Wat te doen met mijn badkamer???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Wat te doen met mijn badkamer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 00:06

Avond!

Mijn badkamer is het eerste wat gesloopt gaat worden zodra ik stop met het huren van dit huis. Echter zit ik met een badkamer die simpelweg foeilelijk is en ik wil daar wat aan doen. Hieronder wat foto's voor de beeldvorming.

Het bidet gaat er binnenkort uit, ding is kapot en niet meer te redden. Zal ook niet meer vervangen worden.

Het donkergroen is niet best, maar erger nog vind ik de vloer en de muur bij de douche, dat oude bruine, verschrikkelijk. Nou kan ik daar weinig aan doen, maar mijn punt is de kleurencombinatie. Het donkergroen met oudbruin lijkt bijna onmogelijk om mee te werken om een rustieke enigszins moderne look te geven. Ik hoop hier eigenlijk wat creatieve bokkertjes te vinden die wat tips hebben!

Zoals jullie zien is de lage muur in de badkamer tevens de lichtbak. Dit is niet zomaar even weg te slopen. De muren (m.u.v. De betegelde muur) is holle wand en een primitieve oplossing voor wat ooit een badkamer was in het midden van een zolder zonder muren (alleen de lage lichtbakken stonden er). Buiten de bidet om is er eigenlijk niets te slopen of te vervangen. Ik heb nagenoeg geen budget en wil er ook niet teveel tijd aan besteden. Ik ben wel creatief en ben niet te belazerd een paar tientjes voor het pimpen uit te geven maar daar blijft het bij.

In de hoek naast het toilet staan normaliter 2 wascontainers (rvs rond)op de grond liggen normaliter crèmekleurige kleedjes.

Wie oh wie heeft de oplossing voor mij?
Afbeelding

Afbeelding

Xyris

Re: Wat te doen met mijn badkamer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 00:07

Oh ja sorry voor de rotzooi, ik zit midden in een grondig schoonmaakproces en irriteerde me dood haha.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 01:00

Je kunt speciale tegelverf kopen. Misschien is dat iets om de badkamer in elk geval een stukje moderner en mooier te laten lijken voor een klein prijsje?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 01:07

Was degene die de kleuren uitgekozen heeft kleurendoof of ???

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 01:12

Tegelverf, ik heb daar veel negatieve verhalen over gehoord met oog op voegen, vooral op de vloer, ik ben daar dus wat huiverig voor, maar als je/iemand dé tip heeft waardoor het wel goed blijft hoor ik het graag!

En kleurenblind... Mogelijk :p het huis stamt uit 1902, de badkamer zit er minstens al een jaar of 30 in, het bad zelf is helemaal uit gesleten en kan je ook niet in zitten zonder een nare uitslag te krijgen van zeepresten of wat ook die in de wanden van het bad zitten genesteld.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 01:13

Volgens mij kun je zelfs t bad verven! Kijk anders ns op pinterest voor inspiratie en tips.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 01:51

Ik heb geen idee of tegelverf goed blijft zitten hoor. Toen wij in ons huis kwamen wonen waren de tegels in de badkamer ook geverfd, maar geen idee hoe lang die verf er al op zat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 03:10

En vragen of de badkamer nu al gerenoveerd kan worden is geen optie?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 03:37

Ik zal kijken Kenyada, thanks! Goed idee.

Ik zal ook wat meer in de tegelverf duiken.

En helaas geen optie, dit huis gaat de verkoop in als "striphuis" :') oftewel moet helemaal gerenoveerd worden. De huidige eigenaar wilt er niks meer aan doen. Er is nu een bieder voor het huis maar die koopt en verkoopt het weer in de huidige staat alleen dus voor een hogere prijs.. Wie weet kopen mijn ouders het huis, (tis van kennisen die naar het buitenland verhuisd zijn) dan ist een ander verhaal, maar is allemaal nog maar afwachten..

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 07:14

Ik durf het niet met alle zekerheid te zeggen maar, volgens mij heb je van die plaktegels die je over de normale heen kan plakken.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 07:30

Ik volg hem niet helemaal meer.
Mag je in het huis blijven omdat het van jou wordt, of moet je het huis uit omdat het de verkoop in gaat?
Bij de eerste optie zou ik alles eruit halen. En opnieuw beginnen. Dan wordt het resultaat vele malen mooier als dat je gaat verven enzo.
Bij optie twee zou ik mijn portemonnee dicht houden... Is iets voor de volgende bewoners om aan te pakken.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:30

Ik heb mijn vreselijk BLAUWE badkamer aangepakt met een goede primer en daar overheen gewoon matte lak gestreken (waar je ook de deuren ed mee doet). Werkt perfect!

Edit: ik heb alleen de tegels aan de muur gedaan. Ik denk dat dit jouw badkamer ook al veel goed zal doen!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:24

@dressagelady, dus ook je tegels in de douche cabine?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:58

Jep, zit er nog perfect op :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:06

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:21

Voegen witten bij deze kleur tegels lijkt me niet heel erg geslaagd.

