Hoe lang duurt het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Hoe lang duurt het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 08:29

(bewust voor deze titel gekozen omdat ik me kan voorstellen dat sommige mensen er niet over na willen de denken)

Ik denk dat velen het jammer genoeg met mij eens zullen zijn. Een derde wereldoorlog is op dit moment niet meer te omzeilen. Of het nu nog 5 jaar duurt, of 10. Heel lang zal het niet meer zijn.

Nu ben ik wel benieuwd hoe de bokkers denken over de huidige wereldsituatie (leuke automatische suggestie namens mijn telefoon werelddictatuur).

Hebben jullie al plannen? Wat zijn jullie inzichten? Wat geloven jullie nog en wat absoluut niet meer? Hoe veel % van het nieuws denken jullie dat waar is? Of steken mensen liever hun kop in het zand? :)

Ik wil met dit topic absoluut geen rellen schoppen of mensen bang maken, maar ik ben benieuwd. Ik zal later mijn persoonlijke mening delen.

beatje

Re: Hoe lang duurt het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:49

Geen idee hoe lang het nog duurt,maar met al die moslims die met honderduizenden deze kant op komen is het alleen maar wachten tot de ellende uit breekt.Daar ben ik wel van overtuigt .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:51

Cubone schreef:
Ik denk dat velen het jammer genoeg met mij eens zullen zijn. Een derde wereldoorlog is op dit moment niet meer te omzeilen. Of het nu nog 5 jaar duurt, of 10. Heel lang zal het niet meer zijn.

Het gevaar van die manier van denken is dat het makkelijker wordt om dingen te doen die tot die oorlog gaan leiden. Selffulfilling prophecy. Laten we vooral alles op alles zetten om te zorgen dat die oorlog er niet komt - die mogelijkheden zijn er namelijk zeker. We hebben nog steeds keuzes, elke keer.

En niet te veel journaal kijken - die benadrukken namelijk alleen de gewelddadige uitzonderingen, waardoor de angst versterkt wordt (en dus ook het risico dat we vanuit die angst dingen doen die alleen maar meer problemen uitlokken.)

beatje schreef:
Geen idee hoe lang het nog duurt,maar met al die moslims die met honderduizenden deze kant op komen is het alleen maar wachten tot de ellende uit breekt.Daar ben ik wel van overtuigt .

Dit is dus echt zo'n voorbeeld van angst die gecreeerd wordt: als je problemen verwacht, iedereen alvast op voorhand beschouwt als probleem en gevaarlijk, dan krijg je problemen. Maar daar hebben we een keuze in.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:58

beatje schreef:

Wat is eigenlijk gevaarlijk aan moslims? Zijn christenen dan niet even gevaarlijk?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:58

beatje schreef:

Ja want alle moslims zijn slecht en doodeng, laten we vooral bang gaan zitten doen, brrrr.....

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:03

Welke keuze dan Shadow? Misschien omdat ik tegen de stad aan woon die eigenlijkksteeds meer door moslims overspoelt word en langzaam kleurt in mensen gehuld in donkere lange kleding,als ik naar de dichtsbijzijnde action rijd spreekt niet alleen de bevolking onderling arabisch maar ook het personeel onderling.Mijn blonde dochter draagt op de tram een donkere jas tot op haar knieën omdat ze lastig gevallen word door dit soort mensen.Zelf omzeil ik de boel nog door naar een dorp buiten de stad te rijden en daar boodschappen te gaan doen,maar studeren moet je toch echt in de stad.Ik zie en hoor de mensen om mij heen geirriteerder raken dus ik vraag me af hoe lang het goed blijft gaan.Ik geloof nooit dat alle vluchtelingen van plan zijn zich hier aan te gaan passen,hoe je het wend ofkeerthet blijven moslims.Overigens hebben we marokaanse vrienden die moslim zijn maar die niet praktizeren.Dus suikerfeest ed word niet gevierd en ze eten niet halal.Maar ook hun mopperen op de steeds strengere eisen die de wel gelovigen wensen dat die hier worden uitgevoerd.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:06

Ik ga me niet bang zitten maken
Als het komt, komt het toch wel

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:15

MoonChloe schreef:
beatje schreef:

Wat is eigenlijk gevaarlijk aan moslims? Zijn christenen dan niet even gevaarlijk?

Nee ik ben beduidend minder bang van een christen.Een christenis veel gematigder in hun geloof en dringen het niet op.Wij wonen natuurlijk ook in een gebied wat christelijk of katholiek van oorsprong is.Overigens geloof ik zelf helemaal niet,maar met andere geloven kan je prima door één deur.

