Ik denk dat ik mijn plekkie heb gevonden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Ik denk dat ik mijn plekkie heb gevonden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 11:43

Hallo bokkers,

ik zie weer veel topics voorbij komen over de studie keuzes en profiel keuzes. Ik ben blij te zeggen dat ik ondanks mijn HAVO diploma koppig was te kiezen voor het MBO. Ondanks alle negatieve reacties ben ik toch voor mijn eigen ding gegaan en daar ben ik trots op *\o/*

Ondanks het vele trein reizen en de tijd die ik daar mee kwijt ben, voel ik me op mijn plek op school en geniet ik met volle teugen van de lessen. Wordt ik door de stront getrokken door een paar schapen? Maakt mij niks uit *\o/* Ik ben blij dat ik heb gekozen voor dier en management in Barneveld op het Groenhorst college.

Dus, kies lekker wat JIJ wil en laat je leiden door mensen om je heen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:48

Fijn topic!! <3

Wat wil je later precies gaan doen?

eclair98

Re: Ik denk dat ik mijn plekkie heb gevonden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 11:51

Ik wil later heel erg graag in een dierentuin werken of iets met wilde dieren in de natuur! Ik roep dit al sinds ik kan praten :Y)

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:57

Super leuk!
Ik doe nu het VWO en ik ben volgensmij de enige die niet naar de Universiteit wil gaan. Ik wil het liefst de studie paarden houderij gaan doen op Groenhorst. Mensen vinden het raar, dan zeggen ze: 'waarom doe je dan niet gewoon havo of mavo?' Maarja waarom zou je minder doen dan je kunt? Het lijkt mij echt een hele gave studie *\o/*

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:02

xLeonietje schreef:
Super leuk!
Ik doe nu het VWO en ik ben volgensmij de enige die niet naar de Universiteit wil gaan. Ik wil het liefst de studie paarden houderij gaan doen op Groenhorst. Mensen vinden het raar, dan zeggen ze: 'waarom doe je dan niet gewoon havo of mavo?' Maarja waarom zou je minder doen dan je kunt? Het lijkt mij echt een hele gave studie *\o/*

Lijkt alsof je mij bent!

Ik doe nu 5vwo en wil hierna hbo gaan doen, hippische bedrijfskunde op CAH Vilentum! Het lijkt mij een super gave studie en ik kan niet wachten tot ik kan beginnen *\o/*
Ook die vraag krijg ik vaak gesteld, wat ik dan nog op het vwo doe. Simpel, misschien wil ik toch wel een studie gaan doen, en daarnaast, waarom zou je havo gaan doen als je vwo aan kan ;)

Ik ben graag bezig en word chagrijnig als ik denk aan een doodnormale kantoorbaan van 9 tot 5..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:05

Hahaha, die zin in het eerste bericht: "wordt ik door de stront getrokken door een paar schapen? Maakt mij niets uit". Ik dacht nog: "je zal zulke mensen maar hebben in je omgeving". Geniaal :D.

Geniet ervan!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:10

Ik heb ook mijn havo diploma gehaald, en ben inmiddels aan m'n 2e MBO opleiding bezig. Eerst dierverzorging gedaan & afgemaakt, en nu bijna klaar met de opleiding persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:10

Maflinger_S schreef:
Hahaha, die zin in het eerste bericht: "wordt ik door de stront getrokken door een paar schapen? Maakt mij niets uit". Ik dacht nog: "je zal zulke mensen maar hebben in je omgeving". Geniaal :D.

Geniet ervan!

Dacht ik ook :P
Veel plezier nog TS!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:13

Haha, ik heb ook in Barneveld gezeten, geweldige school, geweldige tijd. En ja, je wordt daar door schapen door de stront getrokken. Ik ben zelfs al eens gevloerd door 1 :')

Goed dat je je eigen dromen ben na gejaagd. Heb ik ook altijd gedaan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:19

Ik wil graag iets met dieren gaan doen. In een dierentuin of dierenartsassistent. Hier ligt mijn hart echt bij. Maar er is weinig/geen werk in. :( hoe zit dit bij jullie?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:25

Er zit ook weinig werk in, maar dat is voor mij van latere zorg! Als ik goed mij best doe op school en op mijn stages heb je kans dat je later in een baan rolt.

