Hoe een langeafstands relatie plannen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe een langeafstands relatie plannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:09

Ik vraag mij altijd af hoe mensen die een lange afstands relatie hebben (lees: 1,5 uur enkele reis) het in hun planning rond krijgen. Met school, werk, paard, andere verplichtingen. Laat je er dingen voor? En wekt dat geen ergenis?

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik hoor het veel om mij heen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:12

Ik woon bij Arnhem en mijn vriend in Enschede.
Wij plannen eigenlijk altijd het weekend samen. En in de vakanties door de weeks.
Meestal plan ik het zo dat paardlief stil staat op de dag dat ik hem zie. En hij werkt soms hier of gaat dan even naar zijn ouders ook hier in de buurt.
Dan ga ik rijden en zie ik hem in de avond weer.

En ik het weekend komt hij vrijdagavond en rij ik paardlief overdag. Staat hij zaterdag stil en hij gaat zondag middag meestal weg en rij ik hem zondagavond.

maximuss

Re: Hoe een langeafstands relatie plannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:21

Hier zit er 400 km tussen en het werkt :o ... Wij hebben veel tijd tussen werkdagen door (24u dienst 48u vrij). Werken soms samen. Het is wat plannen maar het lukt.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:28

Ik reis enkele reis 2,5-3 uur naar mijn vriendin en het is prima te doen. Onderweg probeer ik te studeren. Voor mijn studie moet ik veel lezen en dat doe ik dan in de trein.
Wij zijn in de weekenden altijd samen, dus ik probeer het weekend altijd vrij te houden.

Stiekem ben ik wel blij als ik klaar ben met m'n studie en niet zoveel meer heen en weer hoef te reizen!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:54

Voorheen zat ik in Vianen (Utrecht) en mijn vriend in Hengelo GLD. Dat was dik een uur met de auto, en dus zat ik het ene weekend daar, en hij het andere weekend bij mij. Als ik daar was, werd het paard verzorgd door stalgenoten, als hij hier was ging hij mee. Sociale dingen plan je samen, werk/school gaat gewoon door, dat zou anders ook zo zijn natuurlijk. Soms was het van tevoren wel even plannen in verband met verjaardagen bijvoorbeeld (hier of daar), en heel af en toe moesten we samen wel eens heen en weer. We hebben dat iets minder als 4 jaar volgehouden, en hoewel het best te doen was, ben ik blij dat we nu lekker samen wonen.

Bij ons kwamen er overigens niet zozeer ergernissen voort uit het dingen laten, dat was gewoon bespreekbaar en plan je tenslotte samen in. Wel hadden we wel eens ergernissen omdat de communicatie met zo'n afstand gewoon anders is als face-to-face. En dat had dan vaker te maken met mijn nogal aanwezige schoonfamilie als iets anders :')

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:00

Mijn vriend woont 2,5 uur met de trein of 50 min met de auto bij mij vandaan. We zijn bijna elk weekend wel samen. En soms doordeweeks als het rustig hebben. Studeren hetzelde dus zien elkaar gelukkig ook op school.
Voorheen had ik een bijbaan op zaterdag, dan gingen we zaterdag na mijn werk naar elkaar toe. Nu ben ik hele weekenden beschikbaar en hij ook.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:43

Ik woon in noord limburg en mijn vriend in drenthe.
Ik moet er met openbaar vervoer heen en dat is 4 a 4,5 uur reizen en met een beetje pech 5 uur (enkele reis).

Ik ging eerst op zaterdag heen en dinsdag terug.
Nu op vrijdagmiddag heen en zondagmiddag terug omdat ik nu halve dagen werk.
Dit doe ik om de week.
Volgend weekend komt hij gelukkig naar mij.

Mijn vriend is melkveehouder en kan helaas niet snel naar mij,dus ga ik meestal naar hem.

Hij heeft zelf weide en 1 pony en nu is mijn eigen pony ook naar hem verhuisd en ze staan daar nu lekker samen drachtig te wezen.
De rest van de pony's die ik had heb ik inmiddels verkocht.

Ik ben nu op zoek naar een baan daar zodat ik ook naar drenthe kan verhuizen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:17

Ik weet niet beter heb altijd al lange afstands relaties gehad en gekend :D.

Maar met mijn man voor ik hem leerde kennen hij woonde toen nog in Almere en ik in Zwolle, dus op zich viel dat nog wel mee. Mijn langste afstandsrelatie ooit was Zwolle - Ridderkerk.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:26

2 uur met de auto, 3 uur met de trein, vriendlief is elk weekend hier en dan gaat mijn normale ritme gewoon door, inclusief paarden. Geluk voor mij dat hij sinds kort ook een paard heeft en die bij ons (nog) op stal staat. Dus hij geniet net zo hard van de staluurtjes.
Het is gelukkig tijdelijk, hopelijk maximaal nog een half jaartje en dan is hij gewoon 24/7 hier :)

En dan nu op naar station, hij is bijna weer in Zeeland :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:32

heel simpel en weekend ik naar hem andere weekend hij naar mij. paard word dan gevoerd door stalgenootje :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:59

