beste dood voor kleine huisdieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

beste dood voor een klein dier?

Poll eindigt op

spuitje
80 (82%)
tegen muur slaan of op tafel slaan, of harde klop geven
8 (8%)
verdrinken
Geen stemmen
vergiftigen
1 (1%)
anders
8 (8%)

Totaal aantal stemmen: 97


nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:23

dutske schreef:
3) het zal later ook een deel uitmaken van men werk, ALS ik werk vind in de dierensector


ja een spuitje geven, maar niet dat beestje tegen de muur aan smijten.

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:24

nee, paarden kun je niet in een klop dood krijgen, en als je toch klopt, en ze zijn niet dood, dan is het leensgevaarlijk+ plus dat paard heeft nog eens zoveel pijn
maar een muis je neemt hem en slaat in 1 klop tegen de muur 9op10 dat hij dood is,

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:24

ik moet hierbij meteen denken aan een verhaal dat een leraar ons vroeger in de klas verteld had..
Dat ging over dat hij vroeger wel eens met een vriend/kennis door het bos en duinen liep (hij is/was bioloog). Hier kwamen ze soms 'zieke' konijntjes tegen (ik weet niet meer hoe die ziekte heette, maar een soort hondsdolheid). Die konijntjes zijn dan eigenlijk beter af dood dan zo door te leven. Dus die vriend vertelde mn docent dat hij die konijntjes soms oppakte, en dan met 1 zwaai en klap op de nek uit hun lijden verlosde.
Mijn docent wilde dit ook wel leren, want als hij dan zo'n konijntje zag, hem ook kon helpen.
Dus een volgende keer dat ze zo'n konijntje zagen mocht die leraar het konijntje oppakken en met 1 zwaai en klap op de nek uit zn lijden verlossen.. Helaas ging dit iets anders dan geplanned.. Hij moest een paar keer zwaaien en slaan, maar het arme konijntje ging niet dood, dus moest hij m tegen een boom slaan.. Hij had medelijde met het arme konijntje en liet het sindsdien toch maar aan iemand anders over..
Dit 'verhaaltje' werd me zo'n 10 jaar geleden verteld, maar ik weet het nog.. Het was wel erg amusant hoe hij het vertelde, dat hij met de beste wil het konijntje zo snel mogelijk uit zn lijden wilde verlossen (maar niet helemaal zo ging zoals geplanned).

Voor on-topic. Ik ben voor een spuitje.. oa voor bovengenoemde problemen dat er iets 'mis' gaat.. En ook dat ik er absoluut niet het lef voor heb om te doen.. ik hecht me er teveel aan om een dier dood te kunnen slaan..

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:25

Billy schreef:
dutske is een belg zeker, daar staan ze niet al te bekend om de diervriendelijkheid Lips are sealed


Belg of niet doet hier niet ter zake, ten eerste. Ten tweede moet je niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ten derde zou ik maar ns wat aan je ongefundamenteerde vooroordelen doen.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:27

Nou Duske, wees er maar trots op.
In combinatie met je onderschrift krijg ik een heel vreemd beeld van je.
bij mij zou je iig niet aangenomen worden, de bedoeling van dierverzorgers is toch dat ze diervriendelijk zijn, en niet zo goedkoop mogelijk dieren afmaken.
enneeeeh, oh ja, ik heb in het verleden ook dierverzorging gedaan, maar ik heb daar nooit zulke rare ideeén opgedaan.

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:27

Ik dacht even dat het om een grap ging toen ik de opties zag....
Alleen de eerste en de laatste moeten kunnen (en dan bij de laatste wel iets normaals neerzetten graag Haha!)

Ik zou echt niet een dier tegen de muur kunnen gooien ofzo. Want dat vind ik veel te zielig. Mijn moeder heeft wel een keer mn muizen vergast, want die waren doodziek, en toen heeft ze een gas uit het ziekenhuis meegenomen. Ik heb best wat DA kosten over hoor, maar niet 7 muizen (hadden schurft, en er waren er toen al 2 doodgegaan) een spuitje laten geven. Mijn moeder bood toen aan om ze te vergassen, en vond dat wel goed, ze waren echt zo weg. Boos!
En als jij in de dierenzorg zit, en je dier op zon manier koelbloedig kan doden, vind ik niet dat je iets met dieren mag gaan doen.
Ik vin