Als je budget slechts een paar tientjes is zijn je mogelijkheden ook wel erg beperkt en kom je eigenlijk uit bij tegelverf of niks doen. Als je budget iets hoger is zou je kunnen overwegen om de wandtegels te verven en de vloer met een waterbestendig laminaat te bedekken. Ik denk dat je dan al een heel ander beeld hebt. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:28

Waarom zou je nog iets aan de badkamer doen als je er toch uit moet?
Alles wat je wil veranderen kost geld en dat wil je er niet aan uit geven. Kost het geen geld, dan kost het vaak wel tijd en energie en dat wil je er eigenlijk niet in steken.
Ja dan houdt het op....

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:29

Ik zou zeggen mooi laten wezen, desnoods een nieuw douchegordijn ophangen, mooi sparen voor later. Zonde om hier geld aan uit te geven als je er toch uit moet, en zo te horen valt er niet veel aan te redden zonder de hele boel er uit te slopen. Of je doet het goed (maar dat kan niet want het is niet van jou), of je laat het lekker wezen :-)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 13:29

Ik duik zo even wat dieper in jullie reacties maar ik hoef er niet uit. Ik kan hier blijven zo lang ik wil, maar het huis gaat wel verkocht worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:04

Ik weet niet hoe het bij andere huurinstanties is, maar bij mijn huurhuis mocht iedere badkamer en keuken 1 keer per 20 jaar vervangen worden (en soms eerder, mits de badkamer in erg slechte staat was). Als jouw badkamer echt zo oud is, komt deze misschien ook in aanmerking? Heb je je huurcontract gelezen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 15:18

Ik zit niet bij een huurinstantie, dit huis is van een particulier, een kennis van ons. Ik kan er voor een hele redelijke prijs wonen omdat het huis zo verouderd is en omdat ze het destijds maar niet verkocht kregen. Ze woonden hier zelf tot een jaar of 8 geleden. Het heeft toen 3 jaar in de verkoop gestaan zonder succes, toen is mijn zusje het gaan huren zodat ze toch nog wat geld konden vangen en toen mijn zusje een huis kocht ben ik het gaan huren.
Er is nu een makelaar die interesse heeft en de eigenaren hebben toen gezegd van prima, maar we hebben ook een andere geinteresseerde (mijn ouders).

Ik kreeg net de tip van iemand om nog even niks rigoreus aan de badkamer te doen omdat het de verkoopprijs omhoog gooit (wil ik mijn ouders niet aan doen). Maar een nieuw douchegordijn gaat inderdaad komen, misschien is mettertijd het laminaat ook een optie! Maar voor de time being zit ik meer te denken aan wat assecoires en inderdaad een nieuw douchegordijn maar... Wat voor kleuren? Ik zat te denken aan lichtgroen om de boel wat op te frissen en een mix van bruine kleuren maar meer in de stijl van bamboestokken, misschien kan ik op die manier die verschrikkelijke bruine kleur van de tegels een soort van betekenis geven en het in het geheel te laten passen, maar ik weet uit ervaring dat het er in mijn hoofd nog zo mooi uit kan zien maar in de praktijk blijkt het heel anders uit te vallen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:24

Ik moet zeggen, het oogt allemaal nog prima bruikbaar.
En zolang dat zo is en jij niet de eigenaar van het huis bent: Lekker de portemonnee dicht houden!
Gewoon zo zonde van je geld!

Nee, de kleuren zijn afschuwelijk en de gehele badkamer is vet uit de tijd.
Maar als jij er straks een paar maanden plezier van hebt voor enkele honderden euro's en veel tijd... Dan is het een duur betaalde opknapbeurt.

Maar ik weet huurhuizen van huurinstanties die een slechtere badkamer hebben.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:26

Wij hebben eerder ook een badkamer gehad met oranje tegels en een groen toilet/douchebak/wastafel.
Omdat we in eerste instantie geen geld hadden om alles te verbouwen hebben we het geverfd met Sigma Colturiet WL (gasmasker op en raam open) een twee componenten verf en daar overheen S2U. Dat hadden we in onze keuken ook gedaan.

In de keuze bleef het jaren goed, in de badkamer moesten we het na 3 jaar een beetje bijwerken.
Vooral in de hoekjes waar water bleef liggen. Ik vond dat geen verkeerde oplossing, misschien zou dat voor jullie ook iets zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:03

Ik zou het inderdaad bij een douche gordijn en wat prullaria houden.
Je zou eventueel ook kunnen kijken voor muur stickers die wel tegen water kunnen!
Op mijn werk heb ik die ook opgeplakt.
Lelijke blauw grijze muur opgefleurd met grind, klimop en goudvissen stickers. Tis nu net een aquarium!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:21

Lekker laten zitten, wie ziet er nu je badkamer, huurhuis waar je uit weg wilt, zou ik geen stuiver insteken en daarbuiten, als alles werkt en heel is maakt dat toch niet uit? Kijk als je niet kunt douchen is het weer een ander verhaal...