Persoonlijk vind ik het moslimgeloof een zeer vrouwonvriendelijk geloof.Kom op ,we hebben jaren gestreden voor vrouwen rechten en hun willen dat beetje bij beetje te niet doen.Een vrouw moet zich bedekken en ja ik vind het zeer storend al die hoofddoekjes en nee dat heeft niks met rascisme te maken.En de vervelende opmerkingen van de heren als je niet naar hun normen gekleed bent het slachten
van de dieren terwijl wij al jaren dierenrechten hebben.Ja, ik vind dat storend.
Dat er zoveel vrouwlijke dokters aanwezig moeten zijn in het ziekenhuis want hun vrouwen mogen niet door een mannelijke arts behandeld worden.Kom aan je wilt hier wonen je pas je je maar aan.En dat doen ze niet.Er zijn in Antwerpen ,Brussel ,Charlois en waarschijnlijk nog veel meer steden wijken waar de politie niet binnen durft vallen al weten ze daders van delicten te zitten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:26

Tjonge jonge wat een vooroordelen zeg! Ik geef al járen les op een school waarvan een groot deel van de kinderen en ouders moslim is. Nog nooit hebben ze ook maar iets aan me opgedrongen. Hoofddoekjes? Ik stoor me meer aan mensen die een panterlegging als broek aan hebben, met een te strak truitje erboven. Niet om aan te zien :')
Binnen de islam zijn veel stromingen en de meeste moslims zijn echt niet zo extreem. Ze hebben niet allemaal hoofddoekjes om en ze willen niet allemaal zelfmoord plegen met een bomgordel hoor! Ga eens in gesprek, dan zul je merken dat de meesten tegen de extreme islamisering zijn.

Hoe een stel Nederlanders op tv roept 'daar moet een p*mel in', naar een vrouw die een toespraak houdt voor de opvang van asielzoekers, daar krijg ik pas de rillingen van. Dit soort mensen zorgt er straks voor dat er problemen komen!

Laat elkaar toch gewoon lekker met rust. Ieder zijn ding. Een stukje acceptatie zou pas mooi zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:27

beatje schreef:
MoonChloe schreef:

Nee ik ben beduidend minder bang van een christen.Een christenis veel gematigder in hun geloof en dringen het niet op.Wij wonen natuurlijk ook in een gebied wat christelijk of katholiek van oorsprong is.Overigens geloof ik zelf helemaal niet,maar met andere geloven kan je prima door één deur.

Persoonlijk vind ik het moslimgeloof een zeer vrouwonvriendelijk geloof.Kom op ,we hebben jaren gestreden voor vrouwen rechten en hun willen dat beetje bij beetje te niet doen.Een vrouw moet zich bedekken en ja ik vind het zeer storend al die hoofddoekjes en nee dat heeft niks met rascisme te maken.En de vervelende opmerkingen van de heren als je niet naar hun normen gekleed bent het slachten
van de dieren terwijl wij al jaren dierenrechten hebben.Ja, ik vind dat storend.
Dat er zoveel vrouwlijke dokters aanwezig moeten zijn in het ziekenhuis want hun vrouwen mogen niet door een mannelijke arts behandeld worden.Kom aan je wilt hier wonen je pas je je maar aan.En dat doen ze niet.Er zijn in Antwerpen ,Brussel ,Charlois en waarschijnlijk nog veel meer steden wijken waar de politie niet binnen durft vallen al weten ze daders van delicten te zitten.

Ik zou niet durven zeggen dat de christenen gematigder zijn, extremen heb je in ieder geloof. Christendom is i.m.o. niet minder vrouwonvriendelijk dan Islam, wij zien het alleen minder omdat het meer verweven is met onze cultuur en tradities. Binnen de christelijke geloof zijn er ook stromingen waarbij vrouwen hoofddoekjes dragen, geen broeken mogen dragen of andere dingen.

Hoe kan het nou dat je wel met tal van andere geloven wel door deur kan en met Islam niet?

De slechte buurten komen niet doordat mensen moslim zijn, ik denk juist dat als iedereen in dezelfde buurt een goede moslim is, je direct in een prachtige en gezellige buurt komt waar je overal een praatje kan maken met mensen en heerlijk kan eten en drinken.

De vervelende opmerkingen krijg je net zo goed ook van niet-moslims.
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 26-10-15 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:29

Daarbij heb ik verhalen gehoord, nogmaals gehoord, dat als vrouwen zich in hun land niet gedragen naar zoals de man wilt/wenst ze op de verschrikkelijkste manier worden mishandeld, misbruikt of zelfs vermoord. Heb zo over laatst een verhaal gelezen dat een man dwong een vrouw zoutzuur te laten drinken omdat zij niet deed wat hij wilde.

