Waar leuk om paar dagen heen te gaan ivm kerstmarkten NL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Waar leuk om paar dagen heen te gaan ivm kerstmarkten NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 01:03

Beetje lange titel...

Maar waar het om gaat is dat we vorig jaar een paar dagen Valkenburg zouden doen omdat dit zo geweldig zou zijn richting de kerstdagen. Het is me helaas gigantisch tegen gevallen, daarbij miste ik mijn hondje zo hard dat we na 1 nacht al terug naar huis gegaan zijn.

Nu zit ik stiekem met het idee te spelen om dit jaar toch weer een paar nachten ergens heen te gaan, maar ik heb geen idee waar het nog meer leuk is qua kerstgebeuren.

Ik wil het liefste wel in Nederland blijven, ik ben niet zo'n buitenlandganger.

We nemen ons hondje dit keer mee, dus als jullie leuke ideeën hebben ga ik eens zoeken of er betaalbare hotels te vinden zijn waar de hond ook welkom is :)

MissBmx

Re: Waar leuk om paar dagen heen te gaan ivm kerstmarkten NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 01:07

Net over de duitse grens heb je ook heel veel leuke markten, qua afstand zal het niet veel uitmaken.
Neem je je hondje mee naar zo'n markt? Heel eerlijk, dat vind ik wel sneu. Het is er vaak bomvol en zo'n beestje heeft er niks aan

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 01:21

Hondje is gewend om op de auto te passen zolang de temperatuur dit toelaat en daar verwacht ik begin december eigenlijk geen problemen mee. :) Dat zal ook niet iedereen ideaal vinden, maar als het echt te druk voor hem is, is dat wat ons betreft een prima oplossing. Waar het qua drukte wel meevalt kan hij gezellig mee, hij is gek op uitstapjes, gaat bijvoorbeeld ook mee door te tuinland (in de kar, dat wel) en vindt dat geweldig. Maar ik snap dat dat niet helemaal hetzelfde is hoor! :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:31

Tja het is naar wat je leuk vind Je hond meenemen om op de auto te laten passen.
Laat ze gewoon lekker thuis bij iemand die je vertrouwd.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:33

Zou inderdaad net over de grens in duitsland gaan kijken daar doen ze veel meer aan kerstmarkten ect.

Hond kan prima mee zeker als hij drukte gewend is of dan zit hij even alleen in de auto als hij dat gewend is prima toch.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:42

In Nederland weet ik zo snel niks.

Maar Duitsland heeft erg sfeervolle markten!
Bij Keulen en Winterberg ben je ook zomaar, erg leuk in de december maand!
Honden zijn in Duitsland ook zowat overal welkom, diverse hotels, ze mogen gewoon de winkels in etc!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:54

Als je echt voor de kerstmarkten gaat zou ik toch voor Duitsland gaan. Nordhorn, Munster, Gronau zijn vlak over de grens en ben je vanaf Zwolle nog wel een keer.
Keulen vind ik zelf erg leuk, maar dat is wel ietsje verder

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:59

Ik ga mee met mijn voorgangers, kerstmarkten in NL halen het gewoon niet bij de kerstmarkten in Duitsland.

Wij gaan al 10 jaar naar Münster, fantastische stad met meerdere kerstdorpjes. Elk dorpje heeft zijn eigen type kraampjes en spulletjes die ze verkopen en de sfeer is er geweldig! Nou is Münster een behoorlijk eind rijden, maar als jullie er toch een nachtje willen slapen zeker een aanrader. Verder heb je Essen, Keulen, etc...

Laat de kerstmarkten maar over aan de Duitsers, die weten er wel raad mee :))

Oh en als je besluit daar heen te gaan, eet vooral de broodjes bratwurst en crepes met kaneelsuiker :9 :9

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:05

Ik vind de kerstmarkten in Duitsland wel leuk, maar wat ik jammer vind, is dat het overwegend vreetkraampjes zijn en die heb ik nu zo langzamerhand wel eens gezien.
Vorig jaar zijn we naar Oosterik geweest. Dat was wel mooi, maar ik vond het tegenvallen qua grootte. Wel heb ik toen mijn hondje mee genomen, die vond het hartstikke leuk. Druk of niet druk, als ze maar bij het vrouwtje is vindt ze alles goed.

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:06

Anoli schreef:
Nou is Münster een behoorlijk eind rijden, maar als jullie er toch een nachtje willen slapen zeker een aanrader.