Ik vind dat er veel tijd in gaat zitten. Doordeweeks had ik nooit de tijd om naar hem te gaan, in verband met school en werk. Op zaterdag had ik ook nog een bijbaan, om toch als scholier nog wat bij te verdienen. Vervolgens was ik daar pas zaterdag om 20.00 uur en kon ik zondag om 16.00 uur weer weg; toen echt niet leuk :(! Miste hem doordeweeks altijd zo, zo erg :o Was heel de week alleen maar verdrietig... In het weekend kon ik ook nooit optimaal genieten van het samenzijn. Ik was continu bezig met de uren af te tellen, wanneer de tijd er weer op zat. Daar baalde ik altijd van, dat ik niet kon genieten van het moment zelf.
In de vakanties hetzelfde verhaal: die liepen nooit gelijk met mijn vakanties in verband met de andere regio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:13

Wij hebben 1,5 naar een lange afstand relatie gehad (Amsterdam-Enschede). En dan werkte mijn vriendin ook nog wisseldiensten (en ik heb kinderen).

Vrijwel alle weekenden, als mijn kinderen bij hun vader waren, was ik bij haar, waarbij ze dan soms werkte. Als de kinderen bij mij waren was ze vaak bij mij en soms als ze doordeweeks een paar dagen vrij had ook. En héél soms reisde ik voor een paar uur op en neer als mijn moeder wilde oppassen.

Nu wonen we sinds een half jaar samen in Enschede. Inmiddels draaien we allebei wisseldiensten en zien we elkaar soms dagen alleen in bed :=

En ik mis haar nu nog veel meer dan toen we zover uit elkaar woonden...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:36

Ik heb 10 jaar heen en weer gereisd tussen woonplaats en vriendlief. 1,5 uur met openbaar vervoer
Kwestie van goed plannen en compromissen willen sluiten.

Sinds 3 maanden wonen we samen en net wat Lente zegt, ik zie mijn vriend nu soms dagen niet, alleen in bed een welterusten. ..

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:21

Ik heb vier jaar een relatie gehad met iemand uit Leeuwarden en ik kom zelf uit Utrecht. Dit was 2 uur met de trein en een klein uur met de bus.. (enkele reis)

We gingen gewoon om het weekend naar elkaar toe en soms kon het inderdaad een keer een weekendje niet en dan zag je elkaar twee weken niet. Ik moest zeggen dat het wel ging wennen. Uiteindelijk is het toch overgegaan omdat meerdere dingen niet werkte.

Ik heb nu een vriend die 20 minuten met de auto van mij vandaan woont, maar wisselende diensten heeft. Vroege dienst (07-16) late dienst(2-23) of nachtdienst(22-07) en ik kan je zeggen dat dat een stuk moeilijker te plannen is. Toen ik nog student was had ik zelf ook hele wisselende tijden, dus was er altijd wel wat te regelen. Momenteel ben ik afgestudeerd en werk ik 40 uur per week(8:30-17:00). Als hij een hele week late dienst heeft, dan spreek ik hem amper en zie ik hem niet. Als ik naar werk ga slaapt hij nog. Hij gaat dan rond 1 uur richting werk. Om 5 uur ben ik klaar maar is hij aan het werk en als hij om 11 uur 's avonds klaar is lig ik allang op 1 oor. Dus je ziet en spreekt elkaar eigenlijk niet :+.

Vroege dienst spreken we elkaar 's avonds en met nacht dienst ook. Hij werkt of slaapt in principe als ik werk. Alleen met nachtdienst zit samen slapen er ook niet echt in haha.

En hij werkt om en om het weekend *\o/* echt één groot feest dus :'). Ik heb hem gisteravond eventjes kunnen zien en ik zie hem pas weer volgende week donderdag door al dat wisselende werk. Dus afstand zegt vaak niet eens alles!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:49

Tja ik heb ook ooit een relatie gehad met iemand die 1,5/2 uur enkele reis woonde.... Was toen een stuk jonger en hij was of het weekend hier of ik daar het weekend. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ontzettend veel spijt van heb gehad.... 2 jaar lang mn weekend als het ware inleveren en dingen met hem doen ipv met mn vrienden. Uiteindelijk ben ik er niet echt mensen door kwijt geraakt maar ik zou het nu niet meer zo doen. Nu ben ik gelukkig ook een stuk mobieler door een rijbewijs enzo maar toch :)

Het valt zeker wel te plannen als je wil maar pas wel op je "eigen" tijd en vergeet je vrienden niet!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:55

Mijn vriend woont momenteel op 20 min afstand, maar ik moet dalijk intern stage gaan lopen, en dan is het een afstand van +-4 uur enkele reis, met het ov.. Dus ik zie daar enorm tegenop. Wij zijn collega's van elkaar dus zien elkaar vaak zat, al blijft werk en privé gescheiden, maar ik moet er niet aan denken om hem zo extreem weinig te zien, die 5 maanden dat ik weg ben.. :(