Ik wil weg, maar hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Ik wil weg, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 13:03

Omdat bokt altijd een fijn luisterend oor is, veel weet over verschillende zaken en het gewoon heel fijn is om even van me af te kunnen schrijven plaats ik dit topic.

Ik weet op het moment even niet meer wie ik ben en waar ik sta en welke kant ik nou op wil. Ik zou heel graag gewoon weg willen, weg uit Nederland of in ieder geval weg uit de randstad. Het is hier voor mij zo druk en niemand schijnt tijd te hebben.

Even een kort stukje uit mijn verleden;
Toen ik nog thuis woonde bij mijn moeder (tot 17 jaar) was ik vaak maar weg om niet thuis te hoeven zijn. Ik kreeg een relatie en ben bij mijn vader gaan wonen. Dus verhuist van Purmerend naar Hoofddorp. Hier heb ik 3 jaar gewoond en ik ben naar spijkenisse verhuist. Hier ben ik gaan samen wonen met mijn inmiddels ex. Maart dit jaar heb ik de relatie verbroken, het ging gewoon niet meer. Ik was niet meer verliefd en we leefden als broer en zus. Ik kon een huis huren in Rotterdam en hier woon ik nu nog steeds. Alleen met mijn konijn. Samen met mijn ex had ik 2 katten en ik heb in die tijd besloten dat ze beter bij hem konden zijn, omdat hij meer thuis was dan ik. Aangezien ik nu veel minder in de paarden doe, doordat ik mijn verzorgpaard ben kwijtgeraakt, heb ik toch weer besloten om een katje te nemen. Ik ga morgen 2 katjes ophalen bij een mevrouw die er door ziekte niet meer voor kan zorgen. Zo hoop ik minder alleen te zijn. Ik heb namelijk geen vriendinnen en familie woont allemaal ver weg. Ik werk ook nog eens in een mannenwereld en die zijn niet zo van het gezellig samen shoppen of ergens lunchen etc.

Ik voel mij dus erg alleen en lichamelijk merk ik dat ik er toch gestrest van ben. Ik ben gigantisch moe (ben er al voor naar de huisarts geweest en heb een stootkuur vitamine b12 gehad en uit m'n bloedtesten kwam dat alles nu goed is) ik heb haar uitval en vaak doen al m'n spieren en gewrichten ook zeer. Ik had een beste vriendin in Hoofddorp wonen, maar zij heeft nu wat met mijn ex dus die spreek ik niet meer. Ik had nog een vriendin in Spijkenisse en ik hielp haar altijd met haar paardjes. De laatste tijd deed ze beetje afstandelijk en vroeg ze ook niet meer als ik tijd had om te helpen. Ik heb haar dus gevraagd of ik misschien iets verkeerd heb gedaan, zegt ze nee hoor. Maar ik kreeg wel een heel confronterend berichtje er achteraan.
"Weet je meis. Ik vind het ook gewoon moeilijk om te weten wat ik wel tegen je kan zeggen en wat niet. Of je het leuk vind om over de wedstrijd te horen of niet. Dus daarom denk ik dat ik wat stiller was. Ik zou zeker vaker contact met je Willen hebben maar het gaat elke keer in vlagen. Jij heb afgelopen tijd ook veel te verwerken gehad en koos er soms ook voor om dat stil te zijn. Vind dat moeilijk"
Nou tranen met tuiten natuurlijk, want natuurlijk wil ik dat ze verteld hoe de wedstrijd was, ik heb het haar nog gevraagd zelfs en succes gewenst en als ik had gekunt dan was ik zeker wezen kijken. En ik heb gewoon het gevoel dat ik ook deze vriendschap kwijt begin te raken. Ik heb dan serieus niemand meer hier, dus wil ik weg! Alleen waarheen en wat moet ik met mijn werk en beestjes?

Het gevoel van altijd maar alles alleen op te moeten lossen en altijd maar weer je schouders eronder moeten zetten, zonder dat ooit iemand eens tegen je zegt: Louise meis het komt wel goed. Dahm dat is verdomd zwaar!

