoon te goed om lager werk aan te nemen" :+ .

En dan heb je twee opties. Of je kijkt alletwee koppig de andere kant uit, roept allebei "jamaar zij moet éérst komen excuseren want IK was niet in fout hoor, zij was begonnen!", waardoor je elkaar gewoon gaat negeren en verder gaat met je eigen leven. Als je niet zo gehecht bent aan je nicht altijd een optie.
Of je gaat eens langs, zeg dat je merkt dat er ergens iets fout is tussen jullie en dat je dat graag zou willen goedpraten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:42

leer mensen te ontmoeten die respect voor je hebben en je met respect behandelen...en soms zijn dat niet bepaalde familieleden..die laat je lekker staan.

Laat je niet trickeren door mensen die jouw het gevoel geven niet volwaardig te zijn, maar laat ze lekker ..

Dat is juist voor jouw de test of je wel of niet met ze om wil gaan..

Als je vriendjes wil zijn met mensen die over jouw heen kijken, wordt je heel ongelukkig..

Probeer zo sterk te worden dat je zelfrespect krijgt en al niet eens de moeite neemt voor dit soort mensen,,want weet je dat is nl niet iets verkeerds, maar heel normaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 21:46

Mijn enige reactie over dat onderwerp was gewoon de vraag hoe het dan zat met de mensen die bewust geen kinderen namen. Of die ook langer verlof kregen. Meer niet en ook niet minder

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:48

:D maar zo een opmerking valt natuurlijk dan ook fout...

Overigens discussies van mensen met kinderen met mensen met bewust geen kinderen gaat altijd fout...die moet je vermijden....is verboden omderwerp...evenals politiek op verjaardag... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:52

purny schreef:
Mijn enige reactie over dat onderwerp was gewoon de vraag hoe het dan zat met de mensen die bewust geen kinderen namen. Of die ook langer verlof kregen. Meer niet en ook niet minder

Ik snap dat jij het niet ziet, maar voor veel mensen is dit ook wel een heel sociaal onhandige opmerking.

Ik zou daar echt aan proberen te gaan werken als ik jou was.