Hoe komt dpd aan een adres?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Hoe komt dpd aan een adres?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:36

Vreemd gister, dpd staat voor de deur met twee paketten voor mijn bijna ex. Aflever adres in een totaal andere woonplaats. Daar waren ze kennelijk de dag ervoor aangeboden maar dat is niet gelukt. Vandaar dat ze dus gister hier stonden.

Alleen het vreemde is, mijn adres staat nergens vermeld op de buitenkant van de paketten. Hoe komen ze dan hier terecht? Beiden waren trouwens flink beschadigd ook nog.

EliseXJoelle

Re: Hoe komt dpd aan een adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:40

Een vriendin van mij heeft dit gehad met een pakketje bij PostNL. Daar werd ze voor gek verklaard want dat zou niet kunnen. Maar tussen aflever adres wat op het pakketje stond en waar het bezorgd was zat toch mooi 25kilometer 8)7

Ik volg dus even!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:40

Kan het niet zo zijn dat je (bijna) ex een ander afleveradres heeft doorgegeven omdat de eerste poging niet gelukt was en daarbij jouw adres heeft gebruikt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:41

Heeft jouw ex jouw adres niet doorgegeven?? Persoonlijk denk ik dat je er beter aan had gedaan ze niet te accepteren :o

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:41

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:46

Spreek me niet van DPD...
Mij hebben ze eens letterlijk gezegd dat ze mijn naam door google gedraaid hebben en naar het eerste het beste adres gereden zijn, was een naamgenoot 2 gemeentes verder. Een andere keer was het pakket volgens de track andere tracé al geleverd, ik bel naar de klantendienst en volgens hen heeft er op het juiste adres een vrouw het pakket in ontvangst genomen, ik begin rond te kijken en het pakket staat gewoon voor de deur bij het huis naast ons (staat leeg en is onze eigendom). Ik bel terug met de mededeling dat ik het gevonden heb maar dat het verhaal van de vrouw niet kan kloppen tenzij het hiernaast spookt ;-).
Ik ben dus echt geen fan van DPD...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:49

Dpd is echt een van de slechtste vervoerders die ik ken.
Al zo vaak problemen mee gehad, vreselijke service of beter gezegd geen.
Ik probeer altijd te voorkomen dat het via dpd komt, maar ja soms werkt een bedrijf alleen met dpd.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:54

Van elke pakketdienst hoor je wel horrorverhalen. Iedereen wil zo goedkoop mogelijk spulletjes kopen, dus het verzenden moet ook zo goedkoop mogelijk. Met als resultaat dat de bezorgers volkomen uitgeknepen worden en -begrijpelijk- mede daardoor snel afgeven hoger in het vaandel hebben staan dan klantvriendelijkheid. Goede bezorgers zijn goud waard!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:55

Nee adres is hier niet doorgegeven. Is zowiezo vreemd gelopen. Kasten zijn besteld en zouden een levertijd van een paar weken hebben. Alleen kennelijk waren ze meteen leverbaar. Ex wist niet van deze levering, had er ook geen bericht van gehad trouwens.

Nieuwe adres van ex staat nu leeg, want vandaag pas de sleutel ervan gekregen. Ze hadden ze daar nooit kunnen afleveren.

De verzender weet van niets, ex weet van niets, ik wist al helemaal van niets, paketten zijn ook best gedutst afgeleverd gister.

Heb zowiezo dpd gebeld en zij zouden een onderzoek gaan instellen. Lijkt erop alsof een pakket open is geweest. Voor hetzelfde geld hebben ze de boel opengetrokken en erin rondgeneusd.

Deze dpd bezorger is toch al een drama. Al eerder klachten over ingedient. De man spreekt geen nederlands, komt uit duitsland maar is geen duitser. Een pakket waarvoor getekend moest worden gewoon maar wrgens aangeboden en twee dagen later voor de handtekening komen. Was bijna bij een psychisch gestoorde terecht gekomen maar de buurvrouw daarvan kon het net op tijd onderscheppen. Geen briefje toen bij ons in de bus. Andere keer gewoon op straat in de regen neergezet.

Onze vaste postnl pakket bezorgers zijn goud waard. Toen de vorige ermee stopte baalde ik maar deze nu is net zo fijn. Denken na, weten wanneer je er meestal wel bent en past zijn bezorgtijden daarop aan. Of je komt hem tegen onderweg en krijg je de melding hoe laat wil je dat ik kom. Zet netjes neer op de plek en bij beschadiging neemt hij hem zelf al mee terug, *\o/*

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:57

Ach hier ook.. Huisnummer 6 toevoeging 2. Óf ze halen de toevoeging gewoon weg, óf ze maken er 62 van. Per mail zijn ze overigens ook niet te bereiken. Gelukkig was de bezorger wel zo aardig om gehoor te geven aan mn briefje, die ik op de postbus van nummer 6 heb geplakt. Dat dan weer wel. Maar wat een prutservice..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 13:58

Hier gaat het om een andere regio zelfs, dat is het vreemde ervan. Zoveel laten we nu ook niet bezorgen. Alleen hondenvoer maar dat gaat via postnl

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:01

Hier is het België, dus ik denk wel dat we kunnen spreken over een algemeen probleem :-p...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:06

Wat een vreemd verhaal joh! Dat ze dus blijkbaar niet in staat zijn om een pakket in goede staat af te leveren, maar dus wel aan het adres van een ex kunnen komen; zou je toch bijna geloven dat die lui helderziend zijn ofzo?
Hoezo Big Brother is watching you!
Want dan is toch de enige mogelijkheid dat ze in de GBA gegevens kunnen kijken, of zie ik dat nou verkeerd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 14:13

Werkelijk geen idee, hij staat hier idd nog ingeschreven of stond dat kan ook inmiddels. Maar echt vreemd. De bezorger was ook raar gister, ja hoor adres is doorgegeven bla bla. Ik dacht in eerste instantie zal wel. Maar vandaag blijkt dar dus niet te kloppen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:23

Een grote K*T bedrijf als DPD is er niet grrr -:(-
Hier ook niks dat problemen mee en daardoor niks meer besteld wat met DPD bezorgt word.
Echter mijn laatste bestelling ging niet anders dan met DPD |o , dus oke ik dacht geef het nog een kans en ja hoor het gaat weer fout!
Zou afgelopen vrijdag geleverd worden en je raad het al ze zijn niet geweest en hebben op de site gewoon ingevuld dat aflevering niet ging want bewoner was er niet en bericht in brievenbus achtergelaten.

Nou niet dus, ik was de hele dag thuis en heb niemand gezien en zeker ook geen bericht in de brievenbus gehad.
Boze mail naar DPD gestuurd (alweer...zucht.. -O- ) maar kreeg een heel dom afgehakt antwoord terug.
Dat liegen vind ik nog het meest irritante, als die vandaag aan m'n deur komen dan zijn ze de mijne grrrrr -:(- ~~}>

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:59

Er spelen twee dingen mee
- organisatie van het bedrijf zelf
- de bezorger (onderbetaald en vaak ondergewaardeerd) die jouw wijk doet

Wat die laatste betreft: Met honing vang je meer vliegen dan met azijn.
Leg een paar gevulde koeken achter de voordeur, geef die aan de bezorger als een pakket goed wordt afgeleverd. Wedden dat ie volgende keer net een stap extra voor je zet?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:11

Ja zeg! Nog effe hahahaha _O-
Mijn man krijgt ook geen kerstpakket meer en dat terwijl hij zijn stinkende best doet om het bedrijf draaiende te houden! %)
Je doet je werk goed of je laat het.
Ga ze echt niet als een kleuter met lekkers belonen we hebben hier met volwassen mensen te doen.
Dat "beloon" systeem hoort de organisatie te doen en niet de klant/ontvanger.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:19

Rex_Rolfo schreef:
Wat die laatste betreft: Met honing vang je meer vliegen dan met azijn.
Leg een paar gevulde koeken achter de voordeur, geef die aan de bezorger als een pakket goed wordt afgeleverd. Wedden dat ie volgende keer net een stap extra voor je zet?

Dafuq? :')

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:23

Jouw keuze.

Ik zie trouwens in mijn omgeving ook bedrijven die zich 'zakelijker' opstellen naar hun werknemers. Mag je 3× raden wat dat doet met de motivatie om een stap extra te zetten voor de baas ....

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:32

Breek me de bek niet over over DPD, Die bezorgers geven je pakketje gewoon een straat verder af of op een totaal ander adres en ik heb een keer een dag vrij genomen omdat ik met smart op mijn pakket aan het wachten was, je raadt het al de hele dag niemand geweest. Ik was niet alleen thuis dus ik zorgde dat er altijd iemand in de woonkamer was als ik even naar de wc ging :+ stond online dat er niemand thuis was..................Ik heb toen enorm gescholden aan de telefoon toen die doos van de klantenservice doodleuk zei dat er echt niemand thuis was..............My ass!!

Of wat ze ook een keer geflikt hebben bij mijn ouders-> de bezorger is over de (afgesloten) poort aan de zijkant van het huis geklommen om het pakket achterom op de tafel te zetten onder de overkapping :x. Mam gebeld met DPD, nou wat een gezeik daaro, die troela aan de lijn was me toch een vregstukvreten!! Mam heeft een officiele klacht opgestuurd (aangetekend) met daarin de boodschap als het nog een keer zou voorkomen dat ze aangifte zou doen bij de politie!! Nooit meer wat gehoord maar is gelukkig ook niet meer gebeurd!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:39

Het internet staat vol met klachten over dpd.
Zegt genoeg toch?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:43

Rex_Rolfo schreef:
Jouw keuze.

Ik zie trouwens in mijn omgeving ook bedrijven die zich 'zakelijker' opstellen naar hun werknemers. Mag je 3× raden wat dat doet met de motivatie om een stap extra te zetten voor de baas ....

Omdat niet iedereen met goede mensen ook goed omgaan dan krijg je dat het zakelijk moet worden.
Ik heb inmiddels een harde les gehad wb goede bedoelingen en inzet. Het enigste wat je krijgt is stank voor dank.

wel ben ik er zeker van dat jij wel een goed mens bent hoor Rex Rolfo maar mijn ervaring heeft geleerd niet te lief te zijn voor anderen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:03

funnyhorses schreef:
Ik heb inmiddels een harde les gehad wb goede bedoelingen en inzet. Het enigste wat je krijgt is stank voor dank.

Helaas heb je vaak gelijk. Stel je hebt een bus vol dozen die je moet afleveren voor een paar cent per pakket. Mensen zijn niet thuis, wonen op onmogelijke plekken, bel is stuk en weet ik wat je elke dag allemaal tegen komt. Tref je eens iemand thuis, wordt je nog uitgekafferd ook omdat er weken geleden met een zending wat mis was gegaan -O-

Vandaar die gevulde koek: eerst de inzet, dan de beloning. Klinkt soft maar juist voor mensen die door de klant getrapt en door de baas bescheten worden doet dat veel goed ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:05

sorry, maar dat is gewoon onzin. Het bedrijf mot zorgen dat zijn werknemers correct werken. hier in belgië is dat veel beter geregeld.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:14

Zoe_97 schreef:
sorry, maar dat is gewoon onzin. Het bedrijf mot zorgen dat zijn werknemers correct werken. hier in belgië is dat veel beter geregeld.

Serieus? :+

Ik heb toch ook al meegemaakt dat koeriers tot vanachter op de oprit komen en dan het pakket ergens verstoppen en dan als mededeling vermelden dat het "goed ontvangen" is. Heb nog weken achter die gsm kunnen zoeken die ergens in een bak buiten lag.

Of dat pakketten gewoon over de poort worden gegooid, al chance dat daar toen niets breekbaar in zat, maar dat kunnen zij toch niet weten? {:)-:(