Spijkerbroek wassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Spijkerbroek wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 23:54

Hoe vaak wassen jullie dure merk jeans?

Afgelopen week mijn dure gstar voor de tweede keer retour winkel gedaan. Binnen een half jaar doorkijk gaten op de naden.

Nou vertelde de jongen in de winkel mij dat hij zijn broek maar een keer in het half jaar waste. Iewl. Ik was al mijn jeans na een aantal keer dragen. Hond, paard zweet,etc ik wil mijn kleding niet ruiken rn toch gaan mijn broeken op deze manier een aantal jaar mee. Behalve dus de gstar.

Ik heb die jongen aangekeken alsof hij gek was. Vandaar mijn vraag: hoe vaak/snel wassen jullie je spijkerbroek?

Destination

Re: Spijkerbroek wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:55

Ik draag hem twee dagen en dan gaat hij in de was, tenzij hij al eerder vies is.

Een keer in het half jaar is echt vies :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:57

Jeans moet je idd niet te vaak wassen, maar eens per halfjaar vind ik wel erg goor.
Ik was ze meestal als ik ze een keer of 10 aan heb gehad. Hang ze tussendoor wel te luchten.
Als de broek zichtbaar vies is gooi ik hem wel eerder in de machine

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:58

Mijn Gstar van vorig jaar zit ook vol met gaten, maar die heb ik ook al afgedragen. Was mijn broeken eigenlijk allemaal na 3/4 keer dragen. Behalve witte broeken, die gaan na 1 dag de was in.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:59

Ze zeggen ook wel eens je jeans in de vriezer leggen. Door de kou worden de bacteriën gedood en vieze geurtjes gaan zo ook weg :)

Misschien als tip?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:02

Cchanny schreef:
Ze zeggen ook wel eens je jeans in de vriezer leggen. Door de kou worden de bacteriën gedood en vieze geurtjes gaan zo ook weg :)

Misschien als tip?

Jammer alleen dat bacteriën prima kunnen overleven tot -80 graden ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:06

Jeans was ik meestal na ongeveer 5x dragen, maar alleen omdat ze dan een beetje wijd worden.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:07

Liselot schreef:
Cchanny schreef:

Misschien als tip?

Jammer alleen dat bacteriën prima kunnen overleven tot -80 graden ;)

Dus ook geen optie. :')

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:08

Gebruik je wasverzachter? Dat moet je namelijk niet doen als je broek je lief is!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:14

Wow.. eens per halfjaar, gadverdamme..

Ik gooi mijn broeken meestal na 4 of 5 dagen de was in. Maar als ik er vieze vlekken op heb zitten dan gaat hij natuurlijk de was in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:26

Ook na 4 dagen ofzo. Maar wel binnenstebuiten

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:34

Ik ken inderdaad van die broeken die niet door een soort wasmachine met stenen zijn gegaan, die moet je zelf ongeveer een half jaar dragen en dan was je ze en worden alle "slijt"plekken zichtbaar. En in de tussentijd lucht je die broeken dus enzo. Dus niet dat je hem een half jaar achter elkaar blijft dragen.
Misschien dat hij dat ook doet (het luchten).

Overigens was ik mijn broeken wel gewoon geregeld

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:16

Bah, eens in het half jaar je broek wassen... :r
In de vriezer leggen tegen de bacteriën werk idd niet.

Ik was al m'n broeken (zowel de duurdere merken Levi's/Lee/Gstar als de cheap ass Primark/H&M etc) gewoon op standje 'delicaat' op m'n machine, is geloof ik 30 of 40 graden. Het enige waar ik op let, is of alle ritsen dicht zitten en ik was ze binnenstebuiten. Verder gebruik ik best veel wasverzachter en met wasmiddel ben ik geloof ik ook niet zo zuinig. :o
Maar tot nu toe gaat dat goed en heb ik nog nooit versleten broeken gehad binnen een half jaar. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 01:26

Na 2-3 x dragen en dan binnenste buiten met wasmiddel poeder, wasverzachter, scheut natuurazijn.
Nooit problemen gehad ik draag ook gstar

Maar hoe lichter de broek, hoe kwetsbaarder de stof

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 02:26

Ik draag ze wel veel voor ik ze was, tenminste wel degenen die ik alleen thuis aan heb. Maar eens in het halfjaar vind ik ook niet erg fris klinken.
Hoewel ik wel eens gelezen heb dat je een jeans eigenlijk helemaal niet moet wassen maar alleen moet luchten of uitkloppen of plaatselijk een doekje er overheen halen. En als het dan toch echt moet, koud wassen en niet centrifugeren.