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:29

NiCoLiEnTjE"]
[quote="dutske schreef:
3) het zal later ook een deel uitmaken van men werk, ALS ik werk vind in de dierensector


ja een spuitje geven, maar niet dat beestje tegen de muur aan smijten.
[/quote]
toch niet als k werk in een dierenwinkel
denk je echt dat ze iedere keer 25 euro gaan geven voor muis/hamster/gerbil die ziek is? zieke dieren worden verwijderd en doodgeslagen of voor de slangen gegooid, en voor de slangen gooien, dat is mishandeling!
maar daar zeg ter niemand iets over, want ja, die slang moet ook eten, dan sla ik nog liever een gezonde rat direct dood, en voer ze dan zo aan de slang, dan levend te laten opeten hoor!!!
.
ps: dank je wel leentje Lachen

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:30

sting: wat bedoel je metde laatste normaal neerzetten?

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:34

Ik zal er wel ff aan toevoegen dat ik het niet met jou eens ben wat betreft dat doodslagen. Anders krijgen we nog eens een over dezelfde kam scheren.

Voor een eigen dier zou ik altijd voor n spuitje of vergassen gaan. Sowieso wil ik geen kleine diertjes meer omdat ze zo stressgevoelig zijn. (Mn eigen konijntje is in mn handen aan een hartaanval gestorven)

Moest ik ooit in een dierenwinkel werken en het gaat er effectief zo aan toe, wel, jammer maar dan zou ik mn laatste dag daar gewerkt hebben. Maar die kans is trouwens wel vrij klein.

Trouwens Billy, in het bewuste topic ga jij voor de optie: het dier lekker laten creperen. Da's pas diervriendelijk moet ik zeggen
Als je zo'n diertje hebt, moet je je verantwoordelijkheid opnemen, het is immers van jou afhankelijk. Wil je er geen geld meer insteken om het eventueel nog te redden, heb dan op zn minst nog zoveel respect/liefde voor je dier dat je er wel nog geld wil insteken om hem een snelle en pijnloze dood (in mijn ogen dus met n spuitje) te gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:42

Als één van mijn katten thuiskomt met een muis en het beest leeft nog, maar is duidelijk gewond, dan krijgt de muis ook een klap met een schop.
Mijn katten mogen het beestje niet verder martelen, hoezeer het ook in hun karakter zit, en dan gun ik de muis een klap met de schop zodat ie in één keer uit z'n lijden is.

Een cavia of konijn zou ik het niet mee kunnen, hoewel ik bewondering heb voor mijn broer die in het duin een keer een myxomatose konijn z'n nek omdraaide om hem uit z'n lijden te verlossen.

En JA, ik woon in Belgie maar ik ben GEEN Belg Haha!

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:48

leentje, ik wilde gewoon dank je zeggen in verband met die belgenkwestie Knipoog
geloof me in de meeste dierenwinkels is het zo
ze moeten veelal lezen van de winst dat ze in hun handen hebben op het einde van de maand, dan kunnen ze het zich niet permiteren om X keer per maand 25 euro of meer aan een muis of kuiken of gelijk wat te hangen, dan geven ze ze nog liever aan de slangen, van de muis af, en de slang heeft eten
het is dat dat marreke zegt dat ik ook bedoel, maar ik leg het waarschijnlijk weer zeer vaag uit Haha!
en leentje, lees men post nog eens over het spuitje, ik vind dat dus niet snel en pijnloos, dat duurt zeker 10-20 seconden, en als je aan het sterven bent is dat lang, zeer lang, en een klap, in 2 seconden is het gedaan

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:51

Sorry hoor dutske maar ik vind dit niet normaal!!!
Je moet erg gewoon wat voor over hebben! Als jij ziek bent slaan ze je toch ook niet tegen de muur? dan heb je toch ook liever iets anders?
Hamsters enz. zijn ook dieren!!! Onze rat hebben wij ook een spuitje gegeven..nja de dierenarts dan, kan ons dat geld schelen

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:53

Dutske, jij jouw mening, ik de mijne, dank je :|

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:54

nou waar blijven jullie nu met jullie suggesties?
weten jullie iets beter behalve een spuitje?
wat zou jij dan doen sunshine?
en de rest van jullie?
ik vroeg wat vinden jullie de beste dood, en iedereen valt mij hier aan, leuk zeg, probeer je dan es een goede discussie te openen
Boos!

