Mensen met vast contract bij een supermarkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Mensen met vast contract bij een supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:25

:wave:

Nadat ik gisteren te horen kreeg dat ik niet vast kan beginnen bij de dierenwinkel waar ik werkte, heb ik meteen gesolliciteerd voor iets anders zodat ik kan blijven werken. Ik heb gesolliciteerd bij een supermarkt en als m'n proefperiode goed verloopt kan ik daar een vast contract krijgen, ik ben dus heel blij haha.

Helaas wordt het werken in een supermarkt precies gezien alsof het te min is. Kreeg daarnet al de eerste reactie: 'wil je DAAR vast beginnen??'
Ik ben heel blij dat ik kan werken, en dat dit nu niets te maken heeft met de studie die ik gevolgd heb (dier- en landbouwtechnische wetenschappen) neem ik er maar bij, het is nu ook niet voor de rest van m'n leven en ik ga ooit wel terug op zoek naar iets in de dierensector.

Zijn hier nog mensen die een vast contract hebben bij een supermarkt :)? Geen jobstudenten etc.
Ik hoor het graag :D

kelliiee1993

Re: Mensen met vast contract bij een supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:58

Helaas niet.
Werk nu weer in een supermarkt nadat ik er 3 maanden uitmoest voor de wet. (Anders vast contract)
Maar als ik er een vast contract zou krijgen was ik er heel blij mee geweest.

Kan me ook heel goed voorstellen dat je er blij mee zou zijn, en zeker wanneer het een leuk team is!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 21:44

Bedankt voor je reactie! :D
Nog mensen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:20

Ik zou dan gewoon heel ad rem reageren met 'moet ik maar thuis gaan zitten en mijn handje ophouden dan?' Het is ook nooit goed, wie heeft er tegenwoordig nog een vast contract, daar mag je echt wel blij mee zijn hoor.
Zelf geen ervaring bij de super, maar ik vind wel dat je moet doen wat je wilt en/of waar je gelukkig van wordt, wat een ander daarvan denkt kan mij aan m'n r*et roesten.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:23

Ik had een vast contract dat ik jonger was tot mn 18e of 19e geloof ik. Toen ben ik er zelf uitgestapt omdat ik het niet leuk vind.
Maar er zijn toch genoeg mensen die in een supermarkt werken? Lekker laten banketstaaf, jij verdiend tenminste je eigen brood.
En ook binnen een supermarkt zijn doorgroei mogelijkheden

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:27

Ik heb een vast contract bij een supermarkt, ben daar werkzaam als teamleider. Helaas is een vast contract tegenwoordig niet meer zo vanzelf sprekend. De kosten worden vaak te hoog door mensen een vast contract aan te bieden, maar als je echt kwaliteit hebt en een aanwinst bent voor de winkel is mijn ervaring dat ze niet moeilijk doen over een vast contract :D bij ons wordt er verder ook volop gewerkt aan het laten doorgroeien van medewerkers.

Zelf ben ik ontzettend blij met m'n baantje. Op dit moment is het een bijbaan voor mij naast m'n studie. Maar zit er over te denken volgend jaar een HBO duaal opleiding te beginnen via het werk omdat het mij gewoon onwijs bevalt en er nog zoveel meer doorgroei mogelijkheden zijn :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:36

Mijn vriend heeft een vast contract bij de Lidl als assistent manager.
Hij is wel student, dus dat is dan weer wat anders.

Maar dit is pas sinds hij verhuisd is.
Hij werkte zo goed als fulltime toen hij nog in Limburg woonde.
Toen hij ging studeren in Rotterdam heeft Lidl ervoor gezorgd dat hij intern overgenomen werd met dat vaste contract in Rotterdam.

Als ze je dus echt willen, doen ze ook een hoop voor jou.

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:39

Ik heb een vast contract, ben al jaren hoofdcassiere en dat bevalt prima.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 03:35

Ik heb ook n vast contract bij n supermarkt.
Ook heus niet de baan van mijn dromen maar heb superleuke collega's en vind het werk ook heel erg leuk.
En het is toch zo dat je overal moet werken!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 04:56

Hier ook vast contract inde super heb zelf opleiding dierverzorging niv 4 maar kan er niks mee in de buurt heb het ook op gegeven ... Nee de super niet de baan van je dromen maar je hebt werk en verdiend je brood had altijd 32 uur nu met 2 kids terug na 24 uur Dus ik zing nmijn tijd wel uit zeg ik dan maar

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:26

Hier ook een vast contract, al studeer ik nog wel. Ik wil ook straks als ik afgestudeerd ben en nog geen vaste baan heb, dit erbij houden. Het geeft zekerheid en betaald mijn huur. Vind ik het werk leuk? Nee. Levert het mij wat op? ja!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:05

Niemand die last heeft van commentaar van kennissen/familie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:13

Ik vond het bij mijn ah erg lastig dat het personeel vaak een ander denkniveau had. (anders niet dommer!!!)

En ik vond het lastig om mee te kunnen praten in de pauzes die soms een uur duurden.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:14

Mijn broer en ik hebben allebei een vast contract.
Mijn broer werkt als assistent manager en ik op de vlees afdeling, beide fulltime.

Tuurlijk zijn er altijd mensen die zeggen dat je geen hersens hoeft te hebben om winkelmiepje te worden. :+
Gelukkig weten wij beter dat er meer bij komt kijken dan alleen vakken vullen. :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 20:20

Heb vandaag mijn eerste dag gehad. Voel me nog niet zo op m'n gemak :n

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:16

Ik werk inmiddels 11 jaar in een supermarkt. Daar waar het voor mij ooit begon als een bijbaantje met de gedachte dit is niks voor mij en ik zie wel hoe lang ik het voldhoud. Viel ik erg positief op en na een paar maanden had ik al een leidinggevende functie als assistent. Na 3 jaar kreeg ik netjes een vast contract. Ik heb mijn HBO opleiding afgemaakt en daar is zeer weinig werk in en bovendien heb ik het erg naar mijn zin op mijn werk. Inmiddels ben ik in een traject gestapt om nog verder door te groeien binnen het bedrijf en kan ik de daarbij horende opleidingen volgen die door mijn werk vergoed worden :) Ik ben erg blij met mijn werk en deze kansen. Had ik dit voor ogen gehad 10 jaar terug? :n. Maar ben ik happy met mijn baan? :j En dat is uiteindelijk wat telt. Ook ik werd wel eens raar aangekeken dat ik geen baan ging zoeken met mijn HBO opleiding. Maar ik wist dat het A heel moeilijk ging worden en B dat als ik wat zou vinden het lastig was om te behouden. Ik heb dus zeker gekozen voor de vastigheid die ik al heb, maar ook voor het feit dat ik mijzelf verder kan ontwikkelen op een ander vakgebied. En dat is namelijk de management kant die ik ook erg interessant vind.