Keuze duur stage...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Keuze duur stage...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:19

Ik zit echt met mijn handen in het haar. Ik zit nu in het tweede jaar van mijn hbo opleiding HRM. Studie bevalt heel goed en heb het erg naar mijn zin. Over een aantal weekjes heb ik de herkansingen voor mijn P vakken van vorig jaar blok 1. Als ik die twee tentamens haal heb ook ik mijn Propedeuse op zak! *\o/*

Vorig schooljaar heb ik vanaf februari 2,5 maand stage gelopen (2 dagen in de week). Dit jaar moet ik weer! Vanaf februari 10 maanden stage lopen. Dus de laatste 5 maanden van jaar 2 en de eerste 5 maanden van jaar 3.

We mogen zelf bepalen of we in 1 keer 10 maanden doen (door de zomervakantie heen) of 2 keer 5 maanden dus dat is best wel fijn. Nu is er voor beide mogelijkheden erg veel aanbod dus daar ligt het niet aan.

Ik weet dus echt niet of ik 1x 10 of 2x 5 wil doen.

Wat hadden jullie in mijn situatie gedaan? Aan de ene kant denk ik bij 1x 10 maanden dat je veel leert bij 1 bedrijf maar bij 2x 5 maanden heb ik zoiets van 'meer leren bij meerdere bedrijven (2)'.

Ik wil toch wel heel graag vaart maken met het solliciteren maar ik blijf hier maar mee in de knoop zitten..

Edit; ik heb al meerdere super interessante vacatures gezien van zowel 10 maanden als 5 maanden..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-15 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Re: Keuze duur stage...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:22

Het is fijn als je bij 1 plek kan blijven hangen, maar na een paar maand ben je daar qua leren wel 'uitgekeken' en is het voor jezelf lastig om uitgedaagd te blijven. Je zit er immers niet om mee te draaien, maar om te leren. In dat geval zou ik dus kiezen om 2x 5 maand een stage te doen. Verschillende insteken, bij elk bedrijf leer je weer wat nieuws en het wordt niet 'saai en standaard'.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:23

Ik zou toch de keuze maken om voor 2 x 5 maanden te kiezen. 10 maanden bij 1 bedrijf voor een stage is enorm lang en bij 2 bedrijven zie je ook weer veel meer en leer je waarschijnlijk ook weer andere dingen.
Misschien leuk om ook naar bedrijven te kijken in verschillende sectoren, zeker met een opleiding als HRM kan je daar leuk op inspelen en voegt het ook nog eens goed toe aan je CV!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:24

Ik zou voor 2 gaan. Je bent dan ook bij meerdere bedrijven binnen geweest en ze leren jou kennen. Kan ook handig zijn bij het zoeken naar een baan :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:27

Ik zou zeker voor twee keer vijf maanden kiezen. Ik doe dezelfde opleiding en zit nu in mijn derde jaar. Ik moet volgend jaar verplicht 10 maanden stage lopen, aan één stuk bij hetzelfde bedrijf en ik zie hier best tegenop. Door twee verschillende periodes en stages te doen, kun je een kijkje nemen bij verschillende bedrijven en volgens mij is dat veel leerzamer. Succes met je keuze :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:22

Hier ook 2x 5 maanden. Puur om de afwisseling en om meer te leren :j

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:02

Heel veel stages zijn 5 maanden, en dat is echt genoeg om veel te leren. :) ik zou ook voor 2 x 5 gaan!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:14

Ik zou voor 2 x 5 maanden gaan. In 5 maanden kun je echt wel veel zien en leren in een bedrijf en het is alleen maar goed voor je ervaring en cv om meerdere bedrijven te zien!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:34

Lastig. In 2x 5 maanden kun je meer zien bij verschillende bedrijven.
Maar bij 1x 10 maanden leer je het bedrijf wel echt helemaal kennen van binnen en van buiten. En je hebt dan wel meer de tijd om echt grote projecten te kunnen doen. In 5 maanden kom je daar vaak toch net wat minder aan toe.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:48

Ik zou ook 2x 5 maanden doen. Ook goed voor je netwerk toch? :D

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:53

Ik zou ook 2x 5 maanden doen. Ik heb vorig jaar ook 10 maanden stage gelopen bij 1 organisatie en ik merkte dat ik de laatste maanden eigenlijk nog vrij weinig leerde. Natuurlijk ligt dat ook aan jezelf,maar als je de mogelijkheid hebt om de 10 maanden op te splitsen zou ik dat doen. :j

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:56

Ik was super blij met mijn 10 maanden stage. Ik begon dan wel in september tm eind juni.
Omdat dit op een instelling was kon en mocht je de eerste paar maanden gewoon nog niet heel veel. Waardoor ikzelf met 5 maanden pas echt helemaal gesetteld was en echt mijn ding kon gaan doen resulteerde erin dat ik de laatste 5 maanden de groep geheel zelfstandig mocht draaien en in die 4 maanden het meeste heb geleerd. Wanneer ik maar 5 maanden de tijd gehad zou hebben had ik veel minder uit mijn stage kunnen halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:37

Ik gooi mijn topic even omhoog. Wederom aan het wikken en wegen, heb een heeele gave stage gezien maar ze mailde me terug dat ze me graag op gesprek wilde laten komen alleen dat het wel om een 10 maanden stage ging..

-O-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:44

_Dominique schreef:
Ik gooi mijn topic even omhoog. Wederom aan het wikken en wegen, heb een heeele gave stage gezien maar ze mailde me terug dat ze me graag op gesprek wilde laten komen alleen dat het wel om een 10 maanden stage ging..

-O-

Gewoon op gesprek gaan, misschien is het toch niet zo tof als je in eerste instantie dacht!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:14

Zowiezo op gesprek gaan. Leer je ook weer van :)

En wie weet is de opdracht (of meerdere!) zo groot dat deze prima de 10 maanden opvult :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:21

Als het jou een gave stage lijkt, dan moet je het gewoon doen. Het gaat er ook om dat jij het leuk vind en niet alleen dat je zoveel mogelijk leert. Gewoon doen :D