Gevoel dat er een spin naar je zit te loeren ..bah

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:03

Oh gatver, 2 jaar terug wilde ik een schone onderbroek pakken,ik graai in de kast en kijk.....Bleh, zit daar echt een super grote dikke harige spin...Nee,niet een kleintje,maar echt een héle grote..Net een vogelspin maar iets dunner..Zelfs mijn vader durfde hem niet zo te pakken..Dat zegt al heel wat..

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:19

KellyenXena schreef:
Oh gatver, 2 jaar terug wilde ik een schone onderbroek pakken,ik graai in de kast en kijk.....Bleh, zit daar echt een super grote dikke harige spin...Nee,niet een kleintje,maar echt een héle grote..Net een vogelspin maar iets dunner..Zelfs mijn vader durfde hem niet zo te pakken..Dat zegt al heel wat..


Oooh..Ik was egt zoooo hard gaan gieren *LOL*

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:48

ik ging laatst naar de W.C. en ik kijk op de muur en zie me toch een erorme spin net arragogh van Harry Potter bah ik ben met een de W.C. uitgegaan met me broek nog bijna op mijn knieen Nagelbijten / Gniffelen

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:46

*LOL* Haha!

Dat bedoel ik dus , als je eenmaal zoiets heb meegemaakt , dat je nietsvermoedend INEENS een gigant van een spin ziet die je niet in de gaten had....brrr.

Dan ben je je daarna er erg van bewust dat er nu misschien WEER ergens 1 vlakbij zit zonder dat je hem in de gaten hebt Scheve mond

Ik ben trouwens daardoor ook zo erg hoor ,
controleer altijd even snel alles of er niet ergens 1 zit Tong uitsteken

Ik zag trouwens wel een hooiwagen later gisteravond ,
maar die spin ben ik gelukkig nog niet tegengekomen OK dan!

Moet toch maar eens flink hoog in een flat gaan wonen ,
het schijnt dat spinnen niet zo hoog gaan ? Lachen

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:51

Ja idd Nynke....In een jaar eet je er 7 en ergens in de 20 vliegen ...Ranzig idee is dat..

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:00

Ok, ik slaap dus voortaan met een plakbandje voor m'n mond..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:57

of een sars kapje ......
dat van die vliegen wil ik wel geloven, vooral als je brommer rijdt met de klep van je helm open.....dan komen die dingen ook erg hard aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:43

er schijnen in ieder huis wel een aantal zogenaamde 'rioolspinnen' te zitten. dat zijn idd net vogelspinnen, alleen net wat dunner.
geloof me, weet er alles van, je wil niet weten wat er tijdens de verbouwing van ons huis naar boven kwam.....

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:40

*rillll* waar komen die dan langs?

*durft nooit meer op de wc Haha!*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:51

onze kat eet ze Haha! vliegen en torretjes trouwens ook, die laatste kraken zo lekker Haha!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:58

Onze kat heeft één keer 'n dikke harige spin geprobeerd te eten, maar die beet dus terug. Nu pakt ze geen enkele spin meer.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:14

Maya schreef:
Dus ik word altijd "beloerd" door spinnen, ben maar 1 keer van ze geschrokken, toen er eentje over mn oog stond toen ik wakker werd. Zo'n hooiwagenfiguur, dat zag er eens apart uit.

Nagelbijten / Gniffelen

Ik haat spinnen echt. Alleen die kleine 1 mm spinnetjes die vind ik niet eng Schijnheilig

Van de zomer had ik als bijbaantje tomaten plukken.. Ik was bezig, voel ik ineens iets kriebelen op mijn arm...
Was het een kruisspin Bloos!. Ik wist niet hoe snel ik dat beest van me af moest slaan (heb niet gegild, daar schrok ik teveel voor Bloos).
Ik ga nooit meer tomaten plukken (en niet alleen door die spin trouwens) Tong uitsteken.

Vroeger hadden wij hier in huis ook wel eens van die renspinnen. Die grote, dikke zwarte die je dan ineens in je ooghoek keihard door de kamer ziet rennen Bloos! Bloos!
Dóódeng!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:18

En het leuke aan die dikke harige spinnen is... Ze zijn meestal met 2 Haha!

Ik ben er hier eens 1tje op de trap tegengekomen... Glipt ie toch niet m'n kamer in, en daar was ie ineens spoorloos... Ik heb dus tot de spin gevonden was onder op de zetel geslapen (heb het echt niet op van die dikke vieze harige spinnen).
En enkele dagen nadat die harige spin op m'n kamer om zeep geholpen was, kom ik z'n vriendje tegen op de badkamer...

Als ik er zo eentje tegenkom, ben ik niet meer op m'n gemak tot de tweede ook gevonden is.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 13:07

Hahaha , dat is idd waar ja Tong uitsteken

Bij ons vroeger zaten ze altijd in de badkamer , ook per setje van 2.

