Sint Maarten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sint Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:56

Morgen is het november en nog 10 dagen ;)

Sint Maarten -O- , schooiende kindjes die je hart verwarmen met vals gezing over tomaten en rokjes :') .

Hoeveel verwachten jullie? , a big surprise in mijn nieuwe huis als kind liep ik langs deze huizen maar tegenwoordig geen idee en wat halen jullie in huis?

Brand los nog 11 dagen !

SdaphneS

Re: Sint Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:58

Wij hebben nooit kinderen aan de deur. In de drie jaar tijd dat wij hier wonen nog maar één kindje aan de deur gehad en tien had ik niets anders dan een mandarijn. Haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:07

oliebol, Sint Maarten... -O-

Wij hebben in topjaren rond de 75 gehad (dorp), de laatste jaren rond de 50.

Ik ga nog even bedenken waar ik ga uithangen zodat ik veilig ben voor de deurbel. Dat mag m'n moeder doen. Ik kan niet liegen. "Jullie lampionnen zijn lelijk en jullie kunnen niet zingen, maar kies maar een snoepje uit deze bak."
Of van die rotjochies uit groep 7/8: "Hou je bek, doe normaal, anders krijg je geen snoepje."

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:08

Normaal kregen mijn ouders er een stuk of 25-30, maar vorig jaar hadden ze er 10 ofzo...
ik zorg in ieder geval dat ik niet thuis ben (woensdag is mijn vaste Zumba avond *D )... heb geen zin in jengelende en bedelende kinderen aan mijn deur... ik heb het zelf al niet breed, dus ik ga zeker geen geld uitgeven (snoep kopen) voor het kind van een ander. Wat mijn vriend doet, moet hij zelf weten.. maar waarschijnlijk is hij niet op tijd thuis van zijn werk...

Een man die we altijd tegenkomen met honden uitlaten heeft er gemiddeld rond de 180 (!).. maar vorig jaar had hij er weinig vertelde hij... stuk of 100...

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:11

Waar ik voorheen heb gewoond werd altijd Sint Maarten gevierd.
Maar ik ben 4 jaar geleden verhuisd en hier wordt geen Sint Maarten gevierd, maar gaan ze 1 januari langs de deuren om gelukkig nieuwjaar te wensen voor snoep of geld.
Omdat we maar naar één dorpje verderop zijn verhuisd dachten wij dat er gewoon Sint Maarten gevierd werd. Dus wij snoep in huis gehaald en verbaasd dat er geen kind kwam.
En toen was het 1 januari en stonden er 's ochtends vroeg al kinderen voor de deur. Je kan het al raden... geen snoep in huis.
Mijn moeder gaf dus iedereen netjes geld, wat volgens mij al snel het hele dorp te weten kreeg want de kinderen bleven maar komen.
Uiteindelijk hebben we maar chips in boterhamzakjes gedaan en dat maar uitgedeeld.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:49

Mijn vriend is werken dus ik ben alleen.
Maar we wonen in een bovenwoning met een vervelende trap ervoor.
Vorig jaar niemand aan de deur.
Dus zal nu ook niet veel zijn

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:54

Toen ik jong was waren er heel veel kinderen die Sint Maarten liepen, nu zijn ze allemaal opgegroeid en komen er op een goede avond nog 2-3 kinderen aan de deur. Vind het niet erg, kan ik lekker zelf snoepen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:55

Even een vraag betreffende sint-maarten, om hier nu een nieuw topic voor te openen zie ik niet zo zitten.

Waar ik vroeger woonde werd wel sint-maarten gevierd. Ik heb hier prachtige herinneringen aan en zou dit ook graag aan mn dochtertje mee geven. In het dorp waar ik nu woon vieren ze het helaas niet. Toch vind ik dit wel jammer voor mijn dochtertje, en zit er aan te denken toch met haar (en eventueel met wat buurkindjes) sintmaarten te gaan lopen. Eventueel dat ik dan maar naar de stad ga waar wel sintmaarten gevierd wordt i.p.v. hier in het dorp te blijven. Hoe denken jullie hier over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:27

Als je het haar meegeven wil , ken wel mensen uit boerendorpen die de kids ook meenamen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:32

Shanna schreef:
Even een vraag betreffende sint-maarten, om hier nu een nieuw topic voor te openen zie ik niet zo zitten.

Waar ik vroeger woonde werd wel sint-maarten gevierd. Ik heb hier prachtige herinneringen aan en zou dit ook graag aan mn dochtertje mee geven. In het dorp waar ik nu woon vieren ze het helaas niet. Toch vind ik dit wel jammer voor mijn dochtertje, en zit er aan te denken toch met haar (en eventueel met wat buurkindjes) sintmaarten te gaan lopen. Eventueel dat ik dan maar naar de stad ga waar wel sintmaarten gevierd wordt i.p.v. hier in het dorp te blijven. Hoe denken jullie hier over?

