Ik zit al een tijdje met een probleem, ik vind video editing echt ontzetten leuk alleen heb ik op dit moment ontzettend veel ruzie met mijn edit programma's.
Ik heb op mijn oude maar wel erg goede laptop sony vegas staan, alleen loopt de laptop steeds vast tijdens het renderen. Ook als ik echt alle andere programma's uit zet loopt hij bij de eerste 20% vast. Dit was eerst niet zo maar de afgelopen maanden is het steeds erger geworden en op dit moment kan ik helemaal niks renderen met sony vegas. Het programma zelf is echt super maar mijn laptop is gewoon niet geschikt voor dat programma.
Op de zelfde laptop staat ook adobe premiere, echt een heel fijn edit programma wat ik een jaar of 3 terug heb gekocht. Alleen is mijn laptop een paar jaar terug gekraschd en toen moest ik het programma opnieuw installeren.. Maar ik ben het cd'tje kwijt geraakt :/ (handig).
Dus kan ik op dit moment alleen nog met movie maker bewerken
, wat opzich een fijn programma is, alleen rendert het de video's zo slecht en ook zet hij de muziek niet helemaal goed om.Ik ben nu opzoek naar een nieuw video edit programma, en ben benieuwd welke jullie mij misschien kunnen aanraden. Een gratis programma is fijn maar als een programma echt goed werkt heb ik er echt wel wat voor over.
Wat mijn eisen zijn:
- Renderen in een nette kwaliteit (HD wat HD blijft).
- Een niet al te zwaar programma zodat mijn laptop het gewoon kan bijhouden
- slow motion, knippen, plakken, muziek toevoegen en tekst kunnen in voeren vind ik wel erg handig
tevens had ik met adobe premiere het probleem dat ik elke video apart moest selecteren om het geluid te dempen als ik er een nummer onder plaatste en dit was na 10 video's toch best irritant
. Mijn voorkeur gaat uit naar een legaal edit programma, wat ik legaal kan kopen of dowloaden
. Eventjes een voorbeeldje van het soort video's dat ik maakt
bewerkt met sony vegas
bewerkt met movie maker, muziek begint een paar seconde's eerder dan dat het dus de bedoeling was ook is het verschil goed te zien wat betreft de kwaliteit van het filmpje in vergelijking met sony vegas.
Ik hoef niet het beste/duurste programma als het maar een programma is dat gewoon goed werkt en de echt de kwaliteit van het filmpje behoud.