MacBook valt uit [dringend]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

MacBook valt uit [dringend]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 02:17

Hey!

Ik heb vanaf morgen(feitelijk vandaag) tentamens en moet ook verslagen inleveren.

Toen ik gisteren thuis kwam hadden mijn katten hun drinkfontein omgestoten waarbij mijn laptop vochtig was geworden. Nu was alleen de onderkant van de behuizing een beetje vochtig. De laptop deed het verder gewoon maar hij was bijna leeg. Toen ik 'm net wilde opstarten kreeg ik een laadbalkje wat je altijd krijgt als hij helemaal leeg is geweest. Toen hij op een kwart zat viel de laptop uit. Dit gebeurde 2x, waarna de laptop helemaal niet meer opstartte. Het lampje van de oplader brandt gewoon, dus ik neem aan dat de accu gewoon opgeladen wordt.

Ik heb de laptop nu in een laagje rijst gezet. Probleem is dat ik deze week 2 onderzoeksverslagen moet inleveren waarvan ik geen super recente versie van heb op m'n USB. Bovendien wordt leren voor mijn tentamens zo heel moeilijk. Misschien dat iemand me op dit uur nog kan geruststellen of helpen.

Groetjes!

Choiix

Re: MacBook valt uit [dringend]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:08

Wat voor MacBook is het, hoe oud?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 10:00

Het is een MacBook Air uit mid 2012.
Ik heb hem nu kunnen opstarten tot het scherm waarbij je een gebruiker kan kiezen. Ik zie nu ook meteen waar het probleem zit: hij is súper langzaam. Ik kan niet met mijn muis bewegen, ik kan mijn wachtwoord niet invoeren, ik kan met de toetsen wel een gebruiker aanklikken, maar ook dat duurt een eeuwigheid. Ik kom dus niet in mijn account. Heeft het zin om mijn MacBook een dag bij de verwarming te leggen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 10:03

Nu kan ik opeens mijn wachtwoord invoeren(duurde ongeveer 10 min vanaf aanklikken van mijn account). Wachtwoord invoeren ging relatief soepel, duurde ongeveer 1 seconde voordat de letters er stonden. Nu is ie aan het aanmelden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:03

Heb je je verslagen niet in de Cloud...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:05

Hmm dat klinkt wel als vochtschade.. Vocht trekt heel snel in een apparaat. Heb ongeveer hetzelfde gehad met een windowlaptop. Was ook allemaal vochtschade uiteindelijk.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 10:19

De accu is in ieder geval kapot. Hij geeft aan dat ie 12% accu heeft, maar zodra ik de lader eruit haal knalt ie uit.

Nu zou ik daar op zich wel mee kunnen leven, zeker als ik gewoon voorlopig bij mijn bestanden kan. Ik heb de verwarming aangezet, dus leg 'm daar zo op.

Heel stom: alleen de behuizing was van de onderkant vochtig, niet eens nat. Hij deed het toen nog en heb 'm toen afgedroogd. Slaat nergens op waarom hij het nu niet meer doet, dan zouden die contacten in de tussentijd geoxideerd moeten zijn van een heel klein beetje waterdamp.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:21

Zorg voor een dikke handdoek tussen de laptop en de verwarming. En zet de verwarming vooral niet te hoog. Geef het ding even de tijd om op te drogen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:25

Zou goed kunnen dat het vocht via de koeling is aangezogen en zo binnen terecht is gekomen. Heb je niet iemand die heel technisch is in de buurt? Het beste zou zijn om de behuizing open te schroeven en dan laten drogen.. Als je hem nu opgestart krijgt zou ik maar snel de belangrijkste bestanden op usb zetten :)
Werk je niet met time-machine? Die heb ik altijd aan staan en maakt dagelijks een backup op een externe schijf. Ideaal!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 10:47

Ja ik krijg ook niet meer dan 'm opstarten hoor, ik kan niet eens de muis bewegen. Niet omdat de muis het niet doet, maar omdat hij zo langzaam is. Hij is zo langzaam dat de uit-knop niet eens werkt. Dus bestanden op een USB zetten gaat zeker niet lukken.

Ik heb helaas niet zo'n Torx schroevendraaier, dus ik krijg 'm ook niet open. Ik ga 'm nu weer met wat rijst op bij een verwarming zetten. Als hij het weer zou doen heb ik echt eeuwig respect voor de kwaliteit van Apple :')
Deze laptop heeft echt zo veel overleefd, dit moet ook nog lukken _O-