Ja dan ben ik banger van moslims of andere geloven waar vrouwen nog zo de kop in worden gedrukt.
En hoe meer er naar hier komen en 'klagen' over hoe ze hier opgevangen worden (dat er niks luxe genoeg is, geen geld genoeg krijgen etcetc) hoe meer wij als christenen of katholieken er een hekel aan gaan krijgen en op die manier gaat het beginnen. Want ik denk niet dat de regeringen hun ogen dicht blijven doen en eigen volk gaan negeren.

Maar heb verder geen problemen met buitenlanders hoor, vind alleen wel dat als ze naar hier komen ze blij moeten zijn met wat ze krijgen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:31

rienne schreef:
Daarbij heb ik verhalen gehoord, nogmaals gehoord, dat als vrouwen zich in hun land niet gedragen naar zoals de man wilt/wenst ze op de verschrikkelijkste manier worden mishandeld, misbruikt of zelfs vermoord. Heb zo over laatst een verhaal gelezen dat een man dwong een vrouw zoutzuur te laten drinken omdat zij niet deed wat hij wilde.

Ja dan ben ik banger van moslims of andere geloven waar vrouwen nog zo de kop in worden gedrukt.
En hoe meer er naar hier komen en 'klagen' over hoe ze hier opgevangen worden (dat er niks luxe genoeg is, geen geld genoeg krijgen etcetc) hoe meer wij als christenen of katholieken er een hekel aan gaan krijgen en op die manier gaat het beginnen. Want ik denk niet dat de regeringen hun ogen dicht blijven doen en eigen volk gaan negeren.

Maar heb verder geen problemen met buitenlanders hoor, vind alleen wel dat als ze naar hier komen ze blij moeten zijn met wat ze krijgen.

Zulke rare dingen met mishandelingen komt ook ontzettend vaak voor bij ons in Nederland, alleen wordt het dan niet zo breed uitgemeten in nieuws want oei oei Nederlanders zouden zoiets nooit doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:32

beatje schreef:
langzaam kleurt in mensen gehuld in donkere lange kleding,als ik naar de dichtsbijzijnde action rijd spreekt niet alleen de bevolking onderling arabisch maar ook het personeel onderling.

Allereerst heb je de keuze om niet bang te zijn. Lange kleding en het spreken in Arabisch is op zich niet gevaarlijk of schadelijk. Je mag het onprettig vinden, maar het doet jou in geen enkel realistisch opzicht kwaad. Je vindt het eng omdat jijzelf daar allerlei zaken aan verbindt. Zonder dat dat op dat moment realistisch is.

Citaat:
Mijn blonde dochter draagt op de tram een donkere jas tot op haar knieën omdat ze lastig gevallen word door dit soort mensen.

Heel vervelend en inderdaad niet aanvaardbaar... maar laten we ook daar het verschil blijven zien tussen lastig vallen en oorlog. En niet te vergeten tussen jongeren en volwassenen. Jongeren zijn nogal bot. Er worden heel veel kinderen gepest en lastiggevallen en nogmaals, dat is niet aanvaardbaar maar het is ook geen reden om alleen dat te zien als voorbeeld hoe onze maatschappij in elkaar zit. Godzijdank groeien de meesten namelijk op en kunnen ze meer hun eigen weg gaan.

En dat is de keuze die we hebben. Zoeken naar oplossingen die werken, ipv de problemen in stand te houden en te vergroten door alleen maar boos te blijven en er op voorhand al vanuit te gaan dat het 'toch niet werkt'. Agressie is gevaarlijk, het kost uiteindelijk levens, en dan heb je een probleem dat veel groter is dan waar je mee begon.

Verder vraag ik me af waarom die zaken in Rotterdam (?) zo uit de hand lopen. Ik heb hier in Utrecht eigenlijk nooit problemen, zelfs al is de Action in Overvecht volgens mij niet zo anders. Er zit een moskee om de hoek, en... het doet me echt helemaal niets. Hier lukt het blijkbaar wel, dat samenleven / naast elkaar leven.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:33

Ik denk dat Beatje in Belgie woont.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:34

MoonChloe schreef:
rienne schreef:

Zulke rare dingen met mishandelingen komt ook ontzettend vaak voor bij ons in Nederland, alleen wordt het dan niet zo breed uitgemeten in nieuws want oei oei Nederlanders zouden zoiets nooit doen.

Kan best zijn dat hier ook zulke mishandelingen voorkomen maar denk ik wel in veel mindere mate dan daar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:36

rienne schreef:
.

En dan moeten die vrouwen maar blijven in een land waar ze zo behandeld (kunnen) worden?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:39

Ik zeg toch nergens dat ze daar moeten blijven :?