Ik denk dat TS dichterbij Munster zit dan bij Valkenburg :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:15

Liselot schreef:
Anoli schreef:
Nou is Münster een behoorlijk eind rijden, maar als jullie er toch een nachtje willen slapen zeker een aanrader.

Ik denk dat TS dichterbij Munster zit dan bij Valkenburg :P

Haha ja dat is ook wel weer zo, niet aan gedacht.
Nou dan is het perfecte antwoord : Münster!!!!

Diablo schreef:
Ik vind de kerstmarkten in Duitsland wel leuk, maar wat ik jammer vind, is dat het overwegend vreetkraampjes zijn en die heb ik nu zo langzamerhand wel eens gezien.
Vorig jaar zijn we naar Oosterik geweest. Dat was wel mooi, maar ik vond het tegenvallen qua grootte. Wel heb ik toen mijn hondje mee genomen, die vond het hartstikke leuk. Druk of niet druk, als ze maar bij het vrouwtje is vindt ze alles goed.

[ [url=m/cGZ7oD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm die ervaring heb ik niet hoor, maar dat kan natuurlijk enorm verschillen per stad. Ja, Münster heeft vreetkraampjes en ja die zijn drukbezocht door lallende duitsers, maar die laten we links liggen. Er zijn heel veel kraampjes met handgeblazen kertballen, of ander glaswerk, houtwerk, sieraden, hebbedingetjes, etc. :j

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:19

Ik ben vorig jaar naar Keulen geweest, dat is prima te doen met de auto. Erg gezellig daar, met meerdere markten.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:20

Ohh kerstmarkten zijn zo leuk! Aachen&keulen ben ik geweest die zijn leuk. Wij gaan dit jaar naar Munchen, natuurlijk naar winterwonderland in Maastricht. Een soort mini kerstmarkt maar wel leuk voor n avondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:23

De Kerstmarkt in Antwerpen <3

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:25

Münster <3 vorig jaar voor de 2e keer geweest. echt super!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:27

Ik ben in dusseldorf geweest, ik vond het wel geinig, maar had er veel meer van veracht. Sfeer was leuk en dat weekend was er zo'n 20cm gevallen, het was dus bokkoud, maar wel nog sfeervoller, maar inderdaad vooral vreettentjes

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:28

Vorig jaar nog naar Brugge geweest ook wel geinig, maar vond dat ook 'tegenvallen' maar goed, ging er ook niet echt heen voor de kerstmarkt, maar voor gewoon een weekendje Brugge

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:31

Oberhausen in Duitsland ook zeer aan te raden!! :)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:51

Vorig jaar ook naar Valkenburg geweest. Helaas vond dit ook tegen vallen.
Op advies van andere mensen ga dit jaar naar keulen.
Willen dit doen met overnachting, alleen nog geen idee bij welk hotel.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:19

Ik vond de markt in Dusseldorf heel erg tegenvallen, veel eetkraampjes en weinig echt kerst gerelateerd en al helemaal geen kerstsfeer. Dit jaar Valkenburg, stel me er niet teveel bij voor, dus een teleurstelling kan het dan ook niet worden. Overigens nog nooit in Valkenburg geweest, dus daar een rondje in de natuur lopen kan natuurlijk ook.

Hoor wel leuke dingen over Dordrecht, moet een gezellige markt zijn.

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:22

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:42

Valkenburg is best leuk, veel dezelfde dingen maar de sfeer in de grotten is echt fijn,

Verder zou ik naar een grote intratuin gaan. Misschien heel gek maar ieder jaar rond de feestdagen maken ze met treinbaantjes en van die huisjes de mooiste taferelen. Heel erg de moeite waard.

Net over de grens is oberhausen bij Centro best een grote markt en centro is mooi versierd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:30

Lees even mee! Ook ik vond valkenburg tegen vallen en twijfel om dit jaar ergens anders heen te gaan of gewoon niet :)

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:14

Ik ga dit jaar naar Maastricht toe, ben er nog nooit geweest. Iemand ervaringen? :)

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:04

ElJinete schreef:
Ik ga dit jaar naar Maastricht toe, ben er nog nooit geweest. Iemand ervaringen? :)

neem een fiets mee, als het weer zo is als vorig jaar dan liggen de pleintjes met maar een paar kramen behoorlijk uit elkaar beetje zelfde systeem als keulen maar daar heb je dan de treintjes waar je voor weinig van de een naar de andere locatie kunt meerijden.