Koekeroekus (HP <3), ik heb een slecht evenwicht en ik lig er ook regelmatig onder :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:31

Oke. Wel fijn dat je er zo goed in staat! Veel succes! *\o/*

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:33

eclair98 schreef:
Er zit ook weinig werk in, maar dat is voor mij van latere zorg! Als ik goed mij best doe op school en op mijn stages heb je kans dat je later in een baan rolt.

Koekeroekus (HP <3), ik heb een slecht evenwicht en ik lig er ook regelmatig onder :')

Haha, ik heb wel een goed evenwicht maar dit schaap dacht te kunnen ontsnappen door heel hard tussen mijn benen door te rennen. Ik ben maar 1.58 dus bedenk het resultaat maar even :')

Paar meter mee gelift en toen lag ik languit in de stront :')

Spoiler:
En is het hem gelukt om te ontsnappen

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:38

Koekeroekus schreef:
eclair98 schreef:

Haha, ik heb wel een goed evenwicht maar dit schaap dacht te kunnen ontsnappen door heel hard tussen mijn benen door te rennen. Ik ben maar 1.58 dus bedenk het resultaat maar even :')

Paar meter mee gelift en toen lag ik languit in de stront :')

Spoiler:
En is het hem gelukt om te ontsnappen

Haha, welke was dat dan (ras) }>

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:08

kruising texelaar/swifter. Was bij de schapenstage.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:24

Goed topic dit :D

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:48

Wat super fijn dat je het zo naar je zin hebt op de opleiding! Er is een zelfde soort opleiding ook op het HBO, Diergezondheid & Management. Misschien wel leuk als vervolg studie? Maar eerst dit diploma maar binnen halen hoor! :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 14:50

Koekeroekus schreef:
kruising texelaar/swifter. Was bij de schapenstage.

Dan heb je ook een enorm dier :')

Ilona, ik ga eens kijken! Hierna wil ik toch wel een HBO doen (of een tussenjaar) (of als ik een baan aangeboden krijg gaan werken :Y) ), dan ben ik er wel aan toe denk ik :j

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:23

Wat leuk om dit topic te lezen! Hier precies hetzelfde. Als alles goed loopt haal ik dit jaar mijn HAVO diploma en daarna wil ik graag paraveterinaire dierenartsassistente gaan doen in Barneveld. Ik hoor van alle kanten: ''Waarom ga je MBO doen met je HAVO diploma?'' of ''Lekker dom, met een HAVO diploma de hele dag tussen de kippen gaan zitten?''. Ondanks alles weet ik zeker dat ik dit wil gaan doen, want dit is al zolang mijn grote droom. :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 13:38

Gewoon doen, je leert zoveel in Barneveld. Ook heb je veel aan het HAVO diploma, sommige dingen zijn dan al bekent voor je :D

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:41

Ja klopt, ben afgelopen dinsdag naar de VIP-dag geweest en dat is ontzettend goed bevallen. Aanmeldingsformulier wordt dan ook gauw verzonden. :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 13:45

Die heb ik helaas gemist doordat ik toen tentamens had :( Maar ik hoorde ook van andere dat het super leuk was toen.

Gauw doen ja! Dan krijg je een uitnodiging voor een test (kijken ze naar je persoonlijkheid en je werkhouding) en een intake test. De uitslag van de test heb ik recentelijk ontvangen en een gesprek over gehad, ze doen er dus echt wat mee.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:47

Ah dat is jammer, ja was echt heel leuk!
Hopen dat dat allemaal goed gaat dan, en ik aangenomen wordt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 13:48

Nou ja, je mag sowieso komen he, alleen ze kunnen een positief of negatief advies geven. Maar dat komt goed hoor, als je laat zien dat je het graag wil!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:56

Koekeroekus schreef:
Haha, ik heb ook in Barneveld gezeten, geweldige school, geweldige tijd. En ja, je wordt daar door schapen door de stront getrokken. Ik ben zelfs al eens gevloerd door 1 :')

Hier nog een oude Barnevelder, idd geweldige school en geweldige beesten :')
wij werden voornamelijk aangevallen door die stomme ganzen :o :+

TS, goed dat je voor je eigen dromen/studie gaat.
Jouw leven, jouw keuze!