Sollicitatie stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goldwynn

Sollicitatie stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 09:13

Aaaaaaaaaaaaaah.

Ik ben een en al zenuwen, zit hier te shaken achter mijn computer, in afwachting van een gesprek sollicitatiegesprek voor een meewerkstage.. Het gesprek zou om 7.45, maar kijk net een berichtje terug dat contactpersoon nog in vergadering zit. Leuke is ook nog, het gesprek gaat over skype omdat het contactpersoon aan de andere kant van de wereld zit.

Wie o wie heeft de tip om de tijd tot de call door te komen?

ManonGrr

Re: Sollicitatie stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:15

Spannend! Wat voor stage zou het zijn?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 09:16

3e jaars meeloopstage voor de hbo opleiding bedrijfseconomie! :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:18

Adem in adem uit en lekker jezelf zijn. Meer kan je niet doen en hoef je ook niet te doen.

Succes

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:18

Leuk, is de stage ook in het buitenland? komt vast goed, succes zo met je sollicitatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:21

Spannend! Ik heb om 10 uur een sollicitatie voor een (bij)baan. Heb nog nooit zo'n serieus sollicitatiegesprek gehad met de directeur erbij := Dus ik zit met je mee te shaken!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 09:49

@eefje: Jij ook succes dan! Dat klinkt inderdaad wel redelijk heavy en spannend, maar komt vast goed! Dit was voor mij mijn eerste echte sollicitatiegesprek, mijn beide bijbaantjes was formulier invullen en vervolgens opgebeld worden met de vraag wanneer je kan beginnen.

@Janouk: Absoluut waar! Ben alleen een gigantische zenuwpees van mezelf en van wachten wordt ik giga onzeker, ga ik aan mezelf twijfelen en etc.

@Manon: Ja voor stage in het buitenland! En dan ook nog wel 7 uur tijdverschil met Nederland haha. Maar lijkt me echt super, ik wil heel graag naar het buitenland, ook vanwege een stukje persoonlijke ontwikkeling :)

En ik heb het gesprek gehad! Ging veel beter en gemakkelijker dan ik verwacht had. Had mezelf voorbereid om het in het Engels te doen, maar ik had in mijn achterhoofd al zitten dat ik misschien zelf wel mazzel kon hebben om het in het Nederlands te kunnen doen. Nu afwachten en zien of ik er met school uit kom haha! :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:56

Snap dat je zenuwachtig was :)) Ik had 2 weken geleden ook een sollicitatiegesprek voor een (afstudeer)stage (wel in NL dit x), was ook zo giga zenuwachtig. Wilde die stage zo graag, k was een bonk zenuwen.
Wat ik deed was iig alvast wat puntjes voor het gesprek opschrijven. Goed voorbereiden en tegen mezelf zeggen dat het vast heel goed komt en dat degene van het gesprek vast heel aardig zou zijn :+ (ik word mega zenuwachtig als ik tegenover zo'n heel streng iemand zit) Uiteindelijk na heel goed voorbereid te zijn, allemaal antwoorden op vragen te hebben bedacht etc., was het een super informeel gesprek _O- Ze vroegen helemaal geen standaard moeilijke sollicitatie-vragen. Ging echt fijn en voelde me helemaal op mn gemak daar. Nergens voor nodig die zenuwen.
Fijn dat het bij jou ook goed ging :D Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:17

Nou ik heb mijn sollicitatie ook gehad. Ik ben aangenomen :D Uiteindelijk zat ik met 1 persoon ipv 3 en de directeur was er ook niet bij := Scheelt weer. Viel reuze mee, was best informeel. Over 2 weken ga ik beginnen :D