Tentamens > verbouwende buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tentamens > verbouwende buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:04

Echt een vreselijke combinatie. Al een paar uur vandaag hoor ik het geluid van een drilboor in de muren. Gisteren ook. Geen idee zelfs hoelang het nog gaat duren.

Tentamens staan voor de deur, waaronder de herkansingen voor m'n propedeuse.

Nu klinkt het super logisch; ga leren op school of in de bibliotheek. Helaas is dit geen optie aangezien mijn vader onlangs is geopereerd. Zo kan ik een beetje voor hem zorgen en de hond uitlaten/eten geven. Mijn moeder werkt op de dag gewoon ma tm do, vrijdag thuis.

Net hadden de bouwvakkers een uurtje pauze en toen twee hoofdstukken kunnen leren :') . Mijn moeder komt rond 6en thuis en ik leer liever niet in de avond omdat er dan geen sprake is van een sprankeltje concentratie. Dan zijn de bouwvakkers wél weg..

Wie heeft tips? Hard klassieke muziek opzetten werkt niet want het drilboor geluid komt overal bovenuit.. -O-

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:06

Ben je al naar je buren gestapt?
Niks mis met vriendelijk uitleggen dat je moet leren voor tentamens en een herkansing :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Tentamens > verbouwende buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:07

Je hebt van die koptelefoons die al het geluid filteren. En anders oordopjes in?
Je kunt moeilijk verwachten dat ze alles stil leggen voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:09

De buren zullen hun verbouwing wrs niet opschorten ivm tentamens, dus je oplossing zal ergens anders moeten liggen denk ik.
Je kunt je afvragen of jij als je flink moet studeren, op dit moment de juiste persoon bent om te mantelzorgen. Ik denk dat je ouders er goed aan doen daar iemand anders voor te regelen (of moeder neemt zorgverlof op, dat bestaat ook niet voor niets) om jou vrij te spelen. Kun jij rustig op school of in de biep leren. Best wel belangrijk zeg maar...

Succes met je tentamens, en beterschap voor je vader!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:10

In ieder geval even langs gaan om te vragen hoe lang het duurt. Verder zou ik toch kijken of je niet een gedeelte vd dag ergens anders kunt leren. Oordopjes is ook een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:10

@Kirstenhorse de relatie met deze buren is echt ongelooflijk bizar slecht. Wil niet openlijk in detail treden, maar het is nog duizend keer zo erg dan een 'gewone' burenruzie.

@Cayenne; dat verwacht ik ook zeer zeker niet hoor. Koptelefoon/oordopjes zijn een goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:14

Oordopjes scheelt echt een hoop! Dankjewel!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:20

Ach zo had ik vorig jaar dat mijn buurman het auto pad erop nieuw inlegde. Gewoon verstand op 0 en gaan leren, en anders toch je concentratie in de avond proberen te vinden. ( nu kan ik beter snachts leren dan overdag :+)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:23

Met leerspullen verhuizen naar een (openbare/universiteits)bibliotheek of ergens in een koffietentje gaan zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:32

Jezzi schreef:
Met leerspullen verhuizen naar een (openbare/universiteits)bibliotheek of ergens in een koffietentje gaan zitten?

Zoals in de OP staat is dat niet mogelijk :)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:09

Ik heb precies hetzelfde :')

Laatste dag dat ik kan leren voor mijn tentamens en de buurman heeft besloten dat hij de dikke boom in zijn tuin maar eens aan stukjes gaat zagen met een kettingzaag. Ik probeer er maar gewoon mee te leven en leer vanavond laat nog wel wat extra.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:14

ik heb buren die constant met meubels slepen of lekker gaan zingen zo vals als een kat.... Gelukkig zit ik dit jaar op kamers en ga ik daar waarschijnlijk leren :D (ik heb pas in januari tentamens)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:22

Je dagritme wat omgooien zodat je ook 's avonds nog energie hebt en je kan concentreren en dan in de avond gaan leren. Dat lijkt mij de beste oplossing.

Dat is echt te leren, niet bij iedereen gaat dat vanzelf. Maar ik volg een studie naast een 40 urige werkweek en heb mezelf aan kunnen leren ook de concentratie te vinden in de avond om te leren.
Wel zorgen dat je voldoende rust tussendoor pakt.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:21

Toen ik moest leren voor m'n examen deed ik oordopjes in :D Ook tijdens mijn examen, kon me al ergeren aan zuchtende mensen. Voor m'n tentamens leer ik met muziek en oordopjes in, in het begin misschien nog niet helemaal de oplossing maar je went aan de muziek en dan hoor je het eigenlijk bijna niet meer :P En anders zou ik toch proberen s'avonds te gaan leren i.p.v overdag..