Waar je vroeger woonde was dat bij je ouders? Wonen die daar nog steeds? Ga je toch lekker daar naar toe als dat te bereizen is?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:33

Ik heb geen flauw idee, woon sinds een half jaar in de bouw daarvoor altijd vrijaf.
Met halloween wel een stuk of 8 kinder aan de deur gehad dus ik ben benieuwd. Mijn eigen kids gaan dit jaar voor het eerst meedoen met sint maarten.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:35

Ik woon in een rustige buurt. Wel enorm veel kinderen in de straat, maar er komt eigenlijk nooit iemand aan de deur. Meestal alleen mijn twee oppaskinderen, heb ik lekker de rest van de chocolaatjes voor mezelf, ook helemaal prima :)

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:38

Ik ben dit jaar gelukkig vrij op 11-11, anders had ik op mijn werk vanaf een uur of half 5 in de middag al naar dat gejengel om snoep moeten luisteren. Thuis gaat de bel eraf en het licht in de gang blijft uit, ik ben er niet. Vorig jaar is mijn bel een keer of dertig gegaan, veel kinderen gebruiken mijn appartementengebouw denk ik om heel snel in kleine afstand veel snoep te scoren. Tough luck. :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:51

Komen ze op je werk dan?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:51

Janine en rawr
Zelf nooit als kind aan de deur geweest?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:58

Helemaal niks helaas. Sinds we in dit huis wonen was het record 6. Erg jammer, in het oude huis konden we bij de deur blijven staan! Ach des te meer voor ons, hou ik er toch nog wat aan over :D

Tip voor sint maarten als het niet in het dorp word gevierd is inderdaad naar familie/vrienden gaan waar het wel wordt gevierd. Was altijd super gezellig dat mijn nichtje hier kwam lopen :D

Natuurlijk jammer dat er mensen zijn die niet eens per jaar een zakje snoep (zak met kikkers van 1,25 kan al genoeg zijn!) kwijt kunnen, maar je kan dat natuurlijk ook niet verwachten.
Aan de flat gaan vind ik dan wel weer heel hebberig, tenzij het kind zelf ook op de flat woont.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:03

anneliesdj schreef:
Komen ze op je werk dan?

Ja, waar ik werk is dat een ingeburgerde traditie. Kinderen gaan voor het avondeten langs de winkels omdat die dan nog open zijn en over het algemeen zijn die best wel gul ivm hun imago.
XxLMMxX schreef:
Janine en rawr

Joh, ik ben nog tot en met de tweede klas van de middelbare school langs de deuren gegaan. Niet lang + jong uiterlijk = win! En ook toen al waren er genoeg mensen die er net als ik nu geen trek hebben aan dat gejengel aan de deur. Gewoon door naar de volgende deur, zo'n drama is het niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:04

Ik vind het verschrikkelijk en nu ga ik bij kennissen eten waar er soms zo'n 100 komen :( uiteraard word er verwacht dat ik ook af en toe open doe...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:06

Word dat in Nederland dan gevierd? Hier in België gingen de kinderen vroeger op Driekoningen langs de deuren, maar dat word zelfs nog amper gedaan. En daar ben ik blij om :')

Mijn koor hoort zelfs bij de parochie van Sint-Maarten en hier doen ze er niets voor :=

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:13

Ik ben hiervoor nog nooit voor aan de deuren geweest, bij ons wordt er in het dorp een theaterstuk georganiseerd en krijgen de kids een stuk wafel en een warme chocomel. Daarna wordt er een groot stuk vuur aangestoken en that's it.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:20

Toen ik nog in een andere wijk van de stad woonde kwamen er wel redelijk wat kinderen aan de deur. Iedere keer weer hetzelfde liedje :+ . Ik ging dan vaak vlak voordat ze kwamen snel naar een vriendin. Dan hoefde ik ook niet open te doen. hihi gemeen he! :D

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:21

*dubbelpost*

Ik denk dat Helloween wel steeds meer in trek komt in Nederland.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:34

Met Halloween waren er 3 groepjes bekenden aan de deur, ik had hun al verwacht ondanks dat mijn buitenlamp niet aan was.

Ben opgegroeid met Sint Maarten en ben tot de oudste naar school ging ieder jaar terug gegaan naar mn ouders (30 mjn auto).

Waar we nu wonen doen ze er sinds een paar jaar aan, superleuk! Op school is de lampion gemaakt en worden de liedjes geoefend. We wonen nieuwbouw, kinderrijk, ik ben alleen met de kids en we lopen zelf.

Ik laat een briefje op de deur achter dat ze bij de buren een extra snoepje/fruit mogen pakken☺

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:25

XxLMMxX schreef:
Janine en rawr

Ja zeker wel.
Ik vind alleen kinderen niet leuk en ik vind het al helemaal niet leuk om zogenaamd leuk te doen.

Voor buurkindjes maak ik een uitzondering en ren ik bijna naar de deur. Maar verder, liever niet -O- Zolang ik het niet hoef (geen eigen huis) doe ik het ook niet.

Ik hoop dat er tzt Halloween gevierd kan worden, vind ik veel leuker :P Dan kan ik mezelf ook verkleden. :D Daar zit naar mijn idee voor de kids ook meer verhaal aan, dan aan Sint Maarten. Ik betwijfel namelijk of dat verhaal nog wel wordt meegegeven aan de kids.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:55

Shanna schreef:

Is er geen basisschool in de buurt die het doet met de hele school.Bij de kinderen op school maakte ze eerst lantaarens en leerde de liedjes op school en dan met alle klassen s'avonds een route door het dorp met St Maarten voorop op een paard(en een oude sinterklaas mantel aan).Mensen op de route hadden dan ook de tuin verlicht.En kinderen die niet op school zitten lopen dan ook mee.Gewoon even rondbellen bij basisscholen in de buurt.