Maar kijk eens naar de uitzending van de rekenkamer over jeans :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 02:43

spijkerbroeken bij mij..
bij zichtbaar vies..
of een luchtje eraan dat ik denk..
nahh, dat lijkt mij toch niet de bedoeling..

dat kan varieren van 1 keer dragen, tot 15-20 keer dragen..
Ik heb niet graag jeans in huis aan, maar gewoon lekker een huispak of ander los zittend spul..

zolang het netjes en fris is, wordt een jeans niet gewassen..

ik draag spijkerbroeken overigens tot ik op een gegeven moment denkt.. shoot, wat tocht het hier en bij nadere bestudering kijk ik bijna door het kruis heen..

de nieuwere spijkerbroeken gaan overigens significant korter mee dan mijn oude.. waarvan enkelen 15 jaar oud zijn inmiddels.. vanwege het uiterlijk van de broek gaan die niet meer voor net natuurlijk, maar rag ik rustig af op stal of elders.

binnenste buiten draaien en niet te veel wasmiddel, dat is de grote truuk.. ook je zakken binnenstebuiten draaien..

overigens TS, ik snap niet zo goed waarom je een nieuwe dure spijkerbroek draagt naar stal of wanneer je de hond uit gaat laten? kon vroeger een virtueel pak op mijn lazer krijgen (in ieder geval een flinke preek), als ik het flikte om met mijn goede broek naar de paarden te gaan, op de kwekerij te gaan werken of met de hond de hort op te gaan.. En ik dat heb ik nooit meer veranderd..

spijkerbroeken zijn net, tot er kleur verschillen optreden of zichtbaar (voor de omstander) tekenen van slijtage.. daarna worden ze gedegradeerd tot stal/werkbroek en dan kunnen ze vaak nog wel zeker een aantal jaren mee...

De dunne spijkerbroeken en stretch spijkerbroeken zijn eerder aan gort dan de degelijke modellen dat weer wel..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 03:01

Een huispak is lekker in huis maar daar ga ik niet mee naar de super of de kids van school halen ;)
Maar idd, een nieuwe broek doe ik ook niet aan naar de paarden.
Vind het zelf wel lastig een prettige broek te vinden, een fijne pasvorm heb je tegenwoordig niet meer heb ik het idee.
Prijs of merk zegt niet zoveel over de kwaliteit, dat blijkt ook over de uitzending van de rekenkamer.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 03:03

goede spijkerbroeken wat wijder model m en s. en ik was ze wannneer nodig

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 03:28

Ik draag alleen maar goedkope jeans. tot 50 euro.
De "zondagse" draag ik een keer of 10. Dat is altijd maar voor een paar uur.
Maar die van de paarden 2 dagen.
Gooi ze in de wasmachine op 40 graden normale bonte was en ook gewoon in de droger.
En ze gaan jaren mee.
Eerst als goede broek, later voor de paarden en dan draag ik ze dagelijks.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 04:02

Al mijn spijkerbroeken (en die kosten nooit meer dan een paar tientjes) gaan op 60 graden in de intensieve was, want vaak zijn ze na een paar keer dragen, maximaal een week, al smerig. Zelfs degene die elastisch zijn ondergaan dat lot omdat ik destijds bij de eerste al compleet vergeten was dat dat niet mocht. Alleen de hele nette niet en de legging-achtige. En raad eens? Ze gaan jaren mee, totdat ze door gaan slijten bij de knieen.
Het lijkt me dus niet normaal dat een spijkerbroek na een keer wassen al door is.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 06:41

Een net pak wordt toch ook niet na elke keer dragen gewassen? Dat hang je toch ook gewoon te luchten :) Mijn pa loopt dagelijks in pak maar die gaan echt enkel naar de droogkuis als er vlekken op zitten hoor.

Dus waarom zou je een jeans niet wat minder vaak mogen wassen?

Ik was ze zelf wel regelmatig, want als ik bij de paarden geweest ben zijn ze meestal niet schoon meer :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 08:08

Ik was mijn dure jeans niet vaker dan 1x per maand. Verder hang ik ze uit. De rest van mijn broeken gaan wekelijks in de was.

Ik heb nooit slijtplekken of gaten in mijn broeken :)

Je moet je broeken nooit in de droger stoppen. Dat is echt funest voor je broek :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 08:28

Ik draag alleen goedkope jeans en die gaan na een keer dragen de was in, bij de rest van het spul op 40 of bij veel broeken samen op 60 en daarna ook de droger in. Enige probleem wat ik heb is vlekken die ik er niet uit krijg bij een hele lichte.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 08:36

Als ik het zo lees heeft het gewoon aan de broek gelegen en niet aan hoe vaak en hoe ik was. Ik ga ook niet anders wassen want dat vind ik ronduit smerig.

Dank jullie voor jullie ideeën hierover.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:34

Hier gaan de dure spijkerbroeken ook maandelijks in de was, afhankelijk van hoe vaak ik ze heb gedragen. De winkel raadde ook aan om ze niet of nauwelijks te wassen en in plaats daarvan uit te hangen en in de vriezer te stoppen, maar ik ben er toch vrij zeker van dat dat bacteriën, huidschilfers en andere rans niet verwijderd dus dat vind ik geen optie. Ik fiets overigens veel en sommige broeken kunnen dat beter hebben dan andere, vooral de superskinny gaan helaas geen jaren mee..