Sorry voor dit lange misschien wel onsamenhangend verhaal. Het lucht wel op om alles even neer te zetten

Essxan

Re: Ik wil weg, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:07

Stootkuur vitamine b12 bestaat niet. Of je hebt een tekort en zit de rest van je leven aan de injecties of je hebt geen tekort.

Waarde vitamine b12 na injecties zegt niks aangezien deze dan altijd hoog zal zijn. Gezien jou klachten denk ik toch serieus dat je een b12 tekort hebt.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:07

Vluchten lost niets op hé. Je moet proberen het daar waar je bent zo leuk mogelijk te maken.
In je eentje want je kunt pas een leuke partner zijn als je eerst jezelf leuk vindt.

Kun je niet ergens gaan sporten om meer mensen te leren kennen? Of in een winkel werken ofzo? Zet m op meis, we hebben allemaal wel eens zon periode. Het herfstige, donkere weer maakt het er niet beter op. Ik ga maar eens een zonnebankkuurtje nemen haha!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:12

Je kunt verhuizen, maar lost dat wat op?

Waar je ook gaat wonen, je moet er zelf wat van maken. Het is natuurlijk super vervelend dat je zo weinig sociale contacten hebt. Maar een verhuizing zal dat niet oplossen. Waar je ook gaat wonen, je zult zelf dingen moeten gaan ondernemen om mensen te leren kennen... Is er een sport (naast paardrijden) die je leuk vindt om te doen zodat je wat mensen leert kennen? Of ga iets van toneel doen, zingen, kookcursus.. zomaar wat dingen die je zou kunnen gaan doen om wat meer onder de mensen te komen.

Leven in de randstad is mij persoonlijk ook te chaotisch, ik woon ook liever in een rustiger gebied. Maar wonen in een rustigere omgeving betekent niet dat mensen ineens zeeën van tijd hebben. Verkijk je daar niet op.

Hoop echt voor je dat je wat meer je draai kunt vinden binnenkort.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 13:14

Essxan schreef:
Stootkuur vitamine b12 bestaat niet. Of je hebt een tekort en zit de rest van je leven aan de injecties of je hebt geen tekort.

Waarde vitamine b12 na injecties zegt niks aangezien deze dan altijd hoog zal zijn. Gezien jou klachten denk ik toch serieus dat je een b12 tekort hebt.

Oke ik vind het dan raar dat de assistente mij heeft afgewimpeld met het is allemaal goed hoor en daarna hing ze op. Ik had een tekort van 87 toen ik aan de 5 weekse kuur begon. Ik weet alleen niet precies wat mijn waarde was nadat ik een maand er mee gestopt was. Ik hoor nu ook alleen maar om mij heen, "het zit gewoon tussen je oren".

Bedankt plk voor je oppenende woorden. Sporten zou ik wel willen doen ja, maar ergens anders werken gaat helaas niet. Ik heb gewoon een fulltime baan van tussen de 40 en 50 uur pw

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:18

Deze periode van het jaar is niet heel bevorderlijk voor je lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Veel mensen zijn moe of zitten in een dip. Ik denk dat de katjes je ook al wel voor een deel zullen opvrolijken :)

Ik denk dat je even je tanden op elkaar moet zetten en je best moet gaan doen om nieuwe vrienden te maken. Ga bij een vereniging, naar een sportschool, manege, of iets anders wat je leuk lijkt om te doen. Probeer contact met andere mensen te zoeken, bijvoorbeeld door met bokkers af te spreken via de meetingtopics zodat je toch eens gezellig kan gaan shoppen of lunchen.

Het is hartstikke rot van je vriendin, maar is het een idee om haar op te zoeken? Dan kan je face to face met haar praten en vertellen hoe je je voelt. Misschien heeft zij geen idee wat er allemaal precies bij jou speelt en dat kan voor onbegrip zorgen.

Kom op meid, je kunt dit :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:21

Misschien wil een Bokker wel wat leuks doen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:21

Ik ben het ook eens dat verhuizen niet echt de optie is.