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:54

inderdaad leentje
100 mensen 100 meningen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:55

dat het uberhaubt in je opkomt.....
Ik fok cavia's en ga echt niet voor elk wissewasje naar de DA, maar eigenhandig doormaken? Never!
Meestal laten we de natuurlijk zijn gang gaan, als dat niet wil ff naar de DA, spuitje, klaar (met kansloze jongen hoeven we daar niet eens voor te betalen)

met de kop tegen een muur slaan.... Walchelijk! En wat als je dan niet goed slaat? Mijn hamster is vroeger weleens op zijn koppie van de tafel gevallen, en die "liep" ook gewoon verder

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:59

in het topic werd een beeld geschetst van een hamster die al bijna dood was
dan ga ik er inderdaad niet mee naar een da die hem nog net het hoekie om kan helpen, zeker niet om 10 uur s avonds.
maar als dat beestje al heel koud en stil ligt en nauwelijks meer ademt, vind ik het geen creperen meer.
creperen is dat je een dier veel pijn of ongemak laat lijden, niet dat hij rustig wegzakt

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 23:01

van tafel vallen is iets anders dan met volle kracht tegen de muur slaan he
zoals ik al eerder zei, cavias zijn groter, en al moeilijker te "vermoorden"
dat doe ik zelf ook niet,n maar of ik het nu zelf doe, of men pa, of men leraar, of sinterklaas, kan mij dat schelen, het gaat erom dat een ziek beest die toch sterft een korte pijnloze dood krijgt,en ik vind tegen de muur slaan de kortste pijnloostste dood
maar ik vroeg wat jullie de beste dood vonden
en wat vinden jullie van mensen die gezonde kittens verdrinkt? dan is tegen de muur slaan toch beter zou ik denken

billy: in dit topic gaat het wel over kleine dieren in het algemeen, ziek door ziekte of verwoning, maar een ziekte dat je al zeker weet dat hij niet kan overleven
maar waarvan hij wel X uur ligt te wachten (of creperen) tot hij sterft)

wel begrijp ik je standpunt in het vorige topic, als hij zichtbaar geen pijn heeft...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:01

dutske schreef:
1) omdat ze in school niet voor een muis een dure euthanasiespuit gaan halen
2) iemand moet het doen
3) het zal later ook een deel uitmaken van men werk, ALS ik werk vind in de dierensector


voor je werk dieren doodmeppen tegen de muur??? ben benieuwd wat voor baan je op het oog hebt.

ik denk trouwens dat, behalve dat het een weinig charmante oplossing is, het probleem is dat het niet in één keer lukt. zeker bij een heel klein dier zoals een hamster of muis sla je eerder je eigen hand tot puin tegen die muur dan dat je precies met dat schedeltje de muur raakt. Of moet je hem soms tegen de muur smijten? Maar dan weet je helemaal niet welke kant het eerst de muur raakt.

ik vind het alleen handig om te weten hoe ik in noodgevallen een dier zo snel mogelijk uit z'n lijden zou kunnen verlossen, bv een half doodgereden vogel of muis of zoiets. Hopen dat ik er niet voor kom te staan.

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:01

nouw... voor mij is er geen twijfel mogelijk...
gewoon een spuitje.
ik ga er niet mee gooien of wat dan ook...
nu betalen mijn ouders de dierenartskosten maar al moest ik het zelf betaln dan nog zou ik hem gewoon een spuitje laten geven...

Duhelo

Berichten: 28574
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 23:03

Ellen: gewoon in een dierenwinkel (denk je dat mevrouw de bazin *sorry voor mensen die een dierenwinkel houden* haar handen gaat vuilmaken voor een hamster?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:03

Prima stef, maar een muizenplaag mag je dan wel met gif en muizenvallen bestrijden?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:04

Billy schreef:
Nou Duske, wees er maar trots op.
In combinatie met je onderschrift krijg ik een heel vreemd beeld van je.


Haha! dat had ik nog niet eens gezien maar nu je het zegt..... Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:06

dutske schreef:
Ellen: gewoon in een dierenwinkel (denk je dat mevrouw de bazin *sorry voor mensen die een dierenwinkel houden* haar handen gaat vuilmaken voor een hamster?)


Tja, ligt natuurlijk voor de hand dat ik dan zeg dat ik nooooit in zo'n soort dierenwinkel zou willen werken, maar zo denk ik er wel over!

Miran

Berichten: 4463
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:07

Sommige mensen moeten zelf eens hard tegen de muur gesmeten worden Boos! .