beste dood voor kleine huisdieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

beste dood voor een klein dier?

Poll eindigt op

spuitje
80 (82%)
tegen muur slaan of op tafel slaan, of harde klop geven
8 (8%)
verdrinken
Geen stemmen
vergiftigen
1 (1%)
anders
8 (8%)

Totaal aantal stemmen: 97


Duhelo

Berichten: 28573
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:41

Nadhir: ik begrijp je ook wel hoor, maar zoals ik al zein krijgen ze zoveel mogelij keen spuitje, maar als het om een klein dier gaat, dat iik zelf kan doden, en ze KUNNEN niet meer genezen, dan bespaar ik hun de stress, neem ze mee naar buiten, kroel er nog even mee, en sla ze in een keer tegen de muur
zoals de meeste die op het einde ziek zijn ,zijn ze al c-voor de helft van de wereld, meestl beseffen ze het zelfs niet meer

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:42

Nadhir schreef:
Ik heb voor een spuitje gekozen, maar ik vind zelfs dat een moeilijke beslissing die jij moet nemen.

Mn kat is drie weken geleden ingeslapen op 8-jarige leeftijd. Ze was heel erg ziek en had het zwaar aan der hartje. Daardoor vielen der achterpootjes weleens uit en dan had ze ook benauwd. Het was gewoon zielig. De dierenarts had vorig jaar al gezegd dat ie een ruisje hoorde, maar ja mn kat was een enorme stresskip, dus we waren het eens dat het daardoor kwam. Een maand voordat we de beslissing hebben genomen ging het heel slecht met der. Ze viel af en der vachtje was niet mooi meer enzo.

Wij naar de da en die verwees ons zodra ze wat beter was door naar een andere kliniek waar ze echo's konden maken. Die arts zei na de echo dat het heel erg was. Donja(mn kat) der hartwaardes lagen 3 punten hoger als het max. In die maand daarna is ze heel erg acheruit gegaan.

Op de dag dat het zou gebeuren ging het ontiegelijk goed met ze knorde en at lekker en ging zelfs een beetje stoeien met mn andere kat. Bij de da ging ze ook knorren en zelfs kopjes geven.... Daarom vind ik het heel moeilijk om zulke beslissing te nemen. Heb het liefst dat dieren gewoon inslapen en niet meer wakker worden.

Sorry voor het lange verhaal maar wilde het even vertellen!


Wat erg zeg.... Verdrietig het is ALTIJD moeilijk zo een beslissing te nemen, naar mijn mening. Maar als het het beste is voor het dier, is dat eigelijk het enige wat je nog kunt doen... Lachen

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:44

dutske schreef:
Nadhir: ik begrijp je ook wel hoor, maar zoals ik al zein krijgen ze zoveel mogelij keen spuitje, maar als het om een klein dier gaat, dat iik zelf kan doden, en ze KUNNEN niet meer genezen, dan bespaar ik hun de stress, neem ze mee naar buiten, kroel er nog even mee, en sla ze in een keer tegen de muur
zoals de meeste die op het einde ziek zijn ,zijn ze al c-voor de helft van de wereld, meestl beseffen ze het zelfs niet meer


Nee, jij DENKT dat ze het niet beseffen.... dieren beseffen het wel degelijk.

En nu niet boos worden ofzo Schijnheilig Het is jouw mening, maar (naar mijn mening) niet echt een diervriendelijke...

Duhelo

Berichten: 28573
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:44

yellowfish: hoe dan? ja met een geweer, als ik zeker ben van men stuk zou ik dat ook doen
maar als je met een knuppel of zo moet werken, nee dan niet, heb daar de kracht niet voor,

Nadhir: hierbij nog veel sterkte met het verwerken van het verlies Vriendjes zijn?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:46

dutske schreef:
yellowfish: hoe dan? ja met een geweer, als ik zeker ben van men stuk zou ik dat ook doen
maar als je met een knuppel of zo moet werken, nee dan niet, heb daar de kracht niet voor,



Ik heb het niet over de manier oid, het kan.

Duhelo

Berichten: 28573
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:48

oh, eht kan, maar dan moet je de middelen ervoor hebben en zeker van je stuk zijn
btw: ik laat men dieren alleen een spuitje geven als ze eerst verdoofd worden, en dan het dodelijk spuitje

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:56

Ik zou gaan voor doodslaan ...

Verdrinken duurt me te lang en voor een hamster ga ik echt geen 30 euro neertellen, daar kan ik vééél hamstertjes voor kopen.
Is misschien niet diervriendelijk, maar dat gaat volgens mij minstens zo snel als een spuitje ...

Als ik het tuinhuisje muizen zitten ofzo worden die ook gewoon doodgetrapt als we ze kunnen vangen. Is vlug gebeurd in 1 keertje.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:58

Belsje schreef:
Ik zou gaan voor doodslaan ...

Verdrinken duurt me te lang en voor een hamster ga ik echt geen 30 euro neertellen, daar kan ik vééél hamstertjes voor kopen.
Is misschien niet diervriendelijk, maar dat gaat volgens mij minstens zo snel als een spuitje ...

Als ik het tuinhuisje muizen zitten ofzo worden die ook gewoon doodgetrapt als we ze kunnen vangen. Is vlug gebeurd in 1 keertje.


Ik neem aan dat je het niet waagt om jezelf diervriendelijk te noemen ? Stoom uit je oren

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:59

Nou..ik heb al heel wat topics hier op Bokt gelezen maar deze slaat toch bijna alles Verward

Ik ben trouwens voor naar de d.a gaan met mijn huisdieren....

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:14

Voor een klein dier zoals een hamste of muis die zou ik nog wel doodslaan met een schep of steen of iets! Maar vanaf een rat, cavia en konijnen zou ik toch echt naar de DA gaan! Afschuwelijk om zoiets zelf dood te maken, bovendien weet je niet of ze nog te genezen zijn. En muizen en hamsters zijn niet te genezen vaak en is het ook de moeite niet voor.
Maar het klinkt alsof jij dieren doodslaat voor je plezier dat vidn ik dus niet kunnen! Maar als je hammie doodziek is dan snap ik het wel.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:15

Stephanie100 schreef:
Voor een klein dier zoals een hamste of muis die zou ik nog wel doodslaan met een schep of steen of iets! Maar vanaf een rat, cavia en konijnen zou ik toch echt naar de DA gaan! Afschuwelijk om zoiets zelf dood te maken, bovendien weet je niet of ze nog te genezen zijn. En muizen en hamsters zijn niet te genezen vaak en is het ook de moeite niet voor.
Maar het klinkt alsof jij dieren doodslaat voor je plezier dat vidn ik dus niet kunnen! Maar als je hammie doodziek is dan snap ik het wel.


.... dus een hamster of een muis is voor jou minder waard als een rat ?

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:19

voor grotere huisdieren hond kat konijn kies ik absoluut voor een spuitje bij de da.
bij kleinere huisdieren hamster rat muis kies ik voor uitzich zelf dood gaan of doodgooien dierenarts kosten voor n spuit zijn me veelste hoog voor zon klein beestje van 5 euro.
wat betreft jonge katjes van 1 dag oud ben ik voor hun nek omdraaien is snel gebeurt en ze schijnen er weinig van mee te krijgen.
maar ik zo nooit bij wat voor dier hou oud of hoe jong dat ook kunnen doen hun nek omdraaien.
op boerdeijen word het super veel gedaan.
zielig maar het is de harde waarheid.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:19

Weet je wat ik zo knap vind aan sommige van jullie, dat jullie precies schijnen te weten wanneer je beestje niet meer te redden is en jullie maar bepalen wanneer hij dood mag. Boos!
Ik had een aantal mensen hier hoger geacht.
En je beest verdrinken, en het ook nog vreedzaam noemen? Ik lach je hard uit! Dat je dat op kan schrijven dan spoor je imo echt niet. Stoom uit je oren
Het enige buiten het spuitje waar ik nog in kan komen is de manier van magreet (mits gedaan door kundige mensen), snel en zonder stress.
Laatst bijgewerkt door Lieke op 09-01-04 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:20

Yellowfish schreef:

Ik neem aan dat je het niet waagt om jezelf diervriendelijk te noemen ? Stoom uit je oren


Toch wel, ik verzorg mijn beesten enz. Maar als het echt uitzichtloos wordt ... nee sorry dan gaat het me niet handen vol geld kosten.

Ik heb het hier wel over een hamster die 2 wordt en die iets van 5 euro het stuk kosten.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:22

janne schreef:
voor grotere huisdieren hond kat konijn kies ik absoluut voor een spuitje bij de da.
bij kleinere huisdieren hamster rat muis kies ik voor uitzich zelf dood gaan of doodgooien dierenarts kosten voor n spuit zijn me veelste hoog voor zon klein beestje van 5 euro.
wat betreft jonge katjes van 1 dag oud ben ik voor hun nek omdraaien is snel gebeurt en ze schijnen er weinig van mee te krijgen.
maar ik zo nooit bij wat voor dier hou oud of hoe jong dat ook kunnen doen hun nek omdraaien.
op boerdeijen word het super veel gedaan.
zielig maar het is de harde waarheid.


Met andere woorden, voor jou is geld meer waard als een dierenleven ?

en dit is ook wel erg tegenstrijdig :

"wat betreft jonge katjes van 1 dag oud ben ik voor hun nek omdraaien "

&

"maar ik zo nooit bij wat voor dier hou oud of hoe jong dat ook kunnen doen hun nek omdraaien."

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:23

Belsje"]
[quote="Yellowfish schreef:

Ik neem aan dat je het niet waagt om jezelf diervriendelijk te noemen ? Stoom uit je oren


Toch wel, ik verzorg mijn beesten enz. Maar als het echt uitzichtloos wordt ... nee sorry dan gaat het me niet handen vol geld kosten.

Ik heb het hier wel over een hamster die 2 wordt en die iets van 5 euro het stuk kosten.
[/quote]

....

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:23

Fairie schreef:
Ik vind jouw mening hier over (en dat is dan weer mijn mening) zwak.
Het lijkt net als of je het zegt van: 'sla maar op ze kop, dan scheelt dat weer da kosten'
Ben ik met je eens, maar als je ooit een huisdier genomen hebt moet je er verantwoordelijk voor blijven en zorgen dat hij vredig in slaapt en niet bruut tegen een muur gegooit word Boos!


Ben het helemaal met Fairie eens *LOL*

Duhelo

Berichten: 28573
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:27

nu zijn de laatste antwoorden plots voor zelf doden
zoals ik al zei, ik doe het niet voor men plezier, vie internet kun je dingen makkelijk verkeerd innterpreteren, en ik kan het eenmaal niet goed uitleggen Haha!
ook de kleine dieren durf ik zelf te doden , rat is al moeilijker, of ze moeten al ver weg zijn, maar boven dat, dan ook spuitje of iemand anders laten doen

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:29

dutske schreef:
badankt voor je mening ynoz
maar als je bedenkt, 1 klap het beessie is weg, een spuitje, ze voelen de prik van de naald,(en dat alleen al doet waarshijnlijk evenveel pijn als die klap) en ze voelen die vloeistof dan door hun gaan, de spieren raken verlamd, beestje voelt dit nog altijd, raakt in paniek, en dan stopt zen hart


Meisje, hoelang ben je al met je opleiding bezig?
Je moet in ieder geval nog veel leren..

Het dier krijgt sedatie middel toegediend, en daarna pas het euthenasie middel.
Het dier is dus in een diepe slaap en merkt niets/weinig van die euthenasie spuit.
Bijkoment voordeel van beginnen met een sedatie middel is dat het dier dan vaak in zijn natuurlijke houding ligt en dus uiteindelijk ook inslaapt in die houding.
Dit is niet zo zeer voor het dier, maar ook voor de baas prettiger.

En meid, stop alsjeblieft met die opleiding, een dierenleven heeft voor jou waarschijnlijk niet voldoende waarde.

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:30

Yellowfish schreef:

.... dus een hamster of een muis is voor jou minder waard als een rat ?


Nee natuurlijk niet, maar een hamster of muis krijg je in een klap dood! Een rat ben ik niet zeker of mij dat zou lukken dus neem ik geen risico. Wij hebben een hamster gehad die was echt ziek hij kon niet meer lopen en kreunde van de pijn. Nou op zaterdag avond gaan wij niet naar de dierenarts voor een hamster. Kun je zeggen wat je wilt maar zo is het. Zo'n beestej kan toch niet meer gered worden dus mijn vader heeft een schep gepakt, klap op z'n kop en hij was dood. Vind ik niet zielig hoor of ben ik nou een dierenbeul Verward
Alleen al wat grotere dieren zoals een rat of cavia ik weet wel zeker dat als ik die een keer doodziek aan zou treffen ik hem niet zelf dood maak want als dat niet lukt in een keer is het hartstikke zielig. Dat bedoel ik ermee niet dat het minder is.
Voor vissen geld hetzelfde die heb ik ook een paar keer dood gemaakt (visrot) en iedereen was op vakantie nou dat beest was voor de helft weggerot dat is pas zielig dus uit de vijver gehaald schep erop en hij was dood.
Ik vind het dus wel kunnen als een diertje doodziek is en je weet dat hij toch niet te genezen is. Kun je hem dus zelf doodmaken al moet je het wel 'goed' doen zeg maar.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:30

Yellowfish schreef:
En verder even ter reactie op het laatste antwoord van Margreet, blijkbaar weet JIJ niet waar ze over praat, aangezien spetterlover dondersgoed weet waar ze het over heeft.


Zou je denken? Je maakt mij echt niet wijs dat je in 3 jaar VWO meer leert over proefdiergebruik (misschien een profielwerkstukje?) dan in 4,5 jaar Biomedische Wetenschappen aan een universiteit, inclusief meerdere cursussen bio-ethiek... Maar goed, blijkbaar is dat zo Wat jij wil.


Niemand maakt dieren af voor z'n lol (enkele zieke geesten daargelaten), iedereen doet wat hij/zij denkt dat op dat moment het beste is (ik heb ook wel eens een gewonde muis verpletterd met een baksteen Bloos! ), veroordeel elkaar daar dan niet zo op.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:36

Met andere woorden, voor jou is geld meer waard als een dierenleven ?

en dit is ook wel erg tegenstrijdig :

"wat betreft jonge katjes van 1 dag oud ben ik voor hun nek omdraaien "

&

"maar ik zo nooit bij wat voor dier hou oud of hoe jong dat ook kunnen doen hun nek omdraaien."
_________________
ik denk dat je dit verkeert begrijpt.
een vriendin van mij woont op n boerderij hebben daar 9 katten rondlopen waarvan dr een hun huiskat gecastreerd de 8 andere katten niet .
hun maken dus nestjes als dr een nestje word gevonden op de hooizolder worden de nekjes van die katten omgedraait door haar broer of haar vader.
dit om het niet tot n kattenoverschot te laten komen.
ik vind het echt zielig maar zo gebeurt het wel en het komt meer voor dan je denkt.
en wat ik hiermee wil zeggen is dat ik absoluut nooit n dier dood kan maken.
mischien n raar verhaal.
maar ik vind dit eigenlijk ook maar n rare vraag als ik eerlijk mag zijn beste dood voor n klein dier.

en mij geld is me absoluut niet meer waard dan n dierenleven en wat kun jij daar voor mij over beslisssen dat mijn geld meer waard is dan n dierenleven kom op hey

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:37

Margreet"]
[quote="Yellowfish schreef:
En verder even ter reactie op het laatste antwoord van Margreet, blijkbaar weet JIJ niet waar ze over praat, aangezien spetterlover dondersgoed weet waar ze het over heeft.


Zou je denken? Je maakt mij echt niet wijs dat je in 3 jaar VWO meer leert over proefdiergebruik (misschien een profielwerkstukje?) dan in 4,5 jaar Biomedische Wetenschappen aan een universiteit, inclusief meerdere cursussen bio-ethiek... Maar goed, blijkbaar is dat zo Wat jij wil.
[/quote]

Als dat de conclusie is die jij trekt heb ik ook geen behoefte om het verder uit te leggen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:39

janne schreef:
Met andere woorden, voor jou is geld meer waard als een dierenleven ?

en dit is ook wel erg tegenstrijdig :

"wat betreft jonge katjes van 1 dag oud ben ik voor hun nek omdraaien "

&

"maar ik zo nooit bij wat voor dier hou oud of hoe jong dat ook kunnen doen hun nek omdraaien."
_________________
ik denk dat je dit verkeert begrijpt.
een vriendin van mij woont op n boerderij hebben daar 9 katten rondlopen waarvan dr een hun huiskat gecastreerd de 8 andere katten niet .
hun maken dus nestjes als dr een nestje word gevonden op de hooizolder worden de nekjes van die katten omgedraait door haar broer of haar vader.
dit om het niet tot n kattenoverschot te laten komen.
ik vind het echt zielig maar zo gebeurt het wel en het komt meer voor dan je denkt.
en wat ik hiermee wil zeggen is dat ik absoluut nooit n dier dood kan maken.
mischien n raar verhaal.
maar ik vind dit eigenlijk ook maar n rare vraag als ik eerlijk mag zijn beste dood voor n klein dier.

en mij geld is me absoluut niet meer waard dan n dierenleven en wat kun jij daar voor mij over beslisssen dat mijn geld meer waard is dan n dierenleven kom op hey


Castreer dan verdomme die beesten!
Waarom laat je t spul erop en eraan zitten als het toch geen functie heeft/krijgt.
Arme beest krijgt jongen, krijgt er moeder gevoelens voor, maar nee een nestje komt het baasje niet goed uit, dus draaien maar met die nekjes Frusty

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:39

janne schreef:
Met andere woorden, voor jou is geld meer waard als een dierenleven ?

en dit is ook wel erg tegenstrijdig :

"wat betreft jonge katjes van 1 dag oud ben ik voor hun nek omdraaien "

&

"maar ik zo nooit bij wat voor dier hou oud of hoe jong dat ook kunnen doen hun nek omdraaien."
_________________
ik denk dat je dit verkeert begrijpt.
een vriendin van mij woont op n boerderij hebben daar 9 katten rondlopen waarvan dr een hun huiskat gecastreerd de 8 andere katten niet .
hun maken dus nestjes als dr een nestje word gevonden op de hooizolder worden de nekjes van die katten omgedraait door haar broer of haar vader.
dit om het niet tot n kattenoverschot te laten komen.
ik vind het echt zielig maar zo gebeurt het wel en het komt meer voor dan je denkt.
en wat ik hiermee wil zeggen is dat ik absoluut nooit n dier dood kan maken.
mischien n raar verhaal.
maar ik vind dit eigenlijk ook maar n rare vraag als ik eerlijk mag zijn beste dood voor n klein dier.

en mij geld is me absoluut niet meer waard dan n dierenleven en wat kun jij daar voor mij over beslisssen dat mijn geld meer waard is dan n dierenleven kom op hey


Aangezien ze zei dat ze het niet waard vond om een muis een spuitje te laten geven, is dat de conclusie die ik trek.

En als die ouders van die vriendin van je die katten laten steriliseren, voorkomt dat een hoop leed.