Je neemt namelijk je eenzaamheid met je mee.

'als je niet gelukkig bent met waar je bent, dan zal je ook niet gelukkig worden met waar je naar heen gaat'

Geluk zit echt in jezelf. Ben je lid van sportclubs? Zoek een verzorgpaard? Zet een 'contactadvertentie' want heus! Er zijn heel veel leuke meiden die vriendinnen missen.

Oftewel word actief!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:22

Verhuizen lost denk ik niet veel op,
Ik ben van Limburg naar rotterdam verhuisd en veel meer of minder vrienden heb ik niet.
Ik ken natuurlijk nog niemand hier maar rotterdam is zo enorm groot dat er echt wel mensen wonen die jou gezelschap willen houden!

Op ieder potje past een deksel en dat geld ook voor vrienden!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:37

Ik denk dat je in de eerste plaats voor jezelf zou moeten beseffen dat het leven voor niemand zomaar komt aanwaaien. Vriendschappen moet je zelf onderhouden. Als je passief thuis zit, gaat er niemand aanbellen en zeggen "hé, ik dacht misschien dat wij wel eens vrienden zouden kunnen worden?".

Zeg maar de spreekwoordelijke schop onder je kont. Onderneem actie. Een eerste stap zou al die vriendin zijn die je een smsje stuurde. Dat was voor jou misschien hard, maar wel heel eerlijk. En ik lees het ook als "ik wil gerust met je bevriend zijn, maar ik weet niet goed of JIJ wel genoeg interesse hebt hierin". Dus bel eens, spreek een af, mail wat...laat tonen dat je inderdaad even door een moeilijke periode ging. Maar dat je heel erg blij bent met haar en dat ze er is, en dat je zeker terug meer betrokken wil worden bij haar (en doé dat dan ook, wees eens de eerste om een gesprek te beginnen als het even geleden is).
Kijk of er dingen zijn (sport, spel, vrijetijd...) die je interesseren en sluit je aan. Zet desnoods ergens een kleine oproep in een plaatselijk krantje of internetpagina waar je oproept tot een leuke vriendin om iets te gaan doen. Je weet nooit wie reageert. Heb je oude vriendinnen waarmee je geen ruzie had maar jullie zijn gewoon uit elkaar gegroeid? Zoek ze eens op op facebook en stuur ze een vriendschapbericht. Vraag eens hoe het tegenwoordig gaat. Nee heb je en ja kan je krijgen, wie weet is er iemand bij die jou ook wel een leuk persoon vond en terug contact met je wil.

Want met verhuizen, neem je gewoon het hele probleem mee.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 13:50

Bedankt allemaal. Ik zit echt niet alleen maar stil hoor zoals het misschien overkomt :) ik heb idd weer een verzorgpaard gevonden. Ik wacht ook echt niet af of iemand eens bij mij komt aankloppen, alleen vaak als ik dan een berichtje stuur dan krijg ik of niets terug of een hele korte reactie. Bijvoorbeeld met hetzelfde meisje van het berichtje in de tekst. Vorige week zaterdag vroeg ik wat ze te doen had in de ochtend want ik wist dat ik bij haar in de buurt zou zijn. Dan krijg ik terug bij de paarden en smiddags wedstrijd. Dus ik stuur terug oe spannend! En toen niets meer. Savonds nog eens gevraagd hoe het was gegaan en zegt ze zo en zoveel punten sprong vaak over maar gelukkig toch winst. En dan denk ik hoe doet ze het toch elke x gaat het voor haar gevoel niet lekker en rijd ze toch mooi winst. En dan stuur ik ook terug. "Hoe doe je het toch, toch nog mooi winst" en daarna niets meer.

Ik heb voorheen altijd gehockeyd en dat vond ik echt super om te doen, alleen werk ik de ene week in een ochtenddienst en de andere week in een avonddienst.