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:26

Ik weet niet hoe ze het presteren maar minstens 2x per jaar als ik tentamens heb gaan mijn buren verbouwen oid.
Ik begin vaak te laat, dus heb de tijd nodig vlak van te voren. Vorig jaar waren ze met een drilboor bezig en het geluid was oorverdovend.
Wat ik wel kan ik met een muziekje aan leren, geen idee of jou dat ook lukt. Maar wat ik dus deed, oordopjes in en koptelefoon eroverheen met muziek. Werkte perfect voor mij!
Enige nadeel was dat ik dan ook niks anders meer hoorde :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:29

_Dominique schreef:
Jezzi schreef:

Zoals in de OP staat is dat niet mogelijk :)

Je vader hoeft niet de hele dag verzorgd te worden en de hond ook niet.
je kan ook even 2 of 3 uur op een stille plek gaan zitten natuurlijk, je hoeft niet meteen de hele dag weg te zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:33

op gezette tijden naar je ouderlijk huis gaan om dingen voor je vader te doen + de hond uitlaten.

ik neem aan de je vader geen 24/7 zorg nodig heeft als ik je OP zo lees..
Daarom beter om je telefoon nummer op noodnummer te zetten (zodat hij zijn tel, niet eens hoeft te ontgrendelen) En dan toch een paar straten verderop te gaan zitten studeren..

ik neem aan dat je vader ook het belang van je studie inziet.. En hoe hadden ze het gedaan, als jij degene was die moest werken, of dat je er helemaal niet was?

ik denk dat het nog meer uit gevoel komt dan absolute noodzaak dat je er continue aanwezig bent als je moeder afwezig is.. (in een ziekenhuis moet je ook even wachten nadat je belt voor een verpleegkundige.. afhankelijk van thuiszorg, dan moet je misschien wel een uur of langer wachten).

Als je dit tentamen moet halen, dan moet je gewoon je tijd en rust nemen om te studeren.. zeer zeker als s avonds leren ook al geen optie is.

wat zegt je vader er zelf van?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:39

Ja dat is heel erg, ik voel met je mee. Oordopjes kan inderdaad iets helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:52

Nou nou.. :=

Ik vind niet dat jullie dat zomaar kunnen zeggen omdat jullie (Goof en elena) niet weten wat er exact thuis speelt en wat er momenteel allemaal wel niet mis is met mijn vader. :) Maar mochten jullie geïnteresseerd zijn, stuur gerust een pb hoor. ;)

Natuurlijk begrijpt mijn vader het belang van mijn studie, mijn ouders allebei overigens. Beetje raar dat er veronderstelt wordt van niet :') . Vergelijking met een ziekenhuis is al helemaal frappant omdat er daar de gehele dag mensen zijn die direct kunnen ingrijpen als er iets gebeurd.

Oordopjes zijn wonderdingen, 75% van het geluid werd weg gefilterd en die andere 25% is te overzien! :D Bovendien waren ze vandaag om 15:00 klaar dus dat was een fijne meevaller.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:01

ik zeg niet 'zomaar' wat Dominique,

ik baseer het op een de OP en met een aantal vraagtekens

ik veronderstel niet dat je vader het belang niet inziet..
ik gaf aan, ik neem aan dat hij dat wel doet.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:13

Simpel weg niet aan ergeren. Je ergert je al aan de buren door de "ruzie" dus alles wat ze doen gaat je opvallen. Door je niet te ergeren zorg je voor je eigen rust. En het klinkt moeilijk maar dat is t eigenlijk helemaal niet. Focus je op je leerwerk en niet op de herrie van hun verbouwing.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:22

KirstenHorse schreef:
Ben je al naar je buren gestapt?
Niks mis met vriendelijk uitleggen dat je moet leren voor tentamens en een herkansing :)

Sorry, maar dat is toch niet de buren hun probleem, ze doen niets verkeerds en doen het netjes overdag en je kan niet zomaar alles laten stilleggen. Ze hebben afgesproken met de aannemers.........

Een koptelefoon op of oordopjes in scheelt al een hoop.

TS, ik hoop dat je het haalt.

Van harte beterschap nog met je vader.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:30

Ik had inderdaad hetzelfde probleem, toen ik eindexamens had van de middelbare school. Leek alsof ze door de muur heen zouden komen bij mijn kamer en het ging weken lang door, alleen 's avonds waren ze weg. Verschrikkelijk! Oordopjes helpen wel inderdaad. Zelf ben ik toen soms op een andere plek in het huis gaan zitten, waar het lawaai ietsjes minder hard was dan in mijn kamer. Al hoorde je het in het hele huis.
Hoop dat de oordopjes je probleem hebben verholpen en dat je goed kan leren nu.