Baan in de paarden Topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

churity

Baan in de paarden Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 20:26

Hoi,

Ik was nou eigenlijk wel erg benieuwd naar mensen die ervaring hebben of die een baan in de paarden hebben. Als je instructeur bent of misschien wel je eigen bedrijf. Hoe ben je begonnen, is het nou je droombaan geworden, verdien je er je brood mee, etc. Ik weet dat veel mensen vinden dat een baan in de paarden hard werken voor weinig inkomsten is, maar als je er nou echt happy van word? Dus ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van jullie. Misschien ook handig voor andere mensen :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Baan in de paarden Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:32

Ik verplaats dit topic van ED naar -> STW

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:39

Ik heb paardenhouderij gedaan, bbl. Dus naast 1 keer in de week naar school moest je 20 uur per week werken.
Mijn 1e adres was op een manege waar ik meer een schoonmaak slaaf was. De wc, de kantine de stallen. Als de lessen begonnen mocht ik helpen opzadelen ( WAUW ) en heb eens gelongeerd. Na een maand ben ik ergens anders heen gegaan in overleg met school, dit was niet de bedoeling.

Toen kwam ik op een manege terecht waar ik wel degelijk veel met de paarden bezig was. Stallen mesten hoorde erbij maar verdere schoonmaak werk werd niet door de leerlingen gedaan.
het was echt heel hard werken. Ik begon om 8 uur s;ochtends en het kwam vaak voor dat ik pas om 8 uur s'avonds weer thuis was. En dan had ik zelf ook nog 3 paarden....

Mede dat ik veel lichamelijke klachten had en het dus te zwaar werd voor me ben ik gestopt. Niet alleen vanwege de klachten, maar ook omdat we 20 uur betaald werden maar meer dan 40 werkten! ( en dan geen onbetaalde leer uren ofzo, nee echt werken ).
Ook kwam ik niet meer aan mijn eigen paarden toe.

Als je zelf geen paarden hebt en je rond kan komen van een kippenloontje is het leuk, anders af te raden!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:12

Werken in de paarden is indd knetterhard werken en relatief weinig overhouden. Meestal kom je aan het werk ergens al stalmeester oid en bestaat je werk toch voornamelijk uit stalwerkzaamheden en ik denk dat je je af moet vragen of je dat wilt voor een klein loontje.

Ik ben zo'n mazzelaar die haar geld verdiend met rijden... Huur wel een aantal stallen (10) en die moet ik natuurlijk wel mesten en sochtends voeren en zorgen dat de paarden in de paddock komen. Maar mijn werk bestaat uit het rijden van een paard of 6 per dag. Klinkt heel leuk, en ik heb er ook onwijs veel plezier in. Zou niets meer anders willen. Maar tegelijkertijd realiseer ik mij wel dat ik echt super mazzel heb dat ik het met rijden en lesgeven red, zou echt niet als strontschepper op een manege ofzo willen werken. En ook aan het rijden voor eigenaren zitten nadelen hoor, ik ga vaak zat met pijn in m'n buik op wedstrijd omdat de eigenaar graag wilt, ik vind dat paard er nog niet klaar voor is, maar wel moet presteren. Daarnaast werk ik ongeveer 80
uur per week en kan hier van rondkomen maar houd er zeker niks aan over. Toch zou ik nooit meer iets anders willen.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:02

Aukelizzy indrukwekkend om te lezen.