Ik denk ook dat ik gewoon even die schop onder m'n kont nodig had van jullie, bedankt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:56

Bij deze: Je mag mij altijd een berichtje sturen.
Ik reageer altijd (te) uitgebreid terug en ik woon bij je in de buurt :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:59

Je kunt altijd eens een hockeyclub benaderen toch? Nee heb je, ja kunt je krijgen. Misschien kun je daar wel prima om de week meetrainen en in een team leer je snel weer nieuwe mensen kennen :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:01

miccamaaike schreef:
Je kunt altijd eens een hockeyclub benaderen toch? Nee heb je, ja kunt je krijgen. Misschien kun je daar wel prima om de week meetrainen en in een team leer je snel weer nieuwe mensen kennen :)

Ik ga dat eens proberen, dank je wel

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:07

Lootje1991 schreef:
Essxan schreef:

Oke ik vind het dan raar dat de assistente mij heeft afgewimpeld met het is allemaal goed hoor en daarna hing ze op. Ik had een tekort van 87 toen ik aan de 5 weekse kuur begon. Ik weet alleen niet precies wat mijn waarde was nadat ik een maand er mee gestopt was. Ik hoor nu ook alleen maar om mij heen, "het zit gewoon tussen je oren".

Bedankt plk voor je oppenende woorden. Sporten zou ik wel willen doen ja, maar ergens anders werken gaat helaas niet. Ik heb gewoon een fulltime baan van tussen de 40 en 50 uur pw

Wauw.
Waarde van 87?
Ik kan je niks beloven maar ik zou m'n schoen opeten als je niet verbeterd met een JUISTE behandeling met voorlopig het eerste half jaar 1 injectie b12 per week.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:15

Lootje1991 schreef:
Ik wacht ook echt niet af of iemand eens bij mij komt aankloppen, alleen vaak als ik dan een berichtje stuur dan krijg ik of niets terug of een hele korte reactie. Bijvoorbeeld met hetzelfde meisje van het berichtje in de tekst. Vorige week zaterdag vroeg ik wat ze te doen had in de ochtend want ik wist dat ik bij haar in de buurt zou zijn. Dan krijg ik terug bij de paarden en smiddags wedstrijd. Dus ik stuur terug oe spannend! En toen niets meer. Savonds nog eens gevraagd hoe het was gegaan en zegt ze zo en zoveel punten sprong vaak over maar gelukkig toch winst. En dan denk ik hoe doet ze het toch elke x gaat het voor haar gevoel niet lekker en rijd ze toch mooi winst. En dan stuur ik ook terug. "Hoe doe je het toch, toch nog mooi winst" en daarna niets meer.

Ik krijg uit dit stukje de indruk dat je een behoorlijk hoog verwachtingspatroon naar anderen hebt. Misschien kun je daar eens over nadenken?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:25

Zou je dat misschien iets meer kunnen uitleggen?

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:25

Lootje1991 schreef:
[quote="

Daar gaat het al fout. Jij hebt een serieus b12 opname probleem. 87 is echt veels te laag. De huisarts had nooit de behandeling mogen stoppen. Jij bent gebaat bij 1 a 2 injecties per week en dat voor minimaal de eerste 6 maanden, en dan op geleide van je klachten proberen af te bouwen naar uiteindelijk 1x per twee maanden.

Er is hier op bokt al een topic over b12 te kort en ook op Facebook zijn groepen waar je meer informatie kan vinden.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:28

Klopt essxan ik heb al in het topic gereageerd toen ik net te horeb kreeg dat ik aan de kuur moest beginnen. Misschien toch nog maar eens de huisarts bellen. Het is alleen vervelend dat ik elke x de assistente aan de lijn krijg en als ik een afspraak heb bij de huisarts ben ik ook elke x weer met 5 min buiten zonder iets wijzer te zijn. Hmmm misschien toch maar eens volhouden

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:36

Lootje1991 schreef:
Klopt essxan ik heb al in het topic gereageerd toen ik net te horeb kreeg dat ik aan de kuur moest beginnen. Misschien toch nog maar eens de huisarts bellen. Het is alleen vervelend dat ik elke x de assistente aan de lijn krijg en als ik een afspraak heb bij de huisarts ben ik ook elke x weer met 5 min buiten zonder iets wijzer te zijn. Hmmm misschien toch maar eens volhouden

Zoek eens op Facebook op b12 tekort de vergeten ziekte en meld je daar aan. Op die groep staan bestanden die je mee kan nemen naar je huisarts. En een andere tip, ga niet alleen naar de huisarts en laat je niet afschepen.

