Waar tijdelijk (vrijwilligers)werk vinden Twente?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Waar tijdelijk (vrijwilligers)werk vinden Twente?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 17:18

Beste bokkers,

Hier een beetje een luxeprobleem :+ Ik heb mijn studie een beetje overschat en ik ben van maandag t/m woensdag gewoon vrij. Heerlijk natuurlijk, maar na een tijdje gaat het wel vervelen... Ik ben die dagen gewoon thuis (zodat ik naar mijn paard kan) en dus niet op kamers en ik zit nu vooral thuis, omdat al mijn vriendinnen uit de omgeving natuurlijk wel gewoon op kamers zitten en daar ook werken. Maar een baantje vinden in een niet-studentenstad blijkt nog best lastig te zijn. :(

Dus het begint nu wel een beetje eenzaam te worden en dit blijft nog zo tot half maart :P Dus heeft iemand goede ideeën hoe ik mijn tijd nuttig buitenshuis kan besteden? Ik wil graag nieuwe contacten opdoen, wat bijverdienen zou ook mooi zijn, maar me vooral een beetje nuttig voelen...

Wie o wie helpt me met goede ideeën? *\o/*

Anoniem

Re: Waar tijdelijk (vrijwilligers)werk vinden Twente?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:21

Zit er een asiel in je buurt? Daar zijn ze volgens mij altijd blij met vrijwilligers. Of bij een daklozenopvang of asielzoekerscentrum?

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:29

Bij de plaatselijke supermarkt is toch vast wel werk te vinden? Anders inderdaad asiel of gemeente eens proberen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:31

Naast ons is een zorgboerderij, daar is ook altijd wel vrijwilligerswerk welkom.

In het plaatselijke krantje `rond de essen` staat altijd een rubriek waar oproepen zijn voor vrijwilligers werk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:32

Waar zoek je precies? Er zijn een aantal maneges voor aangepast rijden die eigenlijk altijd wel mensen kunnen gebruiken

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:42

Gravenruiters Almelo misschien? heb ik ook vrijwilligers werk gedaan

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:36

Ik heb geholpen in dierenasiels Almelo en Oldenzaal. Beiden erg leuk en die diertjes zijn zo dankbaar <3
Daar kan je gewoon aangeven wanneer je kan. Precies wat jou past :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:39

Ik heb vrijwilligers werk gedaan bij Boerskotten, dit is een kleine stal met een stuk of 10 paarden waar gehandicapten op rijden. Maar vooral vanaf 5 uur in de avond.

Edit: in oldenzaal :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 09:28

Bedankt allemaal! Ik zal het asiel eens proberen, wie weet! Supermarkten is helaas op niks uit gelopen, blijkbaar zijn die al verzadigd met scholieren. Ik heb inderdaad jarenlang bij De Gravenruiters geholpen, maar ik wil nu graag iets anders gaan doen.

Edit. Oldenzaal bijv. is al te ver weg, ik zit in Almelo.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:19

Dan zou ik het noordbroek even bellen :j

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:30

Noordbroek staat goed aangeschreven als asiel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:33

Is er geen dierenambulance waar je een dag(deel) zou kunnen helpen?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 22:48

Amaris schreef:
Is er geen dierenambulance waar je een dag(deel) zou kunnen helpen?

Dat lijkt me wel erg heftig hoor! :o
En het lijkt me ook wel fijn om wat contacten op te bouwen in de tijd dat ik zoveel thuis ben.

Ik ga eerst eens contact leggen met het Noordbroek!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:25

Nou dat valt reuze mee. Er zijn wel vervelende dingen, maar zoals ik gisteren nog van een DA medewerkster hoorde, vallen die in het niet bij al het goede dat je doet.
Zij heeft zich ook lang laten tegenhouden doordat ze bang was voor heftige dingen, maar is nu heel blij dat ze het is gaan doen, omdat de echt heftige dingen op 1 hand te tellen zijn.

Je zou, als je nieuwsgierig bent, gewoon moeten vragen of je eens een dagdeel mag meelopen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 11:59

Amaris schreef:
Nou dat valt reuze mee. Er zijn wel vervelende dingen, maar zoals ik gisteren nog van een DA medewerkster hoorde, vallen die in het niet bij al het goede dat je doet.
Zij heeft zich ook lang laten tegenhouden doordat ze bang was voor heftige dingen, maar is nu heel blij dat ze het is gaan doen, omdat de echt heftige dingen op 1 hand te tellen zijn.

Je zou, als je nieuwsgierig bent, gewoon moeten vragen of je eens een dagdeel mag meelopen.

Nou ja, je moet toch regelmatig dode dieren van de weg plukken bijvoorbeeld. Ik denk niet dat ik daar geschikt voor ben. :o

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:05

Ik werk ook op een zorgboerderij/ wonen en werken volwassenzorg verts.beperking&psychiatrie. Ik weet dat er altijd veel belang is bij vrijwilligers in de zorg, omdat de vaste krachten het tegenwoordig met minder uren en meer werk(ook administratieve werkzaamheden) moeten doen wat tenkoste gaat van de clienten. Al is het met iemand even naar de stad, een kop koffie, doen etc etc....en dat heb je bij de verschillende doelgroepen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:09

Manege 't leijerweerdt staat te springen om vrijwilligers. Is ook een gehandicapten manege en erg gezellig in Enter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:29

Een bejaarden/verzorgingshuis in de buurt proberen? Lekker wandelen/spelletjes doen met bejaarden. Heel dankbaar en leuk werk :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:41

In Almelo kan je ook nog proberen bij Ugeria (bestaat dat nog?) en de Zonnebloem

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:49

Koekeroekus schreef:
Manege 't leijerweerdt staat te springen om vrijwilligers. Is ook een gehandicapten manege en erg gezellig in Enter.

Super leuke manege idd! Heb er toen ze net op de nieuwe locatie zaten stage gelopen

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:54

Manege de boerskotten in Oldenzaal :) daar zijn ze wel blij met een paar extra handen en nog leuk en gezellig werk ook!