Dierenassisitente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Dierenassisitente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 17:33

Ik wil weer terug een opleiding gaan doen. Zat te denken aan; Dierenassistente.

Maar.....waar kan ik dit het beste doen? Ben 26, en voel me dan "te oud" tussen de "jonkies" zeg maar.

Werk graag met dieren, dus ben ik het allemaal aan het oriënteren.

Iemand er toevallig ervaring mee, óf die dierenassistent is hier op bokt? :)

Amandavd

Re: Dierenassisitente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:34

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:35

Ik heb de opleiding gedaan, maar geen baan in gekregen. Is het voor jou niet fijn om het werken en leren te doen in barneveld?

eclair98

Ik zit nu in een klas op het groenhorst met allemaal mensen die op een verschillende manier zijn ingestroomd en de opleiding verkort mogen doen. Dit kan door bijv. een HBO opleiding, MBO, of HAVO, VWO etc....

Ik ben zelf dan 17, maar er zitten ook mensen bij van 22, niet helemaal vergelijkbaar dus). Je hebt allemaal een ander leven, maar toch klikt het goed. We hebben allemaal dezelfde interesse en dat werkt goed :D

maj0

Je bent nooit te oud, je wilt de opleiding voor jezelf doen niet voor je klasgenoten. Anders kijken of je niet bbl kunt doen. Werken en leren combineren

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:36

Paraveterinair is alleen niet met dieren werken. Ook baliewerk etc. Dan zou ik eerder diermanagement kiezen..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:37

Eoweyn_x schreef:
Paraveterinair is alleen niet met dieren werken. Ook baliewerk etc. Dan zou ik eerder diermanagement kiezen..

Bij niveau 4 krijg je dan ook weer managment, dus ook weer bureau werk -O-

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:39

Klopt, maar mijn ervaring is tot nu toe dat je meer de richting uitkunt om mét dieren te werken ipv vóór dieren

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 17:44

Ooh, maar ik ben me ook van bewust hoor dat het ook baliewerk is. En dat vind ik heeeelemaal neit erg. Zat even te googlen en kwam ook bij loi uit. Zou dit hetzelfde zijn als op school?

Maar kwam ook tegen dat je minimaal niveau 3 a 4 / theoretische/ gemengde leerweg moet hebben?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 17:44

Amandavd schreef:
[STW] Paraveterinairen van bokt...

In dit topic zitten een hoop dierenartsassistenten ( paraveterinairen ) die je vast verder kunnen helpen!

Sorry ik had gegoogled maar kreeg niets te voorschijn.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:48

Ik volg je topic even.
Ik weet dat je de opleiding via capabel onderwijs kan doen.
Of via Barneveld.
Capabel geeft de opleiding in 1 jaar 1x per week naar school en 2 dagen stage. Is wel wat minder bekend. Maar dit wil ik misschien gaan doen.
Of via Barneveld. Maar die opleiding duurt 2 jaar.
Ik ben nu 25jaar.
Ik wil alleen even kijken of ik bepaalde dingen niet hoef te doen en zo sneller klaar ben.
Je moet bijv. Een dierverzorgerstage doen. Maar ik heb mbo4 diermanagment gedaan en heb daarna 3 jaar in een dierentuin gewerkt en tijdens de opleiding meerdere dierverzorgingsstsages gedaan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:04

Amandavd schreef:
[STW] Paraveterinairen van bokt...

In dit topic zitten een hoop dierenartsassistenten ( paraveterinairen ) die je vast verder kunnen helpen!

Hier een paraveterinair met advies: doe t alsjeblieft niet! Niet omdat t geen leuk werk is want t is fantastisch, maar er komen zoveel studenten van de opleidingen af dat de baankans momenteel 0 is. En daar zit je neem ik aan niet op te wachten..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 18:06

Ik heb inmiddels ook een dierenassistent gepbd via facebook. Die kent me gelukkig. Want we kwamen met de hond altijd, en zij belde 2x aan toe hoe het ging met ons na het verlies van mijn maatje!

Dus even afwachten wat voor reactie ik krijg. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:08

Ik raad het je af, weinig vraag naar en als ze iemand van 20 kunnen krijgen dan kiezen ze toch liever daarvoor. Of iemand van 28 maar met ervaring bijv.

Als je nog een opleiding wil doen raad ik je aan om een redelijk algemene opleiding te nemen, waarbij je bij vrijwel iedere baan iets aan hebt, en niet iets specifieks als paraveterinair.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:37

Ik raad het ook af. Er zijn nu al banen te kort en dan is een net afgestudeerd scholier veel voordeliger dan een 30 jarige. Je gaat het echt zwaar krijgen om een baan te vinden en als je die al vindt is het zeer moeilijk om normaal rond te komen. Er is immers veel aanbod en weinig vraag. Je zou wel kunnen overwegen om de proefdiersector in te gaan. Dat is niet voor iedereen weggelegd maar daar zijn wel meer mogelijkheden en kansen.