Over het algemeen zie ik meer mannen dan vrouwen naar hier stromen, maar dit kan ik mis hebben natuurlijk. Ik zie enkel foto's en reacties die toevallig voorbij komen en daar zie ik grotendeels enkel mannen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:46

Het is maar net hoe wij er allemaal mee omgaan...

Een vriendin van me werkt in een kleinschalige supermarkt. Ze hebben een keer een moslim gezin in de winkel gehad. Vriendin van me zat achter de kassa en man-lief wilde niet geholpen worden door mijn vriendin.
Haar baas heeft de man te woord gestaan. Óf je rekent nu netjes je spullen af en doet normaal tegen mijn personeel, óf je verlaat nu de winkel en komt nooit meer terug.

Of er een burgeroorlog komt? Ik weet het niet. Dat ligt eraan hoe wij Nederlanders met de hele situatie omgaan.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 09:53

Jammer dat dit topic nu direct nog enkel over de vluchtelingen gaat. Dat was niet helemaal de insteek van dit topic. Juist buiten die vluchtelingen om. Wat gebeurd daar allemaal? Voor mijn gevoel is dit precies de bedoeling. Ze willen dat we ons bezig houden met deze kleine probleempjes zodat we niet zien wat er allemaal aan zit te komen. Hoe veel word er wel niet in de doofpot gestopt?

En verbeter de wereld begint bij jezelf. Ik persoonlijk denk dat de huidige wereldsituatie al zo ver is gevorderd dat er geen houden meer aan is. Het enige wat je nog kunt doen is je ogen open houden en de nietswetende poppetjes (oftewel de gewone burger) hetzelfde proberen te laten doen. De grote leiders van de wereld verliezen de controle doordat mensen beginnen na te denken. Dit is voor mijn gevoel ook de reden dat deze oorlog plaats moet vinden.

Macht, geld en blinde onwetende volgelingen. Dat willen de hoogste bestuurders van deze wereld. En hoe ze het krijgen kan ze niks schelen. Hebben jullie enig idee hoe veel miljarden dit de wapenindustrie op gaat leveren?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:16

rienne schreef:

Dus omdat er ergens uitzonderingen zijn, extremen, radicalen is iedereen van hetzelfde geloof eng, gevaarlijk en idioot?

Mensen zouden zich eens ergens in moeten verdiepen en zich open moeten stellen voor anderen en moeten stoppen met hun bekrompen hersenspinsels.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:20

Ook dat zeg ik nergens hoor, heb ook meerdere Turkse, Armeense en andere 'soorten' vrienden.
En ook die, hoe moet ik dat zeggen, schamen? zich dat er mensen op die manier handelen en behandeld worden.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:21

Cubone schreef:
Jammer dat dit topic nu direct nog enkel over de vluchtelingen gaat. Dat was niet helemaal de insteek van dit topic.

Maar daar draait die hele angst om een burgeroorlog toch om? Al die vluchtelingen die hierheen komen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:57

een derde wereldoorlog zal vast wel komen, maar wanneer? ik zie het nu nog niet gebeuren hoor. Denk misschien over een paar honderd jaar, als er weer nieuwe problemen bij zijn gekomen. En mocht het eerder gebeuren, het zij zo. Wij als burgers hebben er niks op in te brengen helaas

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:13

5 jaar gok ik. Kijk maar eens terug naar 5 jaar geleden. Of tien jaar geleden, maar met de ontwikkelingen in de laatste jaren neig ik toch eerder naar 5 jaar dan 10.
Hoe Nederland er dan af komt... Ik zou het niet weten!
Daarnaast zijn er zoveel eigen agenda's van mensen hogerop, die nu meer en meer bloot te komen liggen, en heb het idee dat ze in paniek raken.
Oh en de media helpt hun natuurlijk gewoon mee :((.

Ik hoop tegen die tijd weer in Qatar te zitten!
Qatar is politiek gezien een veilige keuze (beide Rusland EN USA hebben er goede relaties mee), en om even terug te komen op het moslim commentaar; ik voel me daar een heel stuk veiliger (als atheist) dan tussen die haatdragende - kortzichtige westersen.

Misschien gaan Nederlanders dan eindelijk begrijpen dat de Syrische vluchtelingen geen mensen zijn met dure telefoons die gelukzoekers zijn, wanneer ook hun eigen huis word platgegooid door een bom, en het enigste wat ze mee kunnen nemen is hun Iphone6s.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:41

Ik denk dat er al genoeg oorlog is in de wereld momenteel, een wereldoorlog hoeft er nou niet echt bij lijkt me.
Denk dat heel veel Europese landen echt echt niet staan te springen op een heel grootschalige oorlog, al helemaal niet op hun eigen soil.

Nee ik denk dat er vast heel wat drones gebruikt gaan worden de komende 10 jaar maar dat het daar bij blijft