Regenhoezen voor om je schoenen, waar vind ik die.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Regenhoezen voor om je schoenen, waar vind ik die.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:24

Ik werk met veel plezier op een BSO.
Wij zitten met de BSO in een scouting gebouw dus de perfecte omgeving om zoveel mogelijk buiten te zijn met de kinderen. Weer of geen weer.

We hebben al regelmatig mails naar ouders gestuurd met de vraag of ze in kleding maar vooral in schoenkeuze voor de kinderen rekening willen houden met de aard van onze BSO.
Het liefst dus gewoon een paar kaplaarzen. Helaas hebben we nog vrij geel kinderen die toch met hele fragiLe (open) schoenen komen waardoor het niet altijd even handig is om buiten te zijn. We hebben ouders als de optie geboden een paar kaplaarzen op de BSO te laten staan maar daar heeft helaas maar 1 ouder gebruik van gemaakt.
Nu hadden wij het idee om eens uit te gaan zoeken of er iets bestaat wat we over de schoenen aan kunnen trekken wat niet meteen zo maat gevoelig is als een berg kaplaarzen aanschaffen. Nu vind ik heel veel. Maar niets daarvan in Nederland helaas.

Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?

http://www.aliexpress.com/popular/rain- ... wwodPUkJ6A

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:27

x_Anne_x

Re: Regenhoezen voor om je schoenen, waar vind ik die.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:29

Hebben die ook een onderkant of niet?
En dat zijn volwassen maten helaas.
Daar verzuipen mn 4 jarige in haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:31

ik zou eens naar een lokale schoenwinkel of schoenmaker gaan die kunnen je dat waarschijnlijk wel vertellen!

Maar ik snap niet dat ouders hun kinderen zo maar wegsturen...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:32

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:33

Plastic zakken en tape doen ook wonderen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:33

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:34

Ik heb ze van de week in een reclame blad gezien.. was volgens mij bij de Kruidvat.

Geen idee of ze maat gevoelig zijn overigens.
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 29-10-15 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:34

Hoe moeilijk is het voor de ouders om even een paar laarsjes op de BSO neer te zetten :?

Ik denk niet dat ik er iets aan zou doen, het is een aantal keren aangegeven en dan komen de kids maar naar huis met vieze schoenen }:)

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:36

Die van de ANWB hebben geen onderzijde, ze zijn bedoeld om eigenlijk mee te fietsen volgens mij. Die van 'Ali' zijn wel gaaf, compleet met zool. Ik kom nog op ideen ;-)

Plastic zakken en overschoenen (zoals in ziekenhuizen) kunnen ook, maar die zijn natuurlijk wel erg glad aan de onderzijde...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:38

Wat Liselot zegt :j gewoon lekker naar buiten laten gaan. Is verantwoording van de ouders. Jullie hebben het aangegeven. Het is ook een heel gedoe om alle kinderen iedere keer te helpen met overschoenen aan en uit doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:39

En dan die kinders met natte voetjes laten lopen?
Dat is toch ook sneu?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:41

Shirley schreef:
Dat is toch ook sneu?

zo leren de ouders het misschien...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:41

Ik zag ze in de folders van deze week! Blokker , Kruidvat of lidl ...ik weet niet meer welke

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:43

Ouders erop attenderen dat de kinderen écht een stel laarsjes nodig hebben die op de bso blijven. Nogmaals aanspreken en brief meegeven.
Wat kosten die nou bij bijvoorbeeld de action is toch een kleine moeite.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:43

We gaan ook zeker wel gewoon naar buiten. Maar idd met resultaat zeiknatte voeten.
Ik vroeg gisteren aan mijn leiding gevende wat we nou hiermee moesten. Dus die zegt laten we her dan eens omdraaien. Wij willen graag een buiten BSO zijn dus laten we het dan ook vanuit ons komen als we dat graag willen. Vind ik ook goed punt.

Maar tuurlijk zouden we ook graag zien dat ouders zelf meer meedenken maar helaas.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:44

Shirley schreef:
Dat is toch ook sneu?

Ze worden er op zijn hoogst verkouden van. Zo moeilijk en duur is het niet om voor wat laarsjes te zorgen als ouder zijnde.

Kan je niet nogmaals een keer duidelijk aangeven dat het toch écht handig is om even wat laarsjes mee te laten nemen? Voor 5 euro heb je volgens mij al wat bij de action weg. Ik heb de volwassenversie en die lopen meeeeer dan prima! :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:45

Shirley schreef:
Dat is toch ook sneu?

Heel cru gezegd is dat niet het probleem van de BSO, helemaal niet als het al een paar keer aangegeven is. Misschien gaat er op die manier een lampje branden bij de ouders :j

leffroi: kinderen worden niet verkouden van natte voeten, je wordt verkouden door een virus

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:45

Volgens mij had Kruidvat ze deze week in de folder. :)
En echt maatgevoelig is het niet hoor, je kan eventueel nog een elastiekje om de enkel erbij doen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:49

Kun je ouders niet een soort van 'verplichten' dat ze een paar laarzen voor hun kind bij de BSO laten staan? Als jullie en buiten BSO zijn dan kiezen ouders daar toch ook bewust voor en lijkt het me niet een hele rare vraag richting de ouders. Je kunt die kids wel buiten laten lopen zonder laarzen, maar eenmaal weer binnen loopt t kind dan met natte voeten rond en daar voel je je als leiding ook niet prettig bij lijkt me.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:49

x_Anne_x schreef:
We gaan ook zeker wel gewoon naar buiten. Maar idd met resultaat zeiknatte voeten.
Ik vroeg gisteren aan mijn leiding gevende wat we nou hiermee moesten. Dus die zegt laten we her dan eens omdraaien. Wij willen graag een buiten BSO zijn dus laten we het dan ook vanuit ons komen als we dat graag willen. Vind ik ook goed punt.

Maar tuurlijk zouden we ook graag zien dat ouders zelf meer meedenken maar helaas.

Als jullie het probleem zelf aan willen pakken zou ik persoonlijk een partij laarzen in meerdere maten aanschaffen. Toch vele malen functioneler. Ze stappen er zo in en uit. Dat gedoe met die regenhoezen. Bovendien slijt dat enorm denk ik en bij natte ondergrond.. zou dat niet glad zijn?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:50

x_Anne_x schreef:

Dat bedoel ik ;)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 13:12

Ja gevonden bij de kruidvat!
Heb er meteen paar meegenomen zodat mn collega en leidinggevende meteen kunnen kijken of ze r wat vinden. Mooi prijsje ook (3 euro) Alleen hadden ze er maar een paar. (Envooral roze) Kreeg daar tip om op de site te bestellen maar daar vind ik alleen de volwassen versie. Zo bij mn werk in de buurt even daar bij de kruidvat kijken.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:14

Ben bang dat die dingen errug snel kapot gaan, je zou misschien beter even bij de plaatselijke kringlopen kunnen langsgaan om daar een berg oude laarsjes aan te schaffen. Goed dat jullie hier overna denken!

BaileyBruno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:15

Kruidvat
Ik werk daar en wij verkopen ze momenteel.