Echt horror , dan loop je met je slaperige kop de badkamer in ,
trekt de deur achter je dicht tegen de kou , kijkt in de spiegel *para!!* zie je 2 van die grote diepdonkerbruine griezels op de deur zitten , vlak bij de deurknop !!! En dan zo groot als een schoteltje he Scheve mond

Gatver...en dat in een badkamertje met een meter tussen de wastafel en de deur *raaaaah!*

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:24

pmarena schreef:
Echt horror , dan loop je met je slaperige kop de badkamer in ,
trekt de deur achter je dicht tegen de kou , kijkt in de spiegel *para!!* zie je 2 van die grote diepdonkerbruine griezels op de deur zitten , vlak bij de deurknop !!! En dan zo groot als een schoteltje he Scheve mond

Aaaah, o my god!
Het idee alleen al! Nagelbijten / Gniffelen

Bloos

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:28

carien schreef:
Onze kat heeft één keer 'n dikke harige spin geprobeerd te eten, maar die beet dus terug. Nu pakt ze geen enkele spin meer.



Kunnen die griezels dan ook bijten.
*word er nog banger voor dan ze al is*

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:42

Alle spinnen in Nederland zijn giftig. Niet dat je er dood aan gaat of ziek van wordt, maar ze kunnen na een beet wel jeuk en evt. zwelling veroorzaken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:57

ik zag gisteravond de titel van dit topic staan op AM, en verder niet naar gekeken ofzo, lig ik in mn bed, zit ik steeds met t zinnetje: het gevoel dat een spin naar je zit te loeren" in mn hoofd

uiteindelijk heb ik mn licht weer aangedaan en gekeken of er nergens een spin vlak bij mn bed zit Haha!

en ik ben niet eens bang van spinnen Verward heb zelfs een keer een vogelspin op mn hand gehad! maar kreeg gister helemaal de kriebelsvan het idee dat er wel ns een spin bij me in de buurt kon zitten, en dat dankzij dit topic!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:05

ik heb nu heel het topic gelezen en heb kippenvel!!
10.000 spinnen in een huis?ik woon vrij 'landelijk' en onze deuren zijn de helft vd tijd open en de honden en katten lopen steeds van binnen naar buiten enzo, dus grote kans dat er hier nog veel meer zijn!

en rioolspinnen!!! gatver!

we hadden laatst wel zo'n grote zwarte met arige poten die kehard door de woonkamer rende, gevolgd door een grote hond Tong uitsteken maar helaas was de spin sneller en schoot die onder de bank, maar dat was echt een mega-beest, die vond ik dus wel eng!

en je eet in heel je leven gemiddeld 7 spinnen, maar mensen die veel kamperen etc krijgen er meer binnen
dat is wat ik ooit ergens heb gelezen

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:06

Ach, een spin is gewoon nuttig. ze ruimen allerlei vervelende insecten op. (inderdaad ook muggen). Ik laat altijd wel 'n enkele web hier of daar hangen; scheelt aan andere (vliegende) insecten. En als ik zo'n dikke tegen kom, pak een potje, vang hem en zet hem buiten. Hoewel hij meestal de volgende dag weer binnen zit. Of zou dat zijn maatje zijn? Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:08

Maya schreef:
:) In mijn kamer thuis-thuis leven er dus verschillende spinnen in hun webben, ook een in de schuine hoek boven mn bed. Dus ik word altijd "beloerd" door spinnen, ben maar 1 keer van ze geschrokken, toen er eentje over mn oog stond toen ik wakker werd. Zo'n hooiwagenfiguur, dat zag er eens apart uit. Verder ben ik er absoluut niet bang voor *LOL*


whaa dan schrik je! maar heb je vrijwillig al die spinnen+webben in je slaapkamer hangen? of ben je gewoon te lui om ze weg te halen(ik gooi spinnen altijd naar buiten, of ik pak de stofzuiger!)

ik heb weleens een spin op mn arm ofzo, als ik bij ons buiten ben of in t bos, daar kan ik wel tegen(liever een spin dan een teek!) maar in mn slaapkamer zijn ze niet gewenst!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:37

Renske20 schreef:
ik gooi spinnen altijd naar buiten, of ik pak de stofzuiger!)

Daar klimmen ze toch weer uit?
Dat heb ik tenminste gehoord Scheve mond

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:00

Zal ik nog es een eng verhaal vertellen.

Het schijnt dat je in je slaap onbewust spinnen eet omdat je mond dan open staat Lachen
Ik werd een keer wakker met een grote spin op mijn kussen naast mijn hoofd. Op gepakt en uit het raam gezet. Lachen

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:02

Jaha, zo kan ie wel weer!!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:22

iedereen die her nog niet had heeft nu een spinnenfobie Tong uitsteken