Per 1 januari kom ik thuis te zitten van mijn parttime werk. Nu ga ik daar uiteraard WW voor aanvragen, maar 70% van dat loon, daar ga ik het nooit van redden.
Ik woon alleen, dus niemand om op terug te vallen.
Ik solliciteer me natuurlijk suf in de hoop dat ik voor de tijd ander werk heb, maar als we even realistisch zijn is de kans klein om wat te vinden.. Vooral in die tijd van het jaar
Dus ik denk dat ik de bijstand in moet.Nu zit het alleen zo:
Ik heb sinds 2 jaar, naast dit werk waarvoor ik dus een uitkering wil aanvragen een eigen salon aan huis.
Nu weet ik dat je niet met een eigen 'bedrijf' in de bijstand mag.
Nu zijn mijn inkomsten van dit 'bedrijf' niet hoog genoeg om hiermee rond te komen.. Dus zal ik dit ook weg moeten doen.. (Kromme regeling, maar naar 100x nagevraagd te hebben, blijkt het echt zo te werken.)
Maar nu staat mij ergens bij.. Dat op het punt van aanvragen dat je al geen werkzaamheden meer mag verrichten als zelfstandige..
Maar aangezien de decembermaand voor mij juist een goede maand is.. (Druk druk druk) wil ik deze eigenlijk graag doorwerken.. Maar ik ben dan weer bang dat als ik het per 1 januari aanvraag er zo weer 8 weken overheen gaan voor de beslissing er is of ik bijstand krijg ja of nee, en dus in de problemen kom met de vaste lasten.
Dus mijn vraag: Weet iemand van jullie of ik bv. nu bijstand kan aanvragen, en het pas per 1 januari ik kan laten gaan? En dus tot die tijd als zelfstandige aan het werk mag blijven?