Studiepunten missen van vorig jaar HELP!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Studiepunten missen van vorig jaar HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:07

Ik ga het probleem zo kort mogelijk proberen uit te leggen.

Ik zit nu in het tweede jaar van mijn studie, mijn propedeuse heb ik niet behaald. Heb de eerste twee tentamens van periode 1 helaas niet gehaald dus die moet ik deze periode herkansen (over 2 weken ongeveer). Ik heb in totaal 54 EC's gehaald en moest er 60 hebben. De tentamens die ik niet gehaald heb waren vorig jaar beide 3 EC's waard.

Nu is er dit jaar van alles verandert, zo is het ene tentamen ineens een openboektoets maar nog wel 3 EC's waard en het andere tentamen is een heel klein beetje vermindert in hoeveelheid stof maar nu ineens nog maar 2 EC's waard... -O-

Ik heb de desbetreffende docent van dat vak al gemaild (een aantal weken geleden) en die zou er nog op terug komen, wat zoals je kan raden niet gebeurd is.

Gister mijn SLB'er gemaild en die het probleem uitgelegd, want mocht ik deze twee tentamens halen dan mis ik dus alsnog 1 EC maar heb in principe alle P-vakken gehaald..

Vertelt ze me net in haar mail dat ze het zelf ook niet weet en de mail heeft doorgestuurd naar de coördinator van jaar 1.. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje schandalig en neem aan dat ik niet nog een extra opdracht moet uitvoeren oid..

Wie heeft dit ook gehad? Geen P is einde opleiding..

DPTomboy

Re: Studiepunten missen van vorig jaar HELP!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:16

Zelf niet meegemaakt, maar bij ons wordt er dan gewerkt met bezemtoetsen waarbij je gewoon een soortgelijk tentamen krijgt als het jaar ervoor over dezelfde stof als eerst zou moeten. Een paar van mijn klasgenoten hebben hier wel mee te maken, een vak dat in 2 is gesplitst, zij kunnen 1 bezemtoets doen en het gewone aantal ec's krijgen om hun P te halen.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:22

Blojven aandringen bij zowel je SLBer als de coordinator en dan kun je ook nog een mailtje sturen naar de examencommissie. Je zult vast niet de enige zijn en ze hebben er zelf ook belang bij dit op een goede manier vlot op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:46

Je hebt het recht om het jaar erop te herkansen onder de oude voorwaarden. Niets aan de hand dus :)

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:55

Oh dat is echt super vervelend! Wij hebben precies hetzelfde gehad dat ze alle modules gingen veranderen dat jaar daarna, waardoor er veel mensen in de problemen kwamen. Ze moeten in principe dezelfde soort toets aanbieden, die je vorig jaar ook heb gehad, voor dezelfde hoeveelheid EC's. Ik zou hier in ieder geval mee naar de examencommissie gaan, dat hebben wij ook een keer gedaan. Misschien dat dat iets uit gaat maken..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:18

Zojuist een mailtje gehad dat er een fout is gemaakt en dat het tentamen wel degelijk 3 EC's waard is. Oef opluchting. Bedankt voor de reacties in ieder geval!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:42

Let er wel op dat je een zelfde soort tentamen als vorig jaar krijgt. Dat het dit jaar veranderd is, is niet jouw probleem. ;-) Ik heb hetzelfde gehad en ik kreeg telkens een apart tentamen. :-)