B12 tekort is een ernstige ziekte die gewoon juist behandeld moet worden. B12 tekort staat ook wel bekend als addison Biemer en staat te boek als levensbedreigende aandoening.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:43

Lootje1991 schreef:
Zou je dat misschien iets meer kunnen uitleggen?

Even heel kort, het ligt allemaal natuurlijk heel genuanceerd en dat is lastig zo via computer: je appt/smst met iemand en verwacht een reactie. Zoals je je laatste zin "Hoe doe je het toch, toch nog mooi winst" schrijft, geeft hij geen directe aanleiding tot reageren. Althans, zo lees ik hem niet. Je stelt geen vraag, je schrijft gewoon iets aardigs. Natuurlijk is het leuk als zij zou reageren met 'Je hebt gelijk' of zo, maar dan kun je bezig blijven. Want dan zou jij weer moeten reageren met 'Tof dat je het ook zo ziet' of iets dergelijks. Begrijp me goed, ik fantaseer er nu even op los, in de hoop mijn punt duidelijk te maken.
Ik heb honderd jaar geleden :D ook moeten bedenken dat ik eens moest ophouden met mijn eigen maatstaven aan anderen op te leggen. Om te verwachten dat ze net zo met mij omgaan als ik met hen. Natuurlijk zou het fijn zijn als het wel zo was, en natuurlijk lukt het mij ook niet altijd, maar het is in ieder geval erg prettig om je dit af en toe te realiseren.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:44

Ken je deze?
Niet helemaal van toepassing, maar wel een beetje. Denk na over je eigen verwachtingen...
Afbeelding

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:56

Ja ik snap je nu, dank je wel. Ik zal er eens over nadenken. Ik had net ook een hele lieve pb gehad, waar ongeveer hetzelfde in stond

Ik heb een mail naar een hockey vereniging gestuurd en met desbetreffende vriendin heb ik gebeld. Heeft me goed gedaan en ik wacht met spanning een maik terug van de vereniging.

Even over het b12 stukje. Ik denk dat ik wel alleen moet naar de huisarts, mijn moeder woont veel te ver weg en mijn papa zit door de weeks altijd op de vrachtauto. Ik ga me wel aanmelden op de Facebook site en ik zal de bestanden eens gaan lezen die daar op staan.

Bedankt allemaal!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:59

Print goede b12 info uit en eis de juiste behandeling zoals bij op de b12 website.
Je kunt prima thuis jezelf prikken. Doe ik ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:24

Fijn dat je gebeld hebt :) . Weet je wat ook is, ik ben ook zo'n ramp in contacten onderhouden via sms/chat. Voor mij is chatten geen prioritair communicatiemiddel. Dus het gebeurt wel eens dat ik even wat op en neer stuur, dan stuurt de andere een bericht en denk ik "ah ja, ik ga eerst even dit doen en dan antwoord ik wel weer"...maar dat antwoord komt er dan niet :+ . Of ik ben op fb aan het chatten, en iemand die irl naast mij staat vraagt me of ik even iets wil doen, dan stop ik gewoon en ben ik een tijdje weg (als het natuurlijk geen heel emotioneel gesprek is). Ik vind dat leuk om wat over koetjes en kalfjes te praten, en als iemand iets serieus vraagt zal ik ook antwoorden. Maar ik kan gerust niet meer reageren als ik weer met iets anders bezig ben. Terwijl in een echt face to face gesprek ga ik niet plots mijn gesprekspartner verlaten omdat ik iets anders wil gaan doen of leg ik de telefoon niet zomaar neer zonder iets te zeggen :+ .