Bankstel zonder lange levertijd, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smudge

Bankstel zonder lange levertijd, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:09

We zijn al enige tijd op zoek naar een nieuwe hoekbank, maar de meeste winkels hebben zo'n lange levertijd.

Zo wilden we bij Goossens bestellen, 8 weken stond op de website. Naar de winkel gegaan, levertijd bleek toch wat langer, ruim 18 weken.

Zelfde bij Eijerkamp, bank zou na 6 weken geleverd kunnen worden, maar bleek toch ruim 12 weken te gaan duren.

Waar kunnen we een bank vinden van goede kwaliteit (Geen Ikea / Leenbakker etc), die wel binnen uiterlijk 7 weken geleverd kan worden?

Wellicht zijn er nog een heleboel meubelzaken waar ik nog nooit van gehoord heb en waar we onze bank kunnen bestellen.

MarliesV

Re: Bankstel zonder lange levertijd, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:10

Welke regio?

Je zou als in Overijssel kan gaan kijken eens contact op kunnen nemen met Löwik in Vriezenveen, geen idee of zij sneller zijn maar een belletje wagen is altijd een optie toch?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:11

Wij hebben onze spullen bij Sanders gekocht.. Volgens mij was er geen hele lange levertijd.. Maar wij hadden t huis voorlopig nog niet dus hebben t op laten slaan bij hun :P weet t dus niet zeker.

Je zou t ze kunnen vragen.. Of evt een showroom-model nemen als blijkt dat je echt omhoog zit..?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:12

Ik heb mijn bank bij wehkamp bestelt! Direct leverbaar, hij komt overigens 7 nov aangezien mijn huis dan pas klaar is.

Je hebt twee weken proeftijd, dus als je het niet lekker vindt zitten, kan je hem zonder problemen terug doen. Ik vond dat een voordeel op een gewone winkel, waar je eigenlijk alleen in de winkel kan proberen. En na een dag slenteren of lopen, zit elke bank lekker dus vind dat altijd erg relatief.

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:12

de Jager meubelen in Beek (Montferland) http://dejagermeubelen.nl
Daar hebben wij onze meubelen vandaan, snelle levering en ook al heel veel op voorraad! :) Ze hadden ook een deel 2e hands volgens mij, of opgekocht van andere winkels? Iig die banken en meubels kon je gelijk al meenemen/laten bezorgen volgens mij
Leuk hoor, meubels shoppen! Veel plezier! :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:13

Ben je al eens bij Ikea wezen kijken? Ze hebben niet alleen de studentenbankjes maar ook echt gewoon kwalitatief goede hoor!

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:14

is een goedkope bank van bijvoorbeeld de Ikea niet een optie terwijl jullie wachten op de bank die jullie wek echt willen? En dan de ikea bank doorverkopen. Het lijkt mij zo zonde om je keuzes te beperken door de levertijd.

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:15

In principe zitten we niet echt omhoog, hebben een prima bank nu, maar we zijn al zo lang aan het kijken voor een nieuwe bank dat ik hem gewoon zo snel mogelijk wil hebben.

Ik vind 3 maanden wachten gewoon echt te lang.

Wehkamp heb ik gekeken, maar daar hadden ze onze smaak niet, of juist net te klein.

Ga even bij Sanders en De jager kijken nu. :)

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:15

xManon_ schreef:
Ben je al eens bij Ikea wezen kijken? Ze hebben niet alleen de studentenbankjes maar ook echt gewoon kwalitatief goede hoor!

Ben vaak bij Ikea geweest toen ik nog op kamers woonde, maar vind de bankstellen van Ikea echt niets, sorry.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:16

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:16

Smudge schreef:
xManon_ schreef:

Ben vaak bij Ikea geweest toen ik nog op kamers woonde, maar vind de bankstellen van Ikea echt niets, sorry.

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen :D ik heb verder geen tips voor je helaas.
Succes met de zoektocht!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:18

Smudge schreef:
We zijn al enige tijd op zoek naar een nieuwe hoekbank, maar de meeste winkels hebben zo'n lange levertijd.

Zo wilden we bij Goossens bestellen, 8 weken stond op de website. Naar de winkel gegaan, levertijd bleek toch wat langer, ruim 18 weken.

Zelfde bij Eijerkamp, bank zou na 6 weken geleverd kunnen worden, maar bleek toch ruim 12 weken te gaan duren.

Waar kunnen we een bank vinden van goede kwaliteit (Geen Ikea / Leenbakker etc), die wel binnen uiterlijk 7 weken geleverd kan worden?

Wellicht zijn er nog een heleboel meubelzaken waar ik nog nooit van gehoord heb en waar we onze bank kunnen bestellen.

ik heb bij meubella een bank uitgezocht toen we wisten waar we heen gingen..
drie weken levertijd toen.. werd bezorgd op dezelfde dag als dat we de sleutels kregen, kon niet beter.

niet iedere bank heeft korte of lange levertijden.. het zijn niet artikelen die makkelijk opgeslagen kunnen worden. Zo'n productielijn wordt vaak afgestemd op behoefte en vraag..

meubella heeft een mix van budget..

zowel leen bakker/ikea varianten,
als wat luxer/steviger/dikkere varianten.

http://www.meubella.nl/
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-10-15 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:19

Loods5? Geweldige banken en de meeste met kortere levertermijn!

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:22

avi5987 schreef:
Loods5? Geweldige banken en de meeste met kortere levertermijn!

Ik mag niet naar Loods5 van mijn vriend, want dan koop ik álles. :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:25

2de hands van marktplaats? Echt je staat versteld van de mooie banken die te koop staan vaak wegens samenwonen etc van soms nog geen jaar oud, dure design banken voor de prijs van een nieuwe Leenbakker :+

Ik koop nooit meer nieuw

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:25

Ik zou het persoonlijk ook zonde vinden om de keuze van je bank af te laten hangen van de levertijd. Heb je nu helemaal niks om op de te zitten dan? Kun je niet tijdelijk ergens op zitten in afwachting van je bank? Wij hadden een levertijd van 'slechts' 7 weken op onze bank en hebben in de tussentijd op een soort veredelde poef gezeten. :') Aangevuld met flink wat kussens.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:27

Collie2008 schreef:
2de hands van marktplaats? Echt je staat versteld van de mooie banken die te koop staan vaak wegens samenwonen etc van soms nog geen jaar oud, dure design banken voor de prijs van een nieuwe Leenbakker :+

Ik koop nooit meer nieuw

Inderdaad, onze pracht hoekbank van slechts 3 jaar oud stond daar ook op. Hij paste helaas niet in onze nieuwe woonkamer. Nieuwprijs 1800 euro en kregen we aan de straatstenen niet kwijt, dus maar gedoneerd aan een vriend van ons die net ging scheiden.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:29

Kijk eens bij woonexpress. Wat in de showroom staat hebben ze op voorraad.
Pronto wonen werkt volgens mij ook zo.

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:31

Stacey schreef:
Ik zou het persoonlijk ook zonde vinden om de keuze van je bank af te laten hangen van de levertijd. Heb je nu helemaal niks om op de te zitten dan? Kun je niet tijdelijk ergens op zitten in afwachting van je bank? Wij hadden een levertijd van 'slechts' 7 weken op onze bank en hebben in de tussentijd op een soort veredelde poef gezeten. :') Aangevuld met flink wat kussens.

We hebben nu een bank, maar die past niet meer bij ons nieuwe interieur en ik vind dat ik een nieuwe bank verdien. :+

Maar ik kan slecht tegen lang wachten en vind de huidige bank een doorn in het oog en 3 maanden wachten, bleh.

Bovendien heb ik alleen gekeken bij de winkels die ik ken van TV of van de foldertjes.
Maar er zijn natuurlijk nog veel meer leuke woonwinkels.

InvisibleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:34

Bij pronto wonen, bank besteld en zou 4 weken gaan duren.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:36

Je klinkt exact als mijn vriend Smudge :') Hij wil het liefst ook gelijk zijn bestelde spullen binnen hebben. Wij hadden gekeken bij Woonboulevard Poortvliet, want daar stond de betreffende bank als showroom model. Vonden hem heerlijk zitten, maar zij hadden een levertermijn van 12 weken. Vervolgens op internet rondgekeken waar hij het snelste leverbaar zou zijn en daar besteld. :o Toch nog 5 weken winst. :Y)

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:43

Stacey schreef:
Je klinkt exact als mijn vriend Smudge :') Hij wil het liefst ook gelijk zijn bestelde spullen binnen hebben. Wij hadden gekeken bij Woonboulevard Poortvliet, want daar stond de betreffende bank als showroom model. Vonden hem heerlijk zitten, maar zij hadden een levertermijn van 12 weken. Vervolgens op internet rondgekeken waar hij het snelste leverbaar zou zijn en daar besteld. :o Toch nog 5 weken winst. :Y)

Ooit een geweldig paard gezien, wilde hem laten keuren en kopen.
Maar ze wilden hem nog het hele indoorseizoen uitbrengen. Ja daaag. :')
Paard laten staan en een andere gekocht.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:44

Afbeelding

Deze hebben wij gekocht bij Sanders :) moet je smaak zijn, vriendlief zat er toevallig heel lekker in (redelijk lange man).

We wouden geen dubbele kussens enzo omdat die vaak zo inkakken na een tijdje.

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:51

We zijn op zoek naar een niet-strakke bank. Echt een bank waar je lekker in kunt ploffen.
Hebben nu een strakke bank en hoewel hij niet verkeerd zit, vind ik hem niet zo gezellig.

Hij nodigt niet echt uit om op te thee-leuten met een goed boek, zeg maar.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:59

Smudge schreef:
We zijn op zoek naar een niet-strakke bank. Echt een bank waar je lekker in kunt ploffen.
Hebben nu een strakke bank en hoewel hij niet verkeerd zit, vind ik hem niet zo gezellig.

Hij nodigt niet echt uit om op te thee-leuten met een goed boek, zeg maar.

Loods5 is zooooo verleidelijk! Ik heb daar zelf de bank PLOFF gekocht... Die had wel een langere levertermijn. Fest Amsterdam heeft ook leuke modellen!