Werken in de paarden is indd knetterhard werken en relatief weinig overhouden. Meestal kom je aan het werk ergens al stalmeester oid en bestaat je werk toch voornamelijk uit stalwerkzaamheden en ik denk dat je je af moet vragen of je dat wilt voor een klein loontje.
Ik ben zo'n mazzelaar die haar geld verdiend met rijden... Huur wel een aantal stallen (10) en die moet ik natuurlijk wel mesten en sochtends voeren en zorgen dat de paarden in de paddock komen. Maar mijn werk bestaat uit het rijden van een paard of 6 per dag. Klinkt heel leuk, en ik heb er ook onwijs veel plezier in. Zou niets meer anders willen. Maar tegelijkertijd realiseer ik mij wel dat ik echt super mazzel heb dat ik het met rijden en lesgeven red, zou echt niet als strontschepper op een manege ofzo willen werken. En ook aan het rijden voor eigenaren zitten nadelen hoor, ik ga vaak zat met pijn in m'n buik op wedstrijd omdat de eigenaar graag wilt, ik vind dat paard er nog niet klaar voor is, maar wel moet presteren. Daarnaast werk ik ongeveer 80
uur per week en kan hier van rondkomen maar houd er zeker niks aan over. Toch zou ik nooit meer iets anders willen.