ik zit nogal met een probleem, ik ben bezig met mijn opleiding grafisch ontwerpen. Of eigenlijk, ik ben er helemaal klaar mee op 1 opdracht na, namelijk een opdracht die ik in Adobe Bridge moet uitvoeren.
Ik kan namelijk geen .raw file openen in bridge (ik krijg een error). Herinstalleren van de programma's is geen optie, ik ben namelijk geen lid van adobe en de programma's die ik heb heb ik van een kennis "gekregen". Die kan ik helaas niet meer achterhalen. Echter het probleem lijkt als oorsprong een trial versie van 1 van de adobe programma's te zijn of de één of andere corrupte file. Kortom: Niet op te lossen.
Lang verhaal kort, er is niemand in mijn vrienden/kennisenkring (meer) die mij zijn computer even kan uitlenen en ik heb nog 1 week om de laatste opdracht in te leveren anders mag ik gaan dokken of ik krijg gewoon geen diploma dus ik ben erg wanhopig.
Nou hoop ik dat 1 van jullie mij kan helpen en in feite de opdracht voor mij uit kan voeren.
Ik zou dit nooit gevraagd hebben als ik niet anders kon, maar ik kan niet binnen een week met een oplossing komen, heb het geld niet om de online versie van adobe aan te schaffen en ken verder niemand die mij kan helpen.
De leraren kunnen mij overigens ook niet verder helpen, dit heb ik nu opgegeven na een 2 weken lange correspondentie.
De opdracht is als volgt:
Citaat:Download het bestand dat bij de eindopdracht hoort uit de mediatheek.
Binnen deze map vind u de submap Zee. Open deze vier foto's in Bridge en vandaaruit in Camera Raw. U zult zien dat er nog het één en ander aan de foto's dient te gebeuren. Corrigeer ten minste de witbalans en zorg voor een goede verdeling van de helderheden over de histogramgrafiek.
Bewaar al uw handelingen in het Snapshotvenster, en zorg dat uw bewerkingen gesynchroniseerd over alle bestanden uitgevoerd worden.
En dit is het bestand:
https://www.wetransfer.com/downloads/1020d9eb9245edb660e26b8831ace8a820151103222610/3fefaa805eda1b323db57498baf3457b20151103222610/74d948
Ik ben je/jullie eeuwig